Ψηφιακή αφήγηση και πολιτιστική κληρονομιά: Διδάσκοντας τον Κυκλαδικό πολιτισμό σε μαθητές δημοτικού

Περίληψη
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται έναν διαφορετικό τρόπο επέκτασης της διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας στο δημοτικό, με βασικό διδακτικό εργαλείο την ψηφιακή αφήγηση. Παρουσιάζεται η εκπαιδευτική διαδικασία και η διερεύνηση των απόψεων των συμμετεχόντων μαθητών της Γ’ δημοτικού σχετικά με τη δημιουργία μιας ψηφιακής ιστορίας ως μέρος μιας δημιουργικής διαθεματικής διδακτικής προσέγγισης, που εμπλέκει τη χρήση Τ.Π.Ε., έχει ως σκοπό την ανάδειξη της αξίας της πολιτιστικής κληρονομιάς των προϊστορικών Κυκλάδων και συνολικά στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Η ανάλυση των απόψεων των συμμετεχόντων μαθητών αναδεικνύει τη συνολικά θετική εμπειρία τους σε επίπεδο διαφοροποίησης από τη συνηθισμένη διδασκαλία, σε επίπεδο γνωστικών οφελών και καλλιέργειας δεξιοτήτων καθώς και σε επίπεδο ομαδικής συνεργασίας αλλά και ατομικής έκφρασης. Έτσι, η συγκεκριμένη εργασία επιχειρεί να συμβάλει στην ενθάρρυνση των εκπαιδευτικών που αναζητούν τρόπους για να ενισχύσουν τα κίνητρα των μαθητών, να εμπλουτίσουν και να διαφοροποιήσουν το μάθημά τους, να διευρύνουν και να εξελίξουν τεχνολογικά τα διδακτικά τους εργαλεία.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Μπουραζέρη Ε., & Ζώτος Χ. (2023). Ψηφιακή αφήγηση και πολιτιστική κληρονομιά: Διδάσκοντας τον Κυκλαδικό πολιτισμό σε μαθητές δημοτικού. Συνέδρια της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, 1, 0637–0650. ανακτήθηκε από https://eproceedings.epublishing.ekt.gr/index.php/cetpe/article/view/5774
- Ενότητα
- Articles