To μοντέλο της αντεστραμμένης τάξης κατά την εξ αποστάσεως διδασκαλία εκτάκτου ανάγκης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης στο μάθημα της τοπογραφίας για εκπαιδευτικούς πολιτικούς μηχανικούς


Δημοσιευμένα: Σεπ 30, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Αντεστραμμένη τάξη Εξ αποστάσεως διδασκαλία εκτάκτου ανάγκης Τριτοβάθμια εκπαίδευση
Βάϊα Κακούλη
Κυπαρισσία Παπανικολάου
Βασίλειος Σιορίκης
Περίληψη

Η μέθοδος της αντεστραμμένης τάξης κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος και γνωρίζει ιδιαίτερη απήχηση στα εκπαιδευτικά δρώμενα καθώς εστιάζει στην ενεργή συμμετοχή των εκπαιδευόμενων. Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται μία εμπειρική μελέτη με φοιτητές την εποχή της εξ αποστάσεως διδασκαλίας εκτάκτου ανάγκης. Σκοπός ήταν η ενίσχυση της εμπλοκής και αλληλεπίδρασης μεταξύ των φοιτητών μέσω της εμπλοκής τους σε ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες που λάμβαναν χώρα εντός και εκτός των σύγχρονων συνεδριών που πραγματοποιούνταν μέσω πλατφόρμας σύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Σχεδιάστηκαν δύο διαδοχικές διδακτικές παρεμβάσεις, αναπτύχθηκε κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό με βιντεοδιαλέξεις και ασκήσεις κατανόησης για αυτόνομη μελέτη πριν τη σύγχρονη συνεδρία και αυθεντικά προβλήματα προς επίλυση από ομάδες φοιτητών στη διάρκεια της σύγχρονης συνεδρίας. Ο ρόλος του εκπαιδευτή εστίασε στην προετοιμασία του εκπαιδευτικού υλικού και την υποστήριξη των ομάδων στη διάρκεια της σύγχρονης συνεδρίας. Τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν ερωτηματολόγιο αποτίμησης της αντεστραμμένης τάξης για τη συλλογή των απόψεων των φοιτητών, τρία τεστ αξιολόγησης γνώσεων και δεδομένα αλληλεπίδρασης από την πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης. Η έρευνα έδειξε θετικό αντίκτυπο της μεθόδου στη στάση των φοιτητών ως προς τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό των δύο παρεμβάσεων. Η εξέλιξη της επίδοσης των φοιτητών ήταν ικανοποιητική έως σημαντική για την πλειοψηφία των φοιτητών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles