Προτάσεις για την αναβάθμιση της μαθησιακής διαδικασίας και την αξιολόγηση του μαθητή μέσω των Τ.Π.Ε.


Δημοσιευμένα: Φεβ 14, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Αξιολόγηση επαγγελματικό Λύκειο μαθησιακή διαδικασία τεχνολογική κουλτούρα επιμόρφωση εκπαιδευτική διαδικασία διαχείριση εκπαιδευτικού έργου μορφωτική σχέση ανατροφοδότηση προσομοίωση εκπαιδευτικό λογισμικό πληροφορικός διαφωτισμός μετάδοση πληροφοριών μαθησιακές δυσκολίες αξιολόγηση courseware αξιολόγηση αποτελεσμάτων
Στέλιος Καραγιάννης
Περίληψη

Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης και της παγκοσμιοποιημένης αγοράς υλικών και
συμβολικών αγαθών, οι μαθητές του νέου μας Επαγγελματικού Λυκείου θα κληθούν «να ζήσουν
και να σταδιοδρομήσουν σε μια ιδιαίτερα απαιτητική κοινωνία που τη χαρακτηρίζει ένας εμφανής
δυναμισμός και μια ευρύτατη χρήση και εφαρμογή των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της
Επικοινωνίας ».
Η κοινωνία της Πληροφορίας «που έχει ως κύριο γνώρισμα την παραγωγή και την ταχύτατη
ανταλλαγή και διάχυση τεραστίου όγκου πληροφοριών και γνώσης είναι πλέον πραγματικότητα».
Ταυτοχρόνως “οι ΤΠΕ επιδρούν καταλυτικά” σε όλους σχεδόν τους τομείς της μαθησιακής
διαδικασίας προκαλώντας ραγδαίες, συνεχείς και πολύ σημαντικές αλλαγές όχι μόνο στο cursus
studiorum των σχολείων αλλά και στην αξιολόγηση του αποτελέσματος -δηλ. της μάθησης-που
παράγεται εντός των προαυλίων τους. Στο πλαίσιο αυτής της νέας πραγματικότητας στην οποία
και θα υποχρεωθεί να αναπροσαρμοστεί το νέο επαγγελματικό Λύκειο είναι βέβαια ότι το μέλλον
των μαθητών μας θα εξαρτάται όλο και περισσότερο από τον παράγοντα γνώση και φυσικά από
τους θεσμούς και την τεχνολογική cultura μέσω των οποίων θα διαμορφωθούν τα νέα πλαίσια
απόκτησης της γνώσης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles