| More

Απόψεις και πρακτικές νηπιαγωγών όσον αφορά το ελεύθερο παιχνίδι σε εξωτερικούς χώρους και την ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων μέσω αυτού

Views: 57 Downloads: 79
EVDOXIA SOURLAGKA, ALEXIA BARABLE

Περίληψη


Το παιχνίδι και η ανάπτυξη των παιδιών είναι δύο βασικά θέματα τα οποία απασχολούν εκπαιδευτικούς που εργάζονται με παιδιά νηπιακής ηλικίας. Το ελεύθερο παιχνίδι στην ύπαιθρο αποτελεί ένα σημαντικό μέσο ανάπτυξης των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών. Σκοπός της έρευνας ήταν η διερεύνηση των απόψεων και των πρακτικών των εκπαιδευτικών ως προς τον ρόλο του ελεύθερου εξωτερικού παιχνιδιού στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών ηλικίας 4-6 ετών. Στην παρούσα έρευνα συμμετείχαν 7 εκπαιδευτικοί, πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Αττικής και της Μυτιλήνης. Η μέθοδος συλλογής δεδομένων ήταν η συνέντευξη και συγκεκριμένα ερωτήθηκαν 10 ερωτήσεις ανοιχτού τύπου. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με ποιοτικό τρόπο, μέσω θεματικής ανάλυσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι νηπιαγωγοί γνωρίζουν ότι το ελεύθερο παιχνίδι στην ύπαιθρο έχει θετικές επιδράσεις στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών και συγκεκριμένα στην κοινωνική τους ανάπτυξη. Συγκεκριμένα, μέσω του ελεύθερου και υπαίθριου παιχνιδιού τα παιδιά αναπτύσσουν κοινωνικές ικανότητες όπως η συνεργασία, η ομαδικότητα, η ομαδοποίηση, η αλληλοβοήθεια, η ικανότητα ανταλλαγής και διαπραγμάτευσης, η υπομονή, η συμμόρφωση, η ικανότητα διαχείρισης της απόρριψης και της επικοινωνίας. Επιπλέον η έρευνα επικεντρώθηκε και πάνω στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι νηπιαγωγοί, σχετικά με το υπαίθριο παιχνίδι. Επισημαίνεται η ανάγκη για περαιτέρω επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ως προς τις μεθόδους και τις πρακτικές που μπορούν να υιοθετήσουν σε σχέση με το παιχνίδι σε υπαίθριους χώρους με σκοπό την ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών, όπως επίσης και η σωστή διαρρύθμιση κατάλληλων εξωτερικών χώρων.


Λέξεις κλειδιά


Ελεύθερο παιχνίδι; υπαίθριο παιχνίδι; κοινωνική ανάπτυξη; νηπιαγωγείο

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.1674

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.