Λειτουργική ενσωμάτωση νηπίου με στοιχεία Δ.Ε.Π.Υ. στην προσχολική εκπαίδευση


Δημοσιευμένα: Νοε 24, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
Δ.Ε.Π.Υ. νήπιο πρώιμη παρέμβαση πρόγραμμα κοινωνικών δεξιοτήτων-ενσυναίσθησης
Χρυσηίδα Φράγκου
Περίληψη

Η εκδήλωση συμπεριφορών με στοιχείαΔ.Ε.Π.Υ.στο νηπιαγωγείο συνδέεται με φτωχή κοινωνική και σχολική λειτουργία. Οσεβασμός  σε διαδικασίες και άτομα,που διαμορφώνουν την ορθήσυμπεριφορά μέσα στην τάξη,προϋποθέτουν την ικανότητα  ελέγχου και διαχείρισης στοιχείων της προσοχής και των συναισθημάτων. Συνακόλουθα, η μείωση των ανεπιθύμητων συμπεριφορών νηπίου με στοιχεία ΔΕΠΥ μπορεί να επιτευχθεί μέσα από προγράμματα προαγωγής της αυτορρύθμισης και των κοινωνικών δεξιοτήτων.

Το εξατομικευμένο πρόγραμμα που καταρτίζεται γι’ αυτό το σκοπό περιλαμβάνει δραστηριότητες:

  1. Αναγνώρισης των ατομικών συναισθημάτων και των συναισθημάτων των άλλων-συμμαθητών, δασκάλων.

Αυτή περιλαμβάνει τη συνειδητοποίηση των λεκτικών και μη λεκτικών σημείων των ανθρώπινων μηνυμάτων.

  1. Σύνδεσης καθημερινών καταστάσεων με το συναίσθημα που προκαλούν.
  2. Ομαδοποίησης συναφών συναισθημάτων.
  3. Αποδοχής της διαφορετικότητας.
  4. Εκμάθησης του τρόπου ανάπτυξης φιλιών.
  5. Εκτόνωσης της υπερδιέργεσης.

Η ενεργή ανταπόκριση του νηπίου με Δ.Ε.Π.Υ. αυξάνεται με τη σκόπιμη εμπλοκή και άλλων συμμαθητών σε συγκεκριμένες  δραστηριότητες.

Επιπλέον το εξατομικευμένο πρόγραμμα υιοθετεί τεχνικές της οικοσυστημικής προσέγγισης των προβλημάτων συμπεριφοράς. Η πρώτη είναι η τεχνική της αναπλαισίωσης και η δεύτερη της θετικής υποδήλωσης κινήτρων ενώ ταυτόχρονα γίνεται αποδεκτό ότι οι συμπεριφορές του νηπίου είναι ‘τεχνικές επικοινωνίας’ για εκείνο.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Χρυσηίδα Φράγκου

Ειδική Παιδαγωγός Τ.Ε.

Προϊσταμένη του 5ου Νηπιαγωγείου Αμαρουσίου