Εισαγωγή της τρισδιάστατης σχεδίασης στην εκπαιδευτική διαδικασία: έρευνα από τη λειτουργία ομίλου


Δημοσιευμένα: Σεπ 30, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Τρισδιάστατη σχεδίαση Tinkercad αειφόρος ανάπτυξη εκπαιδευτικός σχεδιασμός ομίλου
Ανθούλα Μαΐδου
Χαρίτων Πολάτογλου
Περίληψη

Η τρισδιάστατη σχεδίαση είναι ένας αναπτυσσόμενος τομέας που βρίσκει εφαρμογές σε όλο και περισσότερους τομείς του δευτερογενούς τομέα, ενώ έχει αρχίσει να αναγνωρίζεται όλο και περισσότερο η σημασία της στην εκπαίδευση. Το σχολικό έτος 2021-22 οργανώθηκε σε πρότυπο γυμνάσιο όμιλος τρισδιάστατης σχεδίασης με σκοπό να εξοικειωθούν οι μαθητές/τριες με την τρισδιάστατη σχεδίαση ως τρόπο επικοινωνίας και έκφρασης για την εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη. Επιπλέον θέλαμε να διερευνήσουμε αν μέσα από τη τρισδιάστατη σχεδίαση μπορούν να καλλιεργηθούν οι δεξιότητες (ψηφιακές και μη) του 21ου αιώνα. Χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο πριν όσο και στο τέλος της λειτουργίας του ομίλου για να διερευνηθούν οι γνώσεις και αντιλήψεις των μαθητών/τριών για την τρισδιάστατη σχεδίαση. Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός πραγματοποιήθηκε με στόχο να εξοικειωθούν οι μαθητές/τριες με τη τρισδιάστατη σχεδίαση μέσα από τη σταδιακή δημιουργία όλο και πιο σύνθετων αντικειμένων, εισάγοντας προοδευτικά σύνθετες εντολές. Δεδομένα ανάλυσης αποτέλεσαν τα έργα των μαθητών/τριών, τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων, παρατήρηση και ερωτήσεις κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Από τη λειτουργία του ομίλου φάνηκε ότι η τρισδιάστατη σχεδίαση με τη χρήση της πλατφόρμας Tinkercad αποτέλεσε κατάλληλο μέσο για την εξοικείωση των μαθητών/τριών με έννοιες της αειφορίας, καθώς και για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles