Εκπαιδευτική αξιοποίηση συστημάτων ρομποτικής
Περίληψη
Εκπαιδευτικές δραστηριότητες που περιλαμβάνουν την κατασκευή και το χειρισμό προγραμματιζόμενων μοντέλων (ρομπότ) έγιναν τις τελευταίες δεκαετίες προσιτές σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μέσω των συστημάτων ρομποτικής που περιλαμβάνουν δομικά υλικά κατασκευής (όπως τουβλάκια, γρανάζια και άξονες), αισθητήρες και μηχανές. Με τα υλικά αυτά μπορεί κάποιος με την ίδια ευκολία να προσομοιώσει ένα αυτοκίνητο, ένα πιάνο ή ένα μηχάνημα ανακύκλωσης σκουπιδιών χωρίς να έχει εξειδικευμένες γνώσεις ηλεκτρονικής ή μηχανικής. Ως εκπαιδευτικά εργαλεία έχουν παρομοιαστεί με τα χαρακτηριστικά ενός δωματίου που έχει ‘χαμηλό δάπεδο, ψηλό ταβάνι και είναι ευρύχωρο’ (‘low floor, high ceiling and wide walls’). Είναι δηλαδή εργαλεία τα οποία εύκολα γίνονται προσιτά σε αρχάριους, είναι όμως εμπλουτισμένα με πολλές δυνατότητες τις οποίες μπορεί να χρησιμοποιήσει και ένας ειδικός, αλλά κυρίως είναι κατάλληλα για την υλοποίηση ποικίλων ιδεών (Resnick & Silverman 2005).
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Articles