Σχολικός Εκπαιδευτικός ∆ικτυακός Ιστός Αιγαίου (ΣΧ.Ε.∆.Ι.Α.)
Περίληψη
Η πληροφορική κατακτά ολοένα και περισσότερους τοµείς της κοινωνίας. Επεµβαίνει δυνα
µικά σε ένα συνεχώς διευρυνόµενο φάσµα δραστηριοτήτων. Αποτελεί δοµικό συστατικό κάθε
σύγχρονου συστήµατος. Ανάγεται σε απαραίτητο συµπλήρωµα των υποδοµών. Αναπόφευκτα
επηρεάζει τις δοµές και -ως ένα σηµείο- τις αξίες της σύγχρονης κοινωνίας. Η δυναµική και η
σηµασία της έχουν τύχει αναγνώρισης σε τέτοιο βαθµό, ώστε η έκταση χρήσης της να είναι
δείκτης προόδου ενός κράτους.
Η εκπαίδευση, θεµελιώδης τοµέας που επηρεάζει την ποιότητα του µελλοντικού ανθρώπινου
κεφαλαίου, δεν είναι δυνατόν να µην επηρεαστεί από την επαναστατική εισβολή της. Οι ειδι
κοί της εκπαίδευσης έχοντας απαντήσει θετικά στο δίληµµα της εισαγωγής της πληροφορικής,
πεπεισµένοι για την παιδαγωγικής της αξία, έχουν ήδη καλύψει µε θεωρητικό υπόβαθρο τις
µεθόδους και τακτικές που έχουν σχεδιάσει.
Η ανάγκη για την εισαγωγή της πληροφορικής στην πρωτοβάθµια εκπαίδευση έχει σχηµατο
ποιηθεί (1), (3). Μένει ανοικτό το σοβαρό πρόβληµα της στενότητας των µέσων για την ικα
νοποίηση της ανάγκης, το κόστος υποδοµής και η απόκτηση τεχνογνωσίας.
Τα νησιά του Αιγαίου αποµονωµένα και µε µεγάλη διασπορά, µε τον πληθυσµό τους να φθί
νει σε αριθµούς βρίσκονται απέναντι στην πρόκληση της νέας τεχνολογίας. Η πληροφορική
όχι µόνο είναι δυνατόν να προσφέρει σηµαντική βοήθεια στο δάσκαλο και να πλουτίσει τους
ορίζοντες των µαθητών των νησιών (6), αλλά και να δώσει ένα σηµαντικό εργαλείο ανάπτυ
ξης (µέσω της τεχνογνωσίας) στην τοπική κοινωνία.
Στόχος της εργασίας αυτής είναι να παρουσιάσει ένα πιλοτικό πρόγραµµα που αφορά την ει
σαγωγή της πληροφορικής στην πρωτοβάθµια εκπαίδευση. Το πρόγραµµα πραγµατοποιείται
σε µια ευαίσθητη περιοχή του Αιγαίου σε συνδυασµό µε µια προσπάθεια αναβάθµισης της
ποιότητας ζωής και άρση της αποµόνωσης στα νησιά.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Τσολακίδης Κ., & Φωκίδης Μ. (2025). Σχολικός Εκπαιδευτικός ∆ικτυακός Ιστός Αιγαίου (ΣΧ.Ε.∆.Ι.Α.). Συνέδρια της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, 1, 644–651. ανακτήθηκε από https://eproceedings.epublishing.ekt.gr/index.php/cetpe/article/view/8303
- Ενότητα
- Articles