Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας και Μαθησιακές Δυσκολίες

Περίληψη
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα πολλών ερευνών διαπιστώνεται μια αυξανόμενη διασύνδεση μεταξύ της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) και της εμφάνισης Μαθησιακών Δυσκολιών. H διαταραχή της ΔΕΠ-Υ συνδέεται συχνά με χαμηλή σχολική επίδοση, λόγω των μαθησιακών δυσκολιών που εμφανίζονται τόσο στην ανάγνωση και στη γραφή, όσο και στα μαθηματικά, όπως αυτές διαγιγνώσκονται με κατάλληλες δοκιμασίες. Επιπλέον, η διαταραχή της ΔΕΠΥ έχει αρκετές πιθανότητες να εμφανίσει συννοσηρότητα με διαταραχές συμπεριφοράς, διαταραχές άγχους ή συναισθηματικές διαταραχές, οι οποίες επιβαρύνουν το μαθησιακό και γνωστικό επίπεδο του παιδιού.
Η ΔΕΠ-Υ συνδέεται, επίσης, με αυξημένη χρήση των υπηρεσιών Eιδικής Αγωγής αυξημένα ποσοστά σχολικής διαρροής και τελικά, με σχετικά χαμηλά ποσοστά αποφοίτησης από την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι ο εντοπισμός των μαθησιακών δυσκολιών σε παιδιά, τα οποία, σύμφωνα με τα κριτήρια του DSM-5, είχαν διαγνωστεί με ΔΕΠΥ, και η διερεύνηση του είδους των μαθησιακών δυσκολιών τους. Στην έρευνά μας συμμετείχαν 45 παιδιά με ΔΕΠΥ, τα οποία φοιτούσαν από την Β΄ μέχρι την ΣΤ΄ Δημοτικού. Τα παιδιά αξιολογήθηκαν με κατάλληλα διαγνωστικά εργαλεία.
Από τα αποτελέσματα της έρευνας διαφαίνεται η ύπαρξη μαθησιακών δυσκολιών στο σύνολο των παιδιών που συμμετείχαν στην έρευνα.
Τα συμπεράσματα είναι ιδιαίτερα σημαντικά για την έγκαιρη διάγνωση των Μαθησιακών Δυσκολιών και την παροχή κατάλληλης και εξειδικευμένης παρέμβασης που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των παιδιών με ΔΕΠΥΛεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
ΜΠΑΣΤΕΑ Α., & ΠΑΠΑΔΑΤΟΣ Ι. (2017). Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας και Μαθησιακές Δυσκολίες. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 2016(1), 744–771. https://doi.org/10.12681/edusc.1025
- Ενότητα
- Εισηγήσεις