Η διδακτική προσέγγιση της διάθλασης του φωτός με τέσσερεις διαφορετικές μεθόδους. Ο ρόλος των προσομοιώσεων στο ανοικτό περιβάλλον «Interactive Physics»


Δημοσιευμένα: Σεπ 22, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Διάθλαση Interactive Physics Διδακτικές παρεμβάσεις
Γ. Φύττας
Περίληψη

Η παρούσα εργασία εντάσσεται σε ένα ερευνητικό πλαίσιο ανίχνευσης διδακτικών παρεμβάσεων με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία της Φυσικής Γυμνασίου. Αναφέρεται στην έννοια της «διάθλασης του φωτός». Ο βασικός άξονας της έρευνας είναι η σύγκριση τεσσάρων Μεθόδων Διδασκαλίας του φαινομένου της διάθλασης του φωτός στην Γ’ Τάξη του Γυμνασίου με κριτήριο τα καλύτερα γνωστικά αποτελέσματα. Στις τρεις μεθόδους χρησιμοποιείται σαν βασικό γνωστικό εργαλείο ένα σύνολο τεσσάρων προσομοιώσεων σχεδιασμένων στο ανοικτό περιβάλλον του «Interactive Physics». Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από ένα σύνολο 213 μαθητών Γ’ Γυμνασίου από τέσσερα σχολεία και συνολικά δέκα τμήματα του νομού Αχαΐας. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι διδακτικές παρεμβάσεις με τη χρήση σεναρίων προσομοιώσεων φαίνεται να επιφέρουν εννοιολογικές αλλαγές σε σχέση με την κατανόηση του φαινομένου και ότι η μέθοδος με χρήση Η/Υ ανά άτομο έδωσε τα καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με τις υπόλοιπες μεθόδους διδασκαλίας.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles