Το Ανοικτό Λογισμικό στην Εκπαίδευση
Περίληψη
Το ανοικτό λογισμικό μας προσφέρει μια σειρά από ελευθερίες στην αναδιανομή,
τροποποίηση, και τη διάθεση του πηγαίου κώδικα. Αυτές ανοίγουν τους ορίζοντες
τόσο των εφαρμογών που μπορούμε να εκμεταλλευτούμε στην εκπαίδευση, όσο και
του τρόπου με τον οποίο προσεγγίζουμε τις γνώσεις της πληροφορικής. Ως προς τις
εφαρμογές, το μηδενικό κόστος προμήθειας του ανοικτού λογισμικού μας επιτρέπει
να χρησιμοποιούμε στην εκπαίδευση πρωτοποριακές δημιουργικές εφαρμογές από
διαφορετικούς χώρους, κεντρίζοντας έτσι το ενδιαφέρον των μαθητών. Επίσης, η
αφιλοκερδής προσφορά που χαρακτηρίζει το κίνημα του ανοικτού λογισμικού
ταιριάζει ιδεολογικά και τεχνολογικά με πολλά είδη συνεργατικών πλαισίων, όπως τα
ιστολόγια, τα βίκι, οι πλανήτες, και τα φόρουμ. Αυτά προωθούν την ομαδική
δουλειά, την άμιλλα και την αυτοοργάνωση. Επιπλέον, η ελεύθερη και τυποποιημένη
διάθεση ψηφιακού περιεχομένου—κειμένων, εικόνων και ήχων—μας παρέχει
πλούσιο υλικό για να χτίσουμε σαγηνευτικές εφαρμογές. Τέλος, το ανοικτό
λογισμικό καλύπτει πλέον ένα τέτοιο εύρος ώστε να μπορούμε να δημιουργήσουμε
από αυτό μια πλήρη στοίβα, ξεκινώντας από το λειτουργικό σύστημα και
καταλήγοντας στις εφαρμογές και το περιεχόμενο. Αυτή οι προσέγγιση μας
προσφέρει σημαντική οικονομία πόρων υλικού και λογισμικού αλλά και, το
κυριότερο, ευελιξία.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Σπινέλλης Δ. (2023). Το Ανοικτό Λογισμικό στην Εκπαίδευση. Συνέδρια της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, 1, 031–032. ανακτήθηκε από https://eproceedings.epublishing.ekt.gr/index.php/cetpe/article/view/5845
- Ενότητα
- Articles