Εκπαιδευτική πολιτική για την ετερότητα και τη διαφορετικότητα στην Ελλάδα: μία ανασκόπηση του θεσμικού πλαισίου


Δημοσιευμένα: Μαΐ 6, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
εκπαιδευτική πολιτική διαπολιτισμική αγωγή ειδική αγωγή διαφορετικότητα ετερότητα αναπηρία
Θεόδωρος Καραμητόπουλος
Περίληψη

Η εργασία πραγματεύεται την εξέλιξη του θεσμικού πλαισίου για την ετερότητα και τη διαφορετικότητα στην Ελλάδα κατά την περίοδο της μεταπολίτευσης. Σκοπό της εργασίας αποτελεί η διαπραγμάτευση της εκπαιδευτικής πολιτικής στην Ελλάδα στο σκέλος της ετερότητας και στο σκέλος της αναπηρίας μέσω της συνοπτικής παρουσίασης της εξέλιξης του νομοθετικού πλαισίου για τη διαπολιτισμική και ειδική εκπαίδευση, η οποία δύναται να επιτρέψει την καλύτερη κατανόηση του εκπαιδευτικού γίγνεσθαι από τον σύγχρονο μελετητή της εκπαίδευσης. Η μελέτη της εξέλιξης του θεσμικού πλαισίου οδήγησε σε μία κριτική συσχέτιση των παρατηρήσεων που πραγματοποιήθηκαν για τις δύο δομές. Συνδυαστικά, κύρια διαπίστωση της ερευνητικής προσπάθειας αποτελεί η απουσία μακροπρόθεσμου σχεδιασμού τόσο για τις δύο δομές σε εθνικό επίπεδο, καθώς το σύνολο των νομοθετικών παρεμβάσεων εισήχθησαν και υλοποιήθηκαν μάλλον αποσπασματικά. Επίσης, παραμένει υπό συζήτηση αν και κατά πόσο το θεσμικό πλαίσιο κατόρθωσε να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν η διαπολιτισμική και ειδική αγωγή. Συμπερασματικά, η εξέλιξη της ελληνικής εκπαιδευτικής πολιτικής των τελευταίων ετών χαρακτηρίζεται από έντονες αλλαγές. Παρά τις νομοθετικές παρεμβάσεις σε ζητήματα της διαπολιτισμικής και ειδικής εκπαίδευσης, θα ήταν αναληθές να υποστηριχθεί ότι έχουν αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά τα ποικίλα προβλήματα που επιτακτικά ζητούν λύση στις δύο αυτές κατηγορίες της εκπαίδευσης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Θεόδωρος Καραμητόπουλος
Δάσκαλος