| More

Αναγνώριση και διαχείριση στοιχείων συναισθηματικής ανάπτυξης χαρισματικών παιδιών στο δημοτικό σχολείο. Μελέτη περίπτωσης.

Views: 160 Downloads: 143
ΜΑΡΙΑ ΜΠΙΜΠΟΥΔΗ

Περίληψη


Στις ελληνικές, γενικές σχολικές τάξεις, φοιτούν συνήθως χαρισματικοί μαθητές,   που εξαιτίας της έλλειψης γνώσεων από τους εκπαιδευτικούς, δεν ενισχύονται κατάλληλα με ειδικές  παιδαγωγικές παρεμβάσεις τόσο σε γνωστικό όσο και σε συναισθηματικό επίπεδο. Αποτέλεσμα αυτής της προσέγγισης είναι η εμφάνιση συναισθηματικών δυσκολιών και συχνά η χαμηλή επίδοση στα μαθήματα.

Σκοπός της εργασίας είναι να παρουσιαστούν, μετά από παρατήρηση στη σχολική τάξη από τον εκπαιδευτικό, στοιχεία συναισθηματικής ανάπτυξης σε χαρισματικό μαθητή και τρόποι διαχείρισης των στοιχείων αυτών επηρεάζοντας θετικά την συναισθηματική και κοινωνική του ανάπτυξη.

Πρόκειται για μελέτη περίπτωσης μαθητή Ε΄ τάξη σε γενική τάξη με ιδιαίτερα γνωρίσματα χαρισματικού παιδιού, βάσει της μελέτης Silverman (2002), όπως: υψηλή επίδοση σε φύλλα αξιολόγησης όλων των γνωστικών αντικειμένων, ιδιαίτερη παρατηρητικότητα, αυξημένη μνημονική ικανότητα και ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, πλούσιο λεξιλόγιο, αυξημένες γνώσεις εγκυκλοπαιδικού χαρακτήρα, γρήγορο ρυθμό μάθησης και έντονη περιέργεια για νέα γνώση. Ωστόσο, παρουσίαζε  έλλειψη ενδιαφέροντος σε θέματα που γνώριζε, δυσκολία  στο διαφορετικό ρυθμό μάθησης των υπόλοιπων μαθητών, ανυπομονησία στις εξηγήσεις λαθών, γεγονός που δυσχέραινε την επικοινωνία.

Οι μαθησιακές – συναισθηματικές ανάγκες απέκλιναν από μια μέση, φυσιολογική τάξη πράγμα που  απαιτούσε την εφαρμογή μιας διαφοροποιημένης διδασκαλίας, ώστε να ενεργοποιηθεί το ενδιαφέρον για μάθηση. Δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στη συναισθηματική ανάπτυξη εφαρμόζοντας τεχνικές συναισθηματικής αγωγής βασισμένες στην ενσυναίσθηση.


Λέξεις κλειδιά


χαρισματικότητα; συναισθηματική ανάπτυξη; σχολείο

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.1677

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.