ΤΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΩΣ ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ - ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥ SWISH


Δημοσιευμένα: Απρ 27, 2025
Βασίλης Τζουμάκας
Περίληψη

Ανέκαθεν, κύριος στόχος κάθε εκπαιδευτικής δραστηριότητας υπήρξε τόσο η
πνευματική και ψυχική καλλιέργεια, όσο και η απόκτηση δεξιοτήτων ικανών να
ωφελήσουν στο κοινωνικό πλαίσιο κάθε εποχής. Οι εμπειρίες από την εφαρμογή των
εκπαιδευτικών θεωριών, όχι μόνο στην χώρα μας αλλά και στο εξωτερικό, απέδειξαν
ότι οι παραδοσιακές μέθοδοι διδασκαλίας στο σχολείο δεν στάθηκαν τόσο
αποτελεσματικές όσο θα επιθυμούσε η παγκόσμια εκπαιδευτική κοινότητα.
Οι παλαιότερες διδακτικές αντιλήψεις, σε γενικές γραμμές, θεωρούσαν τους
μαθητές «κενά δοχεία» και στόχευαν στην μεταφορά γνώσης από τον καθηγητή στον
μαθητή, κυρίως μέσα από την μετωπική διδασκαλία. Η διαπίστωση όμως των
προβλημάτων και των δυσκολιών που χαρακτήριζαν αυτή την εκπαιδευτική
προσέγγιση, άρχισαν να δίνουν την θέση τους σε πιο σύγχρονες διδακτικές αντιλήψεις
στις οποίες εγκαταλείπονται αυτά τα δυσκίνητα διδακτικά πρότυπα. Οι νέες διδακτικές
αντιλήψεις θεωρούν τους μαθητές ικανούς να αξιοποιήσουν τις γνώσεις, τις δεξιότητές
και τις προσωπικές τους εμπειρίες για να συνθέσουν γνωσιακά πρότυπα, πάντα όμως
σύμφωνα με μελετημένα διδακτικά σενάρια και υπό το καθοδηγητικό βλέμμα του
δασκάλου.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles