Κριτική προσέγγιση της τηλεοπτικής σειράς «Πάτυ η πιο Όμορφη Ιστορία»: Διδακτικό σενάριο με τη συνδρομή του Διαδραστικού Πίνακα


Δημοσιευμένα: Σεπ 22, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Κριτικός Γραμματισμός Διαδραστικός Πίνακας
Σ. Σαμαρά
Περίληψη

Αξιοποιώντας τη σύγχρονη επιστημονική αποψη που επιδιώκει τον επαναπροσδιορισμό του γλωσσικού μαθήματος ως μαθήματος κριτικού γραμματισμού, στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης και σε μαθητές/τριες της Ε' ΄Δημοτικού και του 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Π.Τ.Δ.Ε. – Α.Π.Θ., Μέσω διδακτικού σεναρίου, έγινε απόπειρα κριτικής προσέγγισης της επίκαιρης τηλεοπτικής σειράς «Πάτυ η πιο όμορφη ιστορία». Ειδικότερα μέσα από προφορικές αλληλεπιδράσεις και συνεργατικές πρακτικές επιδιώχθηκε στους μαθητές/τριες η καλλιέργεια κριτικής επίγνωσης του τρόπου η γλώσσα και η εικόνα στην τηλεοπτική σειρά κατασκευάζουν νοήματα. Επιπλέον συζητήθηκε η επιστημονική έννοια «στερεότυπο», επιχειρήθηκε ο εντοπισμός των κοινωνικών στερεοτύπων που υφέρπουν στο εν λόγω σίριαλ αλλά και η αποδόμησή τους. Οι προφορικές αλληλεπιδράσεις αξιοποιήθηκαν από τα παιδιά ως γέφυρες για τη μετάβαση στον γραπτό λόγο. η εφαρμογή του παραπάνω σεναρίου υποστηρίχθηκε και από τις δυνατότητες του Διαδραστικού Πίνακα και αξιοποιήθηκαν ένα συγκριτικά του πλεονεκτήματα κατά τη συνοικοδόμηση των προφορικών αλληλεπιδράσεων, κατά τη μετάβαση στον γραπτό λόγο αλλά και κατά τη διόρθωση των γραπτών κειμένων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles