Διερεύνηση των ψηφιακών δεξιοτήτων μελλοντικών εκπαιδευτικών: Μία εμπειρική μελέτη

Περίληψη
Προϋπόθεση για την επιβίωση και την εξέλιξη του σύγχρονου ατόμου μέσα στην κοινωνία της γνώσης και της πληροφορίας του 21ου αιώνα, αποτελεί η κατάρτισή του με ψηφιακές δεξιότητες. Η παρούσα έρευνα είχε ως σκοπό να διερευνηθούν οι ψηφιακές δεξιότητες φοιτητών, εν δυνάμει εκπαιδευτικών. Είχε, επίσης, σκοπό να διερευνηθούν εξωτερικοί παράγοντες που ενδέχεται να επηρεάσουν τις ευκαιρίες ή την ικανότητα των φοιτητών να βελτιώσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 106 τεταρτοετείς φοιτητές του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας του Πανεπιστημίου Πατρών κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022. Οι φοιτητές κλήθηκαν να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο, βασισμένο στο σταθμισμένο ερωτηματολόγιο DIGIGLO των Alarcόn, Pilar Jiménez & Vicente-Yagüe (2020), το οποίο βασίζεται και συμπληρώνει το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο DigCompEdu, περί ψηφιακών δεξιοτήτων των σύγχρονων εκπαιδευτικών. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης των δεδομένων της έρευνας έδειξαν ότι οι φοιτητές κατέχουν σε ικανοποιητικό βαθμό τις ψηφιακές δεξιότητες, όπως περιγράφονται στο DigCompEdu και συμφωνούν ότι στο Τμήμα φοίτησής τους υπάρχουν εξωτερικοί παράγοντες που ενδέχεται να δημιουργήσουν ευκαιρίες ή να επηρεάσουν την δυνατότητα βελτίωσης των ψηφιακών τους δεξιοτήτων.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Πολυδωροπούλου Π., Καρατράντου Α., & Παναγιωτακόπουλος Χ. (2023). Διερεύνηση των ψηφιακών δεξιοτήτων μελλοντικών εκπαιδευτικών: Μία εμπειρική μελέτη. Συνέδρια της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, 1, 0783–0796. ανακτήθηκε από https://eproceedings.epublishing.ekt.gr/index.php/cetpe/article/view/5786
- Ενότητα
- Articles