Το πλαίσιο εισαγωγής της αγγλικής γλώσσας στην προσχολική αγωγή: Μία πρώτη αποτίμηση και προτάσεις από τους εκπαιδευτικούς

Περίληψη
Η διδασκαλία ξένης γλώσσας στην προσχολική ηλικία αποτελεί θέμα έντονου ενδιαφέροντος στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Στην Ελλάδα η εισαγωγή έγινε υποχρεωτική στο νηπιαγωγείο το σχολικό έτος 2021-2022. Η έρευνα αυτή αποσκοπεί στη διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών σχετικά με την επιλογή αυτή. Στις συνεντεύξεις συμμετείχαν 10 εκπαιδευτικοί προσχολικής αγωγής και 4 εκπαιδευτικοί αγγλικής γλώσσας, όπου δήλωσαν ότι αντιλαμβάνονται τους σκοπούς και τη συμβολή της αγγλικής γλώσσας στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων των νηπίων και τη διαπολιτισμική επικοινωνία, αλλά προβληματίστηκαν και διχάστηκαν σχετικά με την προετοιμασία που έχει προηγηθεί. Ακόμη, έκριναν ότι προϋπόθεση για την αποτελεσματικότητα του εγχειρήματος αποτελεί η ομαλή συνύπαρξη και συνεργασία των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής και ξένων γλωσσών, όπως και η κατάλληλη και ουσιαστική επιμόρφωση των δεύτερων όσον αφορά τις ιδιαιτερότητες των παιδιών προσχολικής ηλικίας, καθώς και το πλαίσιο μάθησης της συγκεκριμένης ομάδας. Τέλος, διαπίστωσαν την αναγκαιότητα προσαρμογών στο θεσμικό πλαίσιο προκειμένου να είναι η δράση ουσιαστική και αποτελεσματική.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Τζανή Β., & Τσιωτάκης Π. (2023). Το πλαίσιο εισαγωγής της αγγλικής γλώσσας στην προσχολική αγωγή: Μία πρώτη αποτίμηση και προτάσεις από τους εκπαιδευτικούς. Συνέδρια της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, 1, 0901–0914. ανακτήθηκε από https://eproceedings.epublishing.ekt.gr/index.php/cetpe/article/view/5799
- Ενότητα
- Articles