Διερεύνηση των Διασυνδέσεων STEM Πεδίων σε Διδακτική Ενότητα Νανοτεχνολογίας από Μελλοντικούς Εκπαιδευτικούς


Δημοσιευμένα: Σεπ 14, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
διασυνοριακά αντικείμενα διεπιστημονικότητα νανοεπιστήμη -νανοτεχνολογία STEM εκπαίδευση
Χαρίκλεια Μπιτσάκη
Δημήτρης Σταύρου
Περίληψη

Σε μια διεπιστημονική STEM διδασκαλία η αναγνώριση εννοιών και μεθόδων που παρουσιάζουν κοινή ταυτότητα αλλά και διαφορετική δομή στα επιμέρους επιστημονικά πεδία είναι καίριας σημασίας. Στην παρούσα εργασία θα παρουσιαστούν έννοιες,  τεχνουργήματα και μέθοδοι που αναγνωρίζουν μελλοντικοί εκπαιδευτικοί ως διασυνοριακά αντικείμενα και τα χαρακτηριστικά αυτών σε μια STEM ενότητα Νανοεπιστήμης - Νανοτεχνολογίας που αναπτύχθηκε στα πλαίσια του ERASMUS+ προγράμματος “IDENTITIES”.  Στην έρευνα συμμετείχαν δώδεκα μελλοντικοί εκπαιδευτικοί από τέσσερις χώρες (Ελλάδα, Ιταλία, Γαλλία και Ισπανία) με υπόβαθρο στα πεδία των Φυσικών Επιστημών, Μαθηματικών και Επιστήμης Υπολογιστών, οι οποίοι παρακολούθησαν ένα εβδομαδιαίο θερινό σχολείο για τη διεπιστημονική STEM προσέγγιση.  

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εργασίες Μεταπτυχιακών Φοιτητών και Φοιτητριών
Αναφορές
Akkerman, S. F., & Bakker, A. (2011). Boundary crossing and boundary objects. Review of educational research, 81(2),132-169.
Araya, R., & Collanqui, P. (2021). Are cross-border classes feasible for students to collaborate in the analysis of energy efficiency strategies for socioeconomic development while keeping CO2 concentration controlled? Sustainability, 13(3), 1584.
Crujeiras-P., B. & Jiménez-Aleixandre, M. P. (2019). Interdisciplinarity and argumentation in chemistry education. In S. Erduran (Ed.), Argumentation in Chemistry Education: Research, Policy and Practice, pp32-61. London: Royal Society of Chemistry.
Czerniak, C. M., & Johnson, C. C. (2014). Interdisciplinary science teaching. In Handbook of Research on Science Education, Volume II (pp. 409-425). Routledge. ISBN: 978-0-203-09726-7
Duit, R., Gropengießer, H., Kattmann, U., Komorek, M., & Parchmann, I. (2012). The model of educational reconstruction–A framework for improving teaching and learning science. In Science education research and practice in Europe (pp. 13-37). Brill. ISBN: 9789460919008
English, L. D. (2016). STEM education K-12: Perspectives on integration. International Journal of STEM education, 3(1), 1-8.
Hobbs, L. (2013). Teaching ‘out-of-field’as a boundary-crossing event: Factors shaping teacher identity. International journal of science and mathematics education, 11(2), 271-297. https://doi.org/10.1007/s10763-012-9333-4
Honey, M., Pearson, G., & Schweingruber, H. (Eds.). (2014). STEM integration in K-12 education: Status, prospects, and an agenda for research. Washington, DC: National Academies Press. ISBN 978-0-309-29796-7
Klein, J.T. (2010). A taxonomy of interdisciplinarity. The Oxford handbook of interdisciplinarity, 15(6), 15. ISBN 9780198733522
Lefeber, L., & Vietorisz, T. (2007). The meaning of social efficiency. Review of Political Economy, 19(2), 139-164.
Leung, A. (2019). Exploring STEM pedagogy in the mathematics classroom: A tool-based experiment lesson on estimation. International Journal of Science and Mathematics Education, 17(7), 1339-1358.
Martín‐Páez, T., Aguilera, D., Perales‐Palacios, F. J., & Vílchez‐González, J. M. (2019). What are we talking about when we talk about STEM education? A review of literature. Science Education, 103(4), 799-822.
Mayring, P. (2015). Qualitative content analysis: Theoretical background and procedures. In Approaches to qualitative research in mathematics education (pp. 365-380). Springer, Dordrecht. https://doi.org/10.1007/978-94-017-9181-6_13
Moore, T. J., Johnson, C. C., Peters-Burton, E. E., & Guzey, S. S. (2015). The need for a STEM road map. In C. C. Johnson, E. E. Peters-Burton, & T. J. Moore (Eds.), STEM Road Map: A Framework for Integrated STEM Education (pp. 3–12). Routledge. ISBN 9781138804234
Moore, T. J., Stohlmann, M. S., Wang, H. H., Tank, K. M., Glancy, A. W., & Roehrig, G. H. (2014). Implementation and integration of engineering in K-12 STEM education. In Engineering in Pre-College Settings: Synthesizing Research, Policy, and Practices (pp. 35-60). Purdue University Press. ISBN 9781612493572
Roehrig, G. H., Moore, T. J., Wang, H. H., & Park, M. S. (2012). Is adding the E enough? Investigating the impact of K‐12 engineering standards on the implementation of STEM integration. School science and mathematics, 112(1), 31-44.
Star, S. L., & Griesemer, J. R. (1989). Institutional ecology,translations' and boundary objects: Amateurs and professionals in Berkeley's Museum of Vertebrate Zoology, 1907-39. Social studies of science, 19(3), 387-420.
Thibaut, L., Ceuppens, S., De Loof, H., De Meester, J., Goovaerts, L., Struyf, A., Boeve-de Pauw, J., Dehaene, W., Deprez, J., De Cock, M., Hellinckx, L., Knipprath, H., Langie, G., Struyven, K., Van de Velde, D., Van Petegem, P. and Depaepe, F. (2018). Integrated STEM Education: A Systematic Review of Instructional Practices in Secondary Education. European Jourrnal of STEM Education, 3(1), 02.