| More

Αξιολόγηση Χαρισµατικότητας

Views: 128 Downloads: 128
ΕΛΕΝΗ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

Περίληψη


H υψηλή νοημοσύνη των χαρισματικών ατόμων  αποτελεί τη μεγαλύτερη πηγή πνευματικού πλούτου της κοινωνίας, στην οποία ανήκουν. Η ανίχνευση και η αξιοποίηση των ιδιαίτερων ικανοτήτων τους, πρέπει να αποτελεί μέλημα της Πολιτείας. Στην χώρα μας, η εκπαίδευση των χαρισματικών μαθητών βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο. Βασική προϋπόθεση για τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού συστήματος εκπαίδευσης των χαρισματικών ατόμων, αποτελεί η έγκαιρη  αναγνώρισή τους μέσα από το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού. Μέχρι πρόσφατα επικρατούσε η θεωρία της ταύτισης της χαρισµατικότητας με τον υψηλό δείκτη νοημοσύνης η οποία όμως παρουσιάζει πληθώρα μειονεκτημάτων καθώς α) υπάρχουν χαρισματικοί μαθητές οι οποίοι δεν μπορούν να αποδώσουν στα τυποποιημένα τεστ (είτε λόγω διαφορετικού γνωστικού επιπέδου είτε λόγω συμπεριφορικών χαρακτηριστικών) β) μαθητές από κατώτερες κοινωνικοοικονομικές τάξεις ή με διαφορετικά πολιτισμικά χαρακτηριστικά οι οποίοι, συνήθως επιτυγχάνουν χαμηλότερα σκορ. Είναι έντονη λοιπόν η ανάγκη μιας πολυδιάστατης αξιολόγησης, καθώς οι ικανότητες ενός χαρισματικού  ατόμου είναι πολλές και διαφορετικές. Τα τελευταία χρόνια η επιστημονική έρευνα, σε παγκόσμια κλίμακα, προβάλλει νέους τομείς χαρισμάτων, κάνοντας χρήση «πολυδιάστατων μοντέλων αξιολόγησης». Στη παρούσα μελέτη γίνεται παρουσίαση κάποιων μοντέλων αξιολόγησης της χαρισµατικότητας, καθώς και διερεύνηση του θεωρητικού τους υπόβαθρου.


Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.1683

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.