Το Διερευνητικό Μοντέλο Διδασκαλίας στις Φυσικές Επιστήμες: Aπόψεις και Δυσκολίες στην Εφαρμογή του Μοντέλου από Προϋπηρεσιακούς Εκπαιδευτικούς


Δημοσιευμένα: Σεπ 14, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
αντιλήψεις προϋπηρεσιακών εκπαιδευτικών διδακτική φυσικών επιστημών διερευνητική διδασκαλία και μάθηση
Φωτεινή Μαρή
Κωνσταντίνα Στεφανίδου
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία, παρουσιάζεται έρευνα στις απόψεις τελειόφοιτων του Παιδαγωγικού Τμήματος  Δημοτικής Εκπαίδευσης (προϋπηρεσιακοί εκπαιδευτικοί) σχετικά με την αξία του Διερευνητικού Μοντέλου Διδασκαλίας καθώς και στην εξέλιξη των απόψεων αυτών μετά από την συμμετοχή τους σε ένα κατάλληλα δομημένο εργαστήριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών. Η έρευνα είναι σε εξέλιξη, ωστόσο υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι οι φοιτητές αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εφαρμογή του μοντέλου, και συγκεκριμένα στη διατύπωση διδακτικών στόχων και ερευνητικών ερωτημάτων, αλλά και στο σχεδιασμό δραστηριοτήτων που ακολουθούν το ΔΜΔ.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εργασίες Μεταπτυχιακών Φοιτητών και Φοιτητριών
Αναφορές
Σκορδούλης, Κ., & Στεφανίδου Κ. (2021). Διδακτική Μεθοδολογία των Φυσικών Επιστημών: Θεωρία και Πρακτική. Προπομπός. ISBN: 978-618-5036-69-0
Barnett, J., Hodson, D. (2001). Pedagogical Context Knowledge:Toward a Fuller Understanding of What Good Science Teachers Know, Science Teacher Education, 85 (4), 426-453. https://doi.org/10.1002/sce.1017
Bybee, R., Taylor, J., Gardner, A., Van Scotter, P., Carlson, J., Westbrook, A. (2006). The BSCS 5E Instrucrional model: Origins and effectiveness. Colorado Springs, CO: BSCS.
Eick, C., Reed, C. (2002). What Makes an Inquiry-Oriented Science Teacher? The Influence of Learning Histories on Student Teacher Role Identity and Practice, Science Education, Vol.86, 401–416. https://doi.org/10.1002/sce.10020
Gay, L. R., Mills, E., Airasian, P., (2012) Educational Research: Competencies for Analysis and Applications, Pearson Education, Inc. ISBN 13: 978-0-13-261317-0
Han, S., Blank, J, & Berson, Ι. (2017). To Transform or to Reproduce: Critical Examination of Teacher Inquiry Within Early Childhood Teacher Preparation. Journal of Early Childhood Teacher Education 38 (4): 308–325. https://doi.org/10.1080/10901027.2017.1393643
McComas, M., Almasroa, H., Clough, M. (1998). The Nature of Science in Science Education: An Introduction, Science & Education, 7, 511-532. https://doi.org/10.1023/A:1008642510402
Stefanidou, C., Stavrou, I., Kyriakou, K. & Skordoulis, C. (2020). Inquiry-based Teaching and Learning in the Context of Pre-service Teachers’ Science Education. Universal Journal of Educational Research, 8(11B), 5894-5900 https://doi.org/10.13189/ujer.2020.082223
Schubert, W. (2012). Foreword: More Teacher Lore. Counterpoints, 411, IX–XVII. http://www.jstor.org/stable/42981668
The PRIMAS project: Promoting inquiry-based learning (IBL) in mathematics and science education across Europe, 12. 2013, pp. 43-48. Retrieved: April, 28, 2022, from https://primas-project.eu/wp-content/uploads/sites/323/2017/11/PRIMAS_D-9.3_IBL-Implementation-survey-report.pdf?fbclid=IwAR1AaTsgqPc3wZ8kUWTWy2zCjcA9dS3wcInN_ntc5XE0KangMcrNyZ_auAk
Zoupidis, A., Tselfes, V. & Kariotoglou, P. (2021). Pre-service early childhood teachers’ beliefs that influence their intention to use inquiry-based learning methods, International Journal of Early Years Education. https://doi.org/10.1080/09669760.2021.1890552