Αξιοποίηση Πλεονεκτημάτων STEM για τη Διδασκαλία του Ηλεκτρισμού στο Δημοτικό. Υλοποίηση Ρομποτικής Εφαρμογής μέσω Micro:bit


Δημοσιευμένα: Σεπ 14, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
δημοτικό ηλεκτρισμός Micro:bit ρομποτική STEM
Ευφρανσία Τζαγκαράκη
Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Περίληψη

Η παρούσα πιλοτική έρευνα διερευνά πως επιδρούν η αξιοποίηση της εκπαίδευσης STEM και η εκπαιδευτική ρομποτική στην επίδοση, την κατανόηση και τις στάσεις των μαθητών/τριών της Ε΄ τάξης, για τον ηλεκτρισμό και κατ’ επέκταση τις φυσικές επιστήμες. Ακολουθώντας τον οιονεί πειραματικό σχεδιασμό το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 32 μαθητές/τριες από δύο τμήματα του 12ου ΔΣ Ηρακλείου. Το ένα τμήμα αποτέλεσε την ομάδα ελέγχου και το άλλο την πειραματική ομάδα στην οποία υλοποιήθηκε διδακτική παρέμβαση με τη χρήση του Micro:bit. Η έρευνα υλοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2022. Όπως προέκυψε η πειραματική ομάδα είχε αρκετά καλύτερες επιδόσεις συνολικά. Τα παιδιά και από τις δύο ομάδες δεν φάνηκε να επηρεάστηκαν σημαντικά στην άποψή τους για τη σημασία της Φυσικής και παρουσίασαν αυξημένη επιθυμία για ενασχόληση με αυτήν.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εργασίες Υποψηφίων Διδακτόρων
Αναφορές
Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th Ed.). Routledge/Taylor & Francis Group.
Gorakhnath I. & Padmanabhanm J. (2017). Educational robotics in teaching learning process. Online International Interdisciplinary Research Journal, 7, 161 - 168.
Hillman, S.J., Zeeman, S.I., Tilburg, C.E. et al. (2016). My Attitudes Toward Science (MATS): the development of a multidimensional instrument measuring students’ science attitudes. Learning Environ Res 19, 203–219. https://doi.org/10.1007/s10984-016-9205-x
Kalelioglu, F., & Sentance, S. (2020). Teaching with physical computing in school: the case of the micro: bit. Education and Information Technologies, 1–27.
Kalogiannakis, Μ. Tzagkaraki, E., & Papadakis, St. (2021). A Systematic Review of the Use of BBC Micro:bit in Primary School. In Proceedings of the 10th Virtual Edition of the International Conference New Perspectives in Science Education, 379-384, Italy-Florence: Filodiritto - Pixel, 18-19 March 2021. https://doi.org/10.26352/F318_2384-9509
Kariotoglou, P. & Psyllos, D. (2019). Teaching and Learning Pressure and Fluids. Fluids, 4, 194. https://doi.org/10.3390/fluids4040194
Méheut, M. & Psillos, D. (2004) Teaching–learning sequences: aims and tools for science education research, International Journal of Science Education, 26(5), 515-535. https://doi.org/10.1080/09500690310001614762
Psycharis, S., Kalovrektis, K., Sakellaridi, E., Korres, K., & Mastorodimos, D. (2018). Unfolding the Curriculum: Physical Computing, Computational Thinking and Computational Experiment in STEM’s Transdisciplinary Approach. European Journal of Engineering and Technology Research.
Sapounidis, T. & Alimisis, D. (2021). Educational Robotics Curricula: Current Trends and Shortcomings. In: Malvezzi, M., Alimisis, D., Moro, M. (eds) Education in & with Robotics to Foster 21st-Century Skills. EDUROBOTICS 2021. Studies in Computational Intelligence, vol 982. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-77022-8_12.
Savall-Alemany, F., Guisasola, J., Rosa Cintas, S., & Martínez-Torregrosa, J. (2019). Problem-based structure for a teaching-learning sequence to overcome students’ difficulties when learning about atomic spectra. Physical Review Physics Education Research, 15(2). https://doi.org/10.1103/physrevphyseducres.15.020138
Tai, R.H., Ryoo, J.H., Skeeles-Worley, A. et al. (2022). (Re-)Designing a measure of student’s attitudes toward science: a longitudinal psychometric approach. IJ STEM Ed 9, (12). https://doi.org/10.1186/s40594-022-00332-4
Tzagkaraki, E., Papadakis, St., & Kalogiannakis, Μ. (2021). Exploring the Use of Educational Robotics in primary school and its possible place in the curricula. In M. Malvezzi, D. Alimisis, & M. Moro (Eds). Education in & with Robotics to Foster 21st Century Skills. Proceedings of EDUROBOTICS 2020, Online Conference February 25-26, 2021, 216-229, Switzerland, Cham: Springer, https://doi.org/10.1007/978-3-030-77022-8_19
Videnovik, M., Zdravevski, E., Lameski, P., & Trajkovik, V. (2018). The BBC Micro:bit in the International Classroom: Learning Experiences and First Impressions. 2018 17th International Conference on Information Technology Based Higher Education and Training (ITHET), 1-5.
Voštinár, P. (2020). Motivational Tools for Learning Programming in Primary Schools. Central-European Journal of New Technologies in Research, Education and Practice, 2(1), 97-106.