6ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία»
Πλήρες τεύχος
Articles
Εκπαιδευτική παρέμβαση για τη Βιώσιμη Κατανάλωση με την υποστήριξη των ΤΠΕ
Γεώργιος Βουζαξάκης, Βασίλειος Μακράκης
Η αποτελεσματικότητα της χρήσης της εφαρμογής SketchUp στη χωρική δεξιότητα της νοητικής περιστροφής σε μελλοντικούς εκπαιδευτικούς
Γεράσιμος Κωνσταντακάτος, Κανέλλα-Μαρία Μαρώση, Λία Γαλάνη, Σπυρίδων Κόλλας
Το Σπίτι των Καταστροφών: Μαθαίνοντας για την αντιμετώπιση καταστροφών μέσω απτικών διεπαφών
Ιωάννης Καζανίδης, Κωνσταντίνα Παναγιωτοπούλου, Γεώργιος Παλαιγεωργίου, Αύγουστος Τσινάκος
“Getting to know Shakespeare: The Bard of Avon”: Διδακτική παρέμβαση με τη χρήση ψηφιακών μέσων
Βασιλική Καραΐσκου, Αγλαΐα Νάστου
Δημιουργία νοημάτων μέσα από την αξιοποίηση και τροποποίηση λογισμικού προσομοίωσης σε φαινόμενα ατομικής Φυσικής
Γιώργος Φιλίππου, Ζαχαρούλα Σμυρναίου
Εισάγοντας τη διερευνητική/ ανακαλυπτική μεθοδολογία με χρήση Τ.Π.Ε. Εκπαίδευση φοιτητών Εκπαιδευτικών Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών
Άγγελος Γιαννούλας, Βασίλειος Σιορίκης
‘My Vincent’: εκπαιδευτική παρέμβαση ενσωμάτωσης ΤΠΕ στο μάθημα των Αγγλικών στην Α’ Λυκείου
Στυλιανή Βολυράκη, Αικατερίνη Μακρή
Μοντελοποίηση και Οργάνωση Ψηφιακού Σεναρίου για το Μάθημα της Μουσικής: Εφαρμογή στο Μάθημα για τη Διδασκαλία της Συμφωνικής Ορχήστρας
Αναστασία Τζουρντού, Μαρία Κοντιλένια Κοτσιφάκου, Δημήτριος Κοτσιφάκος
Η «Σκάλα Ανατροφοδότησης» του Harvard Project Zero ως «εργαλείο» ενίσχυσης ασύγχρονων συζητήσεων
Κυριακή Μέλλιου, Θαρρενός Μπράτιτσης
Προσδιορισμός και αξιοποίηση προφίλ νοημοσύνης του μαθητή για την αποτελεσματικότερη οργάνωση της συνεργατικής μάθησης με χρήση των Τ.Π.Ε.
Χριστίνα Γκορτσά, Ιωάννης Ψαρομήλιγκος
Κοινωνικά Δίκτυα και Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Από την θεωρία στην πράξη
Κωνσταντίνος Κωτσίδης, Παναγιώτης Αναστασιάδης
Fliperentiation: Τεχνολογικά Υποστηριζόμενη Ανεστραμμένη τάξη με Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
Σπύρος Παπαδάκης, Κωνσταντία Μπαξεβάνη
Εξ αποστάσεως Επιμόρφωση Δασκάλων. Εφαρμογή, Στατιστική Ανάλυση και Αποτίμηση
Κωνσταντίνος Στρίγκας, Αλκιβιάδης Τσιμπίρης
Διερεύνηση της Υπολογιστικής Σκέψης μέσα από διαδικασίες Μηχανικής μάθησης: Μάθηση μέσω παραδειγμάτων με τη χρήση της πλατφόρμας Machine Learning for Kids
Φωτεινή Παπαδοπούλου, Σαράντος Ψυχάρης
Μια παραδειγματική περίπτωση σχεδιασμού STEM μαθημάτων: «Το ελατήριο»
Γεώργιος Πολυζώης, Βασίλειος Κεράστας, Χρήστος Μάντζιος
Πλαίσιο για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη μικροπειραμάτων μαθηματικών
Χρόνης Κυνηγός, Μαριάνθη Γριζιώτη, Μαρία Λάτση, Βαγγέλης Φακούδης
Χρήση Μαθησιακών Αντικειμένων για τον εμπλουτισμό της διδασκαλίας της Δομής Επιλογής στο Λύκειο
Παναγιώτης Τσάκωνας, Σοφία Μουγιάκου
To Φωτόδεντρο στη σχολική τάξη των ΕΠΑΛ
Σοφία Νικητοπούλου, Κωνσταντίνος Ασημακόπουλος, Γεώργιος Βουνάτσος, Κωνσταντίνος Κοράκης, Κυπαρισσία Παπανικολάου
Διερεύνηση της Χρήσης και της Παιδαγωγικής Αξιοποίησης του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου από τους Εκπαιδευτικούς (ΠΕ70) της Δωδεκανήσου
Φώτιος Μπερδέκλης, Απόστολος Κώστας, Αλιβίζος Σοφός
Η διδασκαλία του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης με την βοήθεια των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στο Νηπιαγωγείο
Νικόλαος Ζαράνης, Φωτεινή Αλεξανδράκη
Kριτική προσέγγιση του χώρου διερευνητικής μάθησης (Ιnquiry Learning Space- ILS) της ψηφιακής πλατφόρμας Go-Lab
Μάρθα Γεωργίου, Κατερίνα Ζιώγκα, Λία Γαλάνη
Google bike: Πρωτότυπο Σύστημα Εικονικής Πραγματικότητας με εφαρμογή σαν υποστηρικτικό εργαλείο σε εκπαιδευτικά σενάρια
Κωνσταντίνος Ασημακόπουλος, Κωνσταντίνος Τσιούτας
Ανάπτυξη και εφαρμογή μιας διδακτικής σειράς ψηφιακών σεναρίων με εικονικά πειράματα – σύγκριση με την συμβατική προσέγγιση
Νικόλαος Παπαλαζάρου, Ιωάννης Λεύκος, Νικόλαος Φαχαντίδης
Ασφάλεια και παραβίαση προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο: τι γνωρίζουν μελλοντικοί εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης;
Φωτεινή Βαλιμήτη, Ανθή Καρατράντου, Χρήστος Παναγιωτακόπουλος
Tablets και διδασκαλία στοιχείων ταξινόμησης των ζώων. Αποτελέσματα από πιλοτικό πρόγραμμα
Ελένη Νάκκα, Εμμανουήλ Φωκίδης
Εκπαιδευτικές δραστηριότητες με κινητά τηλέφωνα στις τάξεις: Απόψεις μαθητών γυμνασίου
Κλεοπάτρα Νικολοπούλου, Μαρία Χατζηγεωργίου
Εκπαιδευτικές δυνατότητες των έξυπνων φορετών γυαλιών στην εκπαίδευση και ζητήματα χρήσης τους
Γεώργιος Κουτρομάνος, Ιωάννης Κυριαζόπουλος, Τρύφων Σιβένας
Η ψηφιακή αφήγηση ως εκπαιδευτικό εργαλείο κατά την εξοικείωση με την ξένη γλώσσα στην πρώιμη παιδική ηλικία
Ελένη Κοροσίδου, Θαρρενός Μπράτιτσης
Αξιοποίηση Ψηφιακής Αφήγησης στη διδασκαλία μαθηματικών. Η περίπτωση της κάθετης αφαίρεσης με δανεισμό
Θαρρενός Μπράτιτσης, Πελαγία - Μαριάννα Μαντέλλου
Το ψηφιακό περιβάλλον plickers.com ως εργαλείο Διαγνωστικής, Διαμορφωτικής και Τελικής Αξιολόγησης
Κωνσταντίνος Λούβαρης, Αντωνία - Ζωή Μαμμή, Ασημίνα Αντωναράκου
Η ταξινομία SOLO στις προγραμματιστικές δομές ακολουθίας στο Scratch
Δημήτριος Λαδιάς, Αριστοτέλης Μικρόπουλος, Ηλίας Πλεσιώτης, Αναστάσιος Λαδιάς
Προγραμματιστικές Διαδρομές με το Ozobot bit στην προσχολική εκπαίδευση
Κωνσταντίνα Αντωνοπούλου, Κωνσταντίνος Λαβίδας, Κωνσταντίνος Ζαχάρος
Η αξιοποίηση του Arduino και του οπτικού προγραμματισμού στην αυτοαποτελεσματικότητα, τα κίνητρα, την Υπολογιστική Σκέψη και τις αντιλήψεις για τον ηλεκτρισμό σε μαθητές της Ε’ Δημοτικού: διδακτική παρέμβαση
Βασιλική Ντούρου, Σαράντος Ψυχάρης, Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Σύγχρονες προσεγγίσεις εννοιολόγησης, «διδασκαλίας» και αξιολόγησης της Υπολογιστικής Σκέψης
Ιωάννης Βουρλέτσης, Παναγιώτης Πολίτης
Αξιοποίηση των Jupyter Notebooks στην εκπαιδευτική διαδικασία
Ανδριάνα Δημητρίου, Παναγιώτης Κοτσαμπόπουλος, Νικόλαος Χατζηαργυρίου
Σχηματισμός μαθητικών ομάδων για εφαρμογές διαφοροποιημένης διδασκαλίας στα μαθηματικά με χρήση αλγορίθμου Διαφορικής Εξέλιξης
Κωνσταντίνος Ζερβουδάκης, Κωνσταντίνος Μαστροθανάσης
Ο Οδυσσέας στην παλιά πόλη του Ρεθύμνου: Ένα χωρο-ευαίσθητο παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας
Παναγιώτης Αναστασιάδης, Λάκης Βαρθαλίτης, Δημήτρης Κοτρώνης
“Escapeplan”: Σχεδιασμός και ανάπτυξη παιχνιδιού για την καλλιέργεια του επιχειρηματολογικού γραμματισμού στο σχεδιαστικό περιβάλλον ChoiCo
Ευρύκλεια Παναγιώτου, Χρόνης Κυνηγός
Εφαρμογή τεχνικών παιγνιοποίησης σε Κοινότητες Διερεύνησης
Ιωάννης Πετρούλης, Μαρία Τζελέπη, Κυπαρισσία Παπανικολάου
Τι έχουν να πουν οι χρήστες για τα σοβαρά παιχνίδια;
Πηνελόπη Ατσικπάση, Εμμανουήλ Φωκίδης, Ιωάννης Δεληγιάννης, Πολυξένη Καϊμάρα
Κοινωνικές Ιστορίες για Μαθητές με ΔΑΦ μέσα από Βιβλία Επαυξημένης Πραγματικότητας
Κωνσταντίνα Στυλιανή Δαμιανάκη, Βασιλική Χρυσικού, Χαράλαμπος Καραγιαννίδης
Εφαρμογές Επαυξημένης Πραγματικότητας και Συμβολικό Παιχνίδι σε Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας με Αυτισμό
Παυλίνα Μαρία Κελλίδου, Μαρία Κοτζαγεωργίου, Ηρώ Βούλγαρη, Ευδοξία Ντεροπούλου – Ντέρου
Η συμβολή της ψηφιακής τεχνολογίας στην εκπαίδευση μαθητών με αναπηρίες στις Φυσικές Επιστήμες: μια βιβλιογραφική ανασκόπηση
Γεωργία Ιατράκη, Αναστάσιος Μικρόπουλος
Η Εκπαιδευτική Ρομποτική ως μέσο προώθησης γνωστικών στόχων, κινητοποίησης και συμπερίληψης στην εκπαίδευση παιδιών με αυτισμό
Θεοδώρα Παπάζογλου, Χαράλαμπος Καραγιαννίδης
Κοινωνική ρομποτική και παιδιά στο φάσμα του αυτισμού: μια βιβλιογραφική ανασκόπηση
Αικατερίνη Στεργιούλη, Αναστάσιος Μικρόπουλος
Η διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος με την αξιοποίηση πολλαπλών ψηφιακών εργαλείων. Μια σύγχρονη προσέγγιση στη σχολική πραγματικότητα
Ευγενία Μαγουλά, Αναστασία Χριστοφίδου, Ιωάννης Τρυφιάτης, Βασιλική Αφεντουλίδου, Μαρία Στιβακτάκη
To κωδικΌραμα ως εργαλείο αναπαράστασης του κώδικα Scratch και η εφαρμογή του στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής του WRO-Hellas
Αναστάσιος Λαδιάς, Φίλιππος Μελάς, Άννα Μακρυκώστα, Εμμανουήλ Οικονομάκης, Ευδοξία Ζαραλίκου, Μαρία Αναστασίου, Αναστασία Σπανοπούλου, Δημήτρης Κωσταγιάννης
Ένα MOOC για την εισαγωγή εκπαιδευτικών στην επιστήμη της μάθησης – Project IlluminatED
Θαρρενός Μπράτιτσης, Μιχάλης Ιωάννου, Αναστασία Μαζαράκη, Γεωργία Κηπουροπούλου
Ένα ολοκληρωμένο δικτυακό περιβάλλον υποστήριξης των μαθητών κατά τη διεξαγωγή διερευνητικών προσεγγίσεων στις Φυσικές Επιστήμες - GoLab / Graasp
Ιωάννης Λεύκος, Παναγιώτης Κανύχης, Ελευθερία Τσουρλιδάκη
Διδασκαλία και μάθηση με το περιβάλλον της NetLogo, με έμφαση στις Φυσικές Επιστήμες
Αριστοτέλης Γκιόλμας, Άνθιμος Χαλκίδης, Αρτεμησία Στούμπα, Ελένη-Μαρία Βαλκάνου, Ειρήνη Χατζαρά, Δήμητρα - Ευθυμία Νταλούκα
Το ρομπότ Daisy στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων σε παιδιά με διαταραχές φάσματος αυτισμού
Σοφία Πλιάσα, Νικόλαος Φαχαντίδης
Εισαγωγή στην Υπολογιστική Σκέψη και τον Διαγωνισμό Bebras - «Κάστορας» Ελλάδας
Γεώργιος Φεσάκης, Βασίλης Κόμης, Σταυρούλα Πραντσούδη, Αγγελική Δημητρακοπούλου, Κυπαρισσία Παπανικολάου
Εφαρμογές του λογισμικού επεξεργασίας ήχου Audacity σε πειράματα φυσικής
Παναγιώτης Λάζος, Αριστοτέλης Γκιόλμας, Αρτεμησία Στούμπα, Άνθιμος Χαλκίδης
Μάθηση μέσω Τέχνης. Η περίπτωση του «Έντεχνου Συλλογισμού» μέσω καθοδηγούμενων περιηγήσεων εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας
Δημήτριος Ράμμος, Κυριακή Μέλλιου, Θαρρενός Μπράτιτσης
Οι μαθητές εργάζονται σε περιβάλλον Arduino, σε ένα οργανωμένο παιδαγωγικό πλαίσιο και δημιουργούν τους δικούς τους «αισθητήρες»
Άνθιμος Χαλκίδης, Αρτεμησία Στούμπα, Αριστοτέλης Γκιόλμας, Παναγιώτης Λάζος, Ειρήνη Χαντζαρά, Ελένη-Μαρία Βαλκάνου, Δήμητρα-Ευθυμία Νταλούκα
Φυσικές Επιστήμες και ΤΠΕ: μία διδακτική πρόταση για τη διδασκαλία της διάθλασης του φωτός με την χρήση ΤΠΕ
Ευαγγελία Τζαγκουρνή, Μιχαήλ Καλογιαννάκης, Νικόλαος Ζαράνης
Διδασκαλία στοιχείων Νανοτεχνολογίας μέσω της χρήσης ψηφιακών τεχνολογιών σε παιδιά πρώτης σχολικής ηλικίας
Πανδώρα Δορούκα, Σταμάτης Παπαδάκης, Μιχαήλ Καλογιαννάκης, Νικόλαος Ζαράνης
Αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδακτική των Φυσικών Επιστημών για τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού: μία διδακτική πρόταση με χρήση προσομοιώσεων
Ευαγγελία Καρακωσταντάκη, Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Using the TESOL Technology Standards Framework to evaluate students’ technological knowledge in an undergraduate Italian course
Eftychia Xerou, Maria Christoforou
«Ζωντανεύοντας τη γειτονιά μου!»: Ένα παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας χώρου
Γεώργιος Γεωργιάδης, Δημήτριος Προύντζος, Φωτεινή Καραγιάννη