Streaming media στην διδασκαλία και μάθηση των φυσικών επιστημών


Δημοσιευμένα: Φεβ 14, 2024
Χ. Τζιωρτζιώτη
Δ. Βαβουγυιός
Α. Παπανικολοπούλου
Περίληψη

Ένα από τα ισχυρότερα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν στην εκπαιδευτική διαδικασία, και
ιδιαίτερα στην εκπαίδευση από απόσταση τα προηγούμενα χρόνια είναι και το video. Ως βασικό
πλεονέκτημα του μέσου μπορούμε να θεωρήσουμε την δυνατότητα του στην αναπαράσταση
εκπαιδευτικού υλικού, οπτικά αλλά και ηχητικά με τρόπο ώστε σύγχρονες, έγκυρες, σαφείς και
ουσιαστικές πληροφορίες και γνώσεις να είναι διαθέσιμες στους κάθε λογής εκπαιδευόμενους -
μαθητές, φοιτητές και καθηγητές. Το ίδιο πλεονέκτημα εξηγεί και την χρήση του (Λιοναράκης,
1998) τόσο στην τυπική όσο και στην άτυπη εκπαίδευση με πολλούς και ποικίλους τρόπους.
Εκπαιδευτικά προγράμματα μέσω video είναι διαθέσιμα για σχολική χρήση με την μορφή
συγκεκριμένων τίτλων που αφορούν μια πληθώρα από γνωστικά αντικείμενα και σχετικά θέματα /
θεματικές περιοχές. Εκπαιδευτικά προγράμματα είναι επίσης δυνατόν να παρουσιαστούν από την
τηλεόραση προσφέροντας ενημέρωση, συμπληρώνοντας την διδασκαλία στην σχολική τάξη και
συμβάλλοντας υπό ορισμένες προϋποθέσεις στην αυτοδιδασκαλία του μαθητή. Η χρήση του
εκπαιδευτικού video συνεισφέρει στην διδασκαλία με δυο κυρίως τρόπους. Κατά τον πρώτο τρόπο
παρουσιάζεται το προς διδασκαλία υλικό με την βοήθεια κινούμενης εικόνας και ήχου δίνοντας
παράλληλα σχόλια, απόψεις, πληροφορίες αλλά και γνώσεις. Ειδικά επιλεγμένοι επιστήμονες,
καθηγητές, δάσκαλοι αλλά και έμπειροι αφηγητές παρουσιάζουν την ύλη που έχει καθορισθεί με
τρόπους που κινούν το ενδιαφέρον του εκπαιδευόμενου και δίνουν στην διδασκαλία ένα ιδιαίτερα
ευχάριστο και ζωντανό χαρακτήρα. Κατά τον δεύτερο τρόπο η συνεισφορά εντοπίζεται στην
παρουσίαση και ανάλυση απλών αλλά και σύνθετων/ εξειδικευμένων τεχνικών και διαδικασιών
που αναφέρονται σε ποικίλα γνωστικά αντικείμενα που οδηγεί στην ανάπτυξη των κατάλληλων
δεξιοτήτων που απαιτούνται για τον ουσιαστικό τους χειρισμό. Αυτό που τελικά προκύπτει είναι η
κατάσταση κατά την οποία ο εκπαιδευόμενος μαθαίνει πώς πρέπει να δράσει ώστε να υλοποιήσει
συγκεκριμένα αποτελέσματα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles