Διδασκαλία θεμάτων ηλεκτρομαγνητισμού στην Στ΄ τάξη του Δ.Σ. με χρήση προσομοιώσεων


Δημοσιευμένα: Σεπ 22, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Ηλεκτρομαγνητισμός ηλεκτροπαραγωγικοί σταθμοί προσομοιώσεις
Ν. Σισσαμπέρη
Γ. Φύττας
Περίληψη

Σύμφωνα με έρευνες στο χώρο της διδακτικής των φυσικών επιστημών η οικοδόμηση εννοιών των φυσικών επιστημών (Φ.Ε.) από τους/ις 7 μαθητές/ριες της Α/θμιας εκπαίδευσης ευνοείται όταν κατά τη διδακτική προσέγγιση τους αξιοποιούνται δυνατότητες των ΤΠΕ. Οι αναπαραστάσεις, σε ηλεκτρονικό περιβάλλον, φυσικών ή τεχνολογικών συστημάτων, των οποίων η μελέτη δεν μπορεί να γίνει με άμεση παρατήρηση θεωρούνται χρήσιμο διδακτικό εργαλείο. υπό αυτό το πρίσμα σχεδιάσαμε και εφαρμόσαμε σε ένα τμήμα ΣΤ’ τάξης του Δ.Σ. διδακτική παρέμβαση για τη διδασκαλία των εννοιών των Φ.Ε. Μέσω αυτής επιδιώχθηκε η οικοδόμηση επιστημονικών γνώσεων σχετικών με τον ηλεκτρομαγνητισμο ώστε να καταστούν οι μαθητές/ριες ικανοί/ες: 1. να περιγράφουν τη λειτουργία ηλεκτροπαραγωγικών σταθμών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), 2. να περιγράφουν τη λειτουργία της γεννήτριας και να κατανοήσουν το ρόλο της στις μονάδες αυτές και 3. να δίνουν μια κοινή εξήγηση για τον τρόπο λειτουργίας των συγκεκριμένων ηλεκτροπαραγωγικών σταθμών. Η διδακτική παρέμβαση δομήθηκε εξ ολοκλήρου με χρήση αλληλεπιδραστικών προσομοιώσεων και applets.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles