| More

Αποτύπωση του επιπέδου της λογικο-μαθηματικής σκέψης, παιδιών τυπικής ανάπτυξης προσχολικής ηλικίας

Views: 56 Downloads: 62
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΜΠΛΟΝΤΖΟΥ, ΓΑΡΥΦΑΛΙΑ ΧΑΡΙΤΑΚΗ, ΝΙΚΗ ΔΕΛΗΚΑΝΑΚΗ

Περίληψη


Στην παρούσα έρευνα πραγματοποιείται διερεύνηση του επιπέδου ανάπτυξης της λογικομαθηματικής σκέψης σε παιδί τυπικής ανάπτυξης, προσχολικής ηλικίας. Είναι σημαντικό να αναφερθεί πως τις τελευταίες δεκαετίες πρωταρχικός στόχος της προσχολικής μαθηματικής εκπαίδευσης αποτελεί ο μαθηματικός εγγραματισμός (Γραίκος, 2009). Ως  μαθηματικά εγγράμματο άτομο ορίζεται ένα ον το οποίο κατανοεί τον ρόλο που κατέχουν τα μαθηματικά στην καθημερινότητά του. Επιπλέον, το άτομο αυτό  είναι σε θέση να μορφοποιεί βασικές μαθηματικές κρίσεις, γενικότερα να χρησιμοποιεί τα μαθηματικά προκειμένου να μπορέσει να αποδώσει στις απαιτήσεις της ζωής ως ένας δομημένος και διανοούμενος πολίτης (OECD, 2003). Σκοπός της παρούσας έρευνας η μελέτη του επίπεδου της λογικο-μαθηματικής σκέψης παιδιού τυπικής ανάπτυξης προσχολικής ηλικίας. Η ερευνητική μέθοδος με την οποία διεξήχθη η παρούσα εκπαιδευτική έρευνα είναι η ποιοτική. Για την υλοποίηση της παρούσας έρευνας χορηγήθηκε μια σειρά δοκιμασιών από το Κριτήριο Λογικομαθηματικής Σκέψης-LogMath (Δεληκανάκη,2008). Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε ημιδομημένη παρατήρηση του παιδιού κατά τη διάρκεια χορήγησης του κριτηρίου. Η ποιοτική ανάλυση των ερευνητικών δεδομένων κατέδειξε αδυναμία χειρισμού της έννοιας της σειροθέτησης. Δεν καταγράφηκε σημαντική διαφοροποίηση της επίδοσης του παιδιού στις επιμέρους υποκλίμακες που συνιστούν  τη λογικομαθηματική σκέψη. Συμπερασματικά θα μπορούσε να αναφερθεί ότι η ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης στα τυπικώς αναπτυσσόμενα παιδιά αρχίζει από την ικανότητα περιγραφής, χρήσης, οπτικής σύνθεσης και αποσύνθεσης γεωμετρικών σχημάτων καθώς αυτές οι διαδικασίες συνθέτουν την ικανότητα για δημιουργία, συναρμολόγηση και αποσυναρμολόγηση μονάδων.


Λέξεις κλειδιά


Λογικο-Μαθηματική σκέψη; Τυπική Ανάπτυξη; Προσχολική Ηλικία

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.1679

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.