3η Ανακοίνωση

2024-10-07

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης

 υπό την Αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

 σε συνεργασία με

το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Α.Π.Θ. (Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, Τμήμα Ψυχολογίας, Εργαστήριο Ψυχολογίας και Εκπαίδευσης του Παιδιού - ΨΥΧΗ, Τ.Ε.Π.Α.Ε, Π.Τ.Δ.Ε, & Τ.Ε.Φ.Α.Α) και την υποστήριξη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας

διοργανώνουν το:

2ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα: «Σχολείο, Οικογένεια και Κοινότητα: Συνεργασία, Προκλήσεις, Δυσκολίες και Προοπτικές»

που θα διεξαχθεί:

στη Θεσσαλονίκη, 29-30 Νοεμβρίου 2024

στο:

ΚΕ.Δ.Ε.Α. (Κέντρο Διάδοσης Ερευνητικών Αποτελεσμάτων) Α.Π.Θ.


Σκοπός του Συνεδρίου

Σκοπός του 2ου Πανελλήνιου Επιστημονικού Συνεδρίου με θέμα: "Σχολείο, Οικογένεια και Κοινότητα: Συνεργασία, Προκλήσεις, Δυσκολίες και Προοπτικές" είναι η εμβάθυνση του διαλόγου που αφορά στη συνεργασία του σχολικού συστήματος με τις οικογένειες μαθητών/τριών και τις αντίστοιχες δομές στην κοινότητα. Πρόκειται για μια συνεργασία πολυφωνική που σε μεγάλο βαθμό λειτουργεί ικανοποιητικά για την προσωπική και ακαδημαϊκή ανάπτυξη των παιδιών και των νέων. Ορισμένες φορές, ωστόσο, συνοδεύεται από παρερμηνείες και παρανοήσεις ως προς το περιεχόμενο και τις σχεσιακές πρακτικές των συμμετεχόντων μελών. Το συνέδριο συμβάλλει στην πιθανή αμφισβήτηση κυρίαρχων αναποτελεσματικών παραδοχών για το πλαίσιο και το περιεχόμενο της συνεργασίας σχολείου, οικογένειας και κοινότητας, αναγνωρίζοντας τον κεντρικό ρόλο και την ευθύνη του σχολείου να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της συνεργασίας και αναδεικνύοντας την κομβική θέση του παιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το συνέδριο με θέμα: "Σχολείο, Οικογένεια και Κοινότητα: Συνεργασία, Προκλήσεις, Δυσκολίες και Προοπτικές" αφορά, ουσιαστικά, μια πρόσκληση της σχολικής κοινότητας ως ενεργητικού και υπεύθυνου θεσμικού φορέα δράσης για την παρουσίαση ερευνητικών ευρημάτων, επαρκών στρατηγικών και βιωματικών εργαστηρίων που πραγματεύονται καίρια και σύγχρονα ζητήματα συνεργασιών.

 

Στόχοι του Συνεδρίου
  • Καλλιέργεια μιας κουλτούρας συνεργασιών: Να δημιουργήσει ένα φόρουμ για εντατική συζήτηση σχετικά με τον ρόλο και τη σημασία της αλληλεπίδρασης μεταξύ σχολείου, οικογένειας και κοινότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Κατανόηση του ρόλου της κοινότητας: Εμβάθυνση στο πώς η ευρύτερη κοινότητα μπορεί να δρα ως σύμμαχος στην εκπαιδευτική διαδικασία και στην ενδυνάμωση των παιδιών.
  • Παρουσίαση καλών εθνικών και διεθνών πρακτικών σε θέματα συνεργασίας σχολείου, οικογένειας και κοινότητας.
  • Ανάπτυξη και εφαρμογή μοντέλων συνεργασίας: Ενδυνάμωση συνεργατικών πρακτικών μεταξύ εκπαιδευτικών, γονέων και τοπικών φορέων της κοινότητας.
  • Βιωματική αλληλεπίδραση: Βιωματικά εργαστήρια που επιτρέπουν την ανταλλαγή εμπειριών, μεθόδων, συναισθηματικών και γνωστικών μοτίβων αλληλεπίδρασης .
  • Υποστήριξη του παιδιού: έμφαση σε μια ολιστική προσέγγιση του σχολικού συστήματος, με τα παιδιά και τους νέους ως ενεργητικούς φορείς δράσης και στήριξης.
  • Επιμόρφωση και ενημέρωση: Στήριξη εκπαιδευτικών, γονέων και εμπλεκόμενων φορέων για την απόκτηση ενεργητικών δεξιοτήτων προαγωγής της συνεργασίας.
  • Προσαρμογή πολιτικών: Προτάσεις για την προσαρμογή των εκπαιδευτικών πολιτικών ώστε να προάγουν τη διαμόρφωση ενός ευνοϊκού κλίματος στο σχολικό πλαίσιο για τη συμμετοχή των γονέων στη σχολική ζωή των παιδιών τους με λειτουργικούς τρόπους.

 

Κύριες Θεματικές Ενότητες
  1. Παγκοσμιοποίηση, Οικογένεια και Εκπαίδευση: Πώς τα διεθνή πρότυπα επηρεάζουν τις τοπικές κοινωνίες και την εκπαίδευση.
  2. Νέες Τεχνολογίες και Εκπαίδευση: Η επίδραση της τεχνολογίας -συμπεριλαμβανομένων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των μέσων ενημέρωσης- στη σχέση σχολείου-οικογένειας.
  3. Πολυπολιτισμικότητα και Διαπολιτισμικότητα στην Εκπαίδευση: Η σημασία της πολιτισμικής ποικιλομορφίας στη σχολική κοινότητα και πώς τα σχολεία μπορούν να αντιμετωπίσουν την πολιτισμική ποικιλομορφία, προωθώντας την αλληλοκατανόηση και τον σεβασμό μεταξύ διαφορετικών πολιτιστικών ομάδων.
  4. Επαγγελματική Ανάπτυξη και Δια Βίου Μάθηση : Η σημασία της συνεχούς εκπαίδευσης και επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και γονέων για την ψυχοκοινωνική υποστήριξη της ευρύτερης σχολικής κοινότητας, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης της σύνδεσης σχολείου-οικογένειας.
  5. Το Σχολείο ως Κέντρο Κοινότητας: Η λειτουργία των σχολείων ως κοινοτικών κέντρων στήριξης των μελών της κοινότητας.
  6. Κοινοτικές Στρατηγικές Ενεργοποίησης: Η δημιουργία στρατηγικών που ενισχύουν την ενεργοποίηση της κοινότητας στην εκπαίδευση.
  7. Εναλλακτικές Προσεγγίσεις Διδασκαλίας: Πώς διαφορετικές διδακτικές και παιδαγωγικές μέθοδοι μπορούν να ενισχύσουν τη σχέση σχολείου-οικογένειας.
  8. Κοινωνική και Συναισθηματική Μάθηση: Ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων στο σχολικό πλαίσιο.
  9. Συνεργασία Σχολείου με Τοπικές Αρχές: Ο ρόλος της τοπικής διακυβέρνησης στην υποστήριξη της εκπαίδευσης.
  10. Εκπαίδευση για τον περιορισμό της βίας: Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην πρόληψη και τη διαχείριση των συγκρούσεων, στη μείωση της βίας στη σχολική και την ευρύτερη κοινότητα και στη διαμόρφωση μιας ειρηνικής κοινωνίας.
  11. Ευημερία σχολικής κοινότητας: Ευημερία μαθητών/ριών, εκπαιδευτικών και γονέων.
  12. Εκπαίδευση και οικολογία: Η σημασία της εκπαίδευσης για την προαγωγή της βιώσιμης ανάπτυξης και της προστασίας του περιβάλλοντος.
  13. Εκπαίδευση και τέχνη: Πώς οι διάφορες μορφές τέχνης (μουσική, ζωγραφική, θέατρο κ.α.) επηρεάζουν την ανάπτυξη και τη σχέση σχολείου-οικογένειας.
  14. Ανάπτυξη των ήπιων δεξιοτήτων: Πώς η ανάπτυξη των ήπιων δεξιοτήτων σε εκπαιδευτικούς, γονείς και παιδιά μπορεί να επηρεάσει τις καθημερινές αλληλεπιδράσεις και τις ζωές μας.
  15. Το σημερινό ενταξιακό/ συμπεριληπτικό σχολείο: Το σχολείο που φιλοδοξεί να ανταποκριθεί στις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών του, ανεξάρτητα από το γνωστικό τους επίπεδο, το χρώμα, την προέλευση και το θρήσκευμά τους.

 

Συμμετοχή

  • Εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων
  • Γονείς και κηδεμόνες
  • Μέλη των τοπικών κοινοτήτων
  • Μέλη Δ.Ε.Π. και Ε.ΔΙ.Π. των ΑΕΙ και ΤΕΙ
  • Ερευνητές/τριες της Εκπαίδευσης
  • Προπτυχιακοί και Μεταπτυχιακοί Φοιτητές/τριες ΑΕΙ και ΤΕΙ

 

Υποβολή Εργασιών

Στο Συνέδριο μπορούν να υποβληθούν (μέσω της πλατφόρμας του ΕΚΤ) πλήρη άρθρα-εισηγήσεις, εργαστηριακές παρουσιάσεις, Καινοτόμα Προγράμματα και Δράσεις, Προτάσεις για Βιωματικά Εργαστήρια σχετικά με τις Θεματικές Ενότητές του. Πιο συγκεκριμένα:

  1. Προφορικές ανακοινώσεις: Αφορούν ολοκληρωμένες και πρωτότυπες εργασίες (π.χ. έρευνα πεδίου, βιβλιογραφική ανασκόπηση).
  2. Βιωματικά εργαστήρια: Αφορούν σε προτάσεις υλοποίησης βιωματικών εργαστήριων που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες και παιδιά. Η προτεινόμενη διάρκεια των εργαστηρίων είναι 60 με 90 λεπτά.
  3. Αναρτημένες ανακοινώσεις: Αφορούν στη συνοπτική παρουσίαση πληροφοριών και ευρημάτων μέσω πινάκων, γραφημάτων, σχεδίων κλπ. και κάποιου σύντομου σώματος κειμένου οι οποίες θα παρουσιάζονται σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο και σύμφωνα με το πρόγραμμα του Συνεδρίου.
  4. Συζητήσεις στρογγυλής τράπεζας: Αφορούν προτάσεις συζητήσεων στρογγυλής τράπεζας/forum με θεματολογία συναφή με τις ενότητες του Συνεδρίου. Η προτεινόμενη διάρκεια των συζητήσεων είναι 60 με 90 λεπτά.
 

Σημαντικές Οδηγίες

Οι εισηγητές/τριες που η περίληψή τους έχει λάβει την έγκριση από τους κριτές θα πρέπει να αποστείλουν σε αρχείο PowerPoint την παρουσίασή τους, με ελεύθερη μορφοποίηση και μέγιστο αριθμό διαφανειών τις 20, στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Συνεδρίου: 2o.synedrio.dipea@gmail.com, έως την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024.

 Η χρονική διάρκεια των προφορικών ανακοινώσεων (εισηγήσεων) θα είναι 15 λεπτά.

Μετά την ολοκλήρωση του Συνεδρίου, θα δοθεί η δυνατότητα οι προφορικές ανακοινώσεις, οι αναρτημένες ανακοινώσεις και τα βιωματικά εργαστήρια να διαμορφωθούν ως άρθρα και να δημοσιευτούν στα πρακτικά του Συνεδρίου (με ISBN/ISSN).

Τα κείμενα των εργασιών υποβάλλονται ανώνυμα για αξιολόγηση από τους κριτές, μέσω της πλατφόρμας του ΕΚΤ (δείτε παρακάτω τον σύνδεσμο), σύμφωνα με το πρότυπο που έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο του Συνεδρίου: https://www.sxoleio.eisodos.com/

Τα τελικά κείμενα των εργασιών, μετά την αξιολόγηση των κριτών, υποβάλλονται στην παραπάνω πλατφόρμα, σύμφωνα με το πρότυπο μορφοποίησης της τελικής εργασίας (με τα ονόματα των συγγραφέων).


Όσοι/ες επιθυμούν να παρακολουθήσουν τις εργασίες του Συνεδρίου μπορούν να δηλώσουν τη συμμετοχή τους, στις παρακάτω φόρμες:

Φόρμα παρακολούθησης των εισηγήσεων του Συνεδρίου:

https://forms.gle/j3wMyrcHqaqHTQCe7

 

Φόρμα παρακολούθησης βιωματικών εργαστηρίων:

https://forms.gle/EbtvbYv2FzoUsYTB7

(αν δε λειτουργούν οι σύνδεσμοι, μπορείτε να κάνετε αντιγραφή και επικόλληση των παραπάνω συνδέσμων σε ένα πρόγραμμα φυλλομετρητή)

Σημαντικές ημερομηνίες

1 Οκτωβρίου 2024

Λήξη προθεσμίας υποβολής εργασιών

15 Οκτωβρίου 2024

Υποβολή σχολίων - διορθώσεων από τους κριτές

25 Οκτωβρίου 2024

Υποβολή τελικών εργασιών (μετά τις διορθώσεις)

20 Νοεμβρίου 2024

Υποβολή παρουσιάσεων σε αρχείο PowerPoint

22 Νοεμβρίου 2024

29-30 Νοεμβρίου 2024

Ανακοίνωση τελικού προγράμματος του Συνεδρίου

Διεξαγωγή του Συνεδρίου

-       Παρασκευή 29/11

-       Σάββατο 30/11

16:30-20:00     Έναρξη - Κεντρικές ομιλίες

09:00-20:00     Εισηγήσεις - Εργαστήρια

  Επιστημονική επιτροπή

Κόπτσης Αλέξανδρος, Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας

Κελεσίδης Ευάγγελος, Διευθυντής ΠΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης

Γωνίδα Σοφία-Ελευθερία, Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, ΑΠΘ

Ευκαρπίδης Πολυχρόνης, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ70, Δ/νση ΠΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης

Μιχαλοπούλου Λητώ-Ελένη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, ΑΠΘ

Μπαμπλέκου Ζωή, Καθηγήτρια, ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ

Μπίκος Κωνσταντίνος, Καθηγητής, Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, ΑΠΘ

Μπίμπου – Νάκου Ιωάννα, Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ, ΑΠΘ

Τσορμπατζούδης Χαράλαμπος, Καθηγητής, Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, ΑΠΘ

 

Οργανωτική επιτροπή

Κελεσίδης Ευάγγελος, Διευθυντής ΠΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης

Αδαμίδου Χριστίνα, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ26, Δ/νση ΠΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης

Αμανατίδης Νικόλαος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ70, Δ/νση ΠΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης

Αναγνωστοπούλου Μαρία, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ70, Δ/νση ΠΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης

Βαλσαμίδου Πασχαλίνα, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ60, Δ/νση ΠΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης

Βασιλειάδης Κωνσταντίνος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ70, Δ/νση ΠΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης

Γαϊτάνου Σμαράγδα, Γραμματεία Διευθυντή Εκπαίδευσης, Δ/νση ΠΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης

Γκουβατζή Αναστασία, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ11, Δ/νση ΠΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης

Γουστέρης Σάββας, Γραμματεία Συμβούλων Εκπαίδευσης, Δ/νση ΠΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης

Γωνίδα Σοφία-Ελευθερία, Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, ΑΠΘ

Δούβλη Γεωργία, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ70, Δ/νση ΠΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης

Ευκαρπίδης Πολυχρόνης, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ70, Δ/νση ΠΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης

Καρολίδου Σωτηρία, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ02, Δ/νση ΠΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης

Κλιάπης Πέτρος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ70, Δ/νση ΠΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης

Κολιπέτρη Ζωή, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ60, Δ/νση ΠΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης

Λαλιώτη Κατερίνα, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ60, Δ/νση ΠΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης

Μιχαλοπούλου Λητώ-Ελένη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, ΑΠΘ

Μπαμπλέκου Ζωή, Καθηγήτρια, ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ

Μπαζιάκος Γεώργιος, Π.Ε. Πληροφορικής, Δ/νση ΠΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης

Μπασματζίδης Γεώργιος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ70, Δ/νση ΠΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης

Μπίκος Κωνσταντίνος, Καθηγητής, Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, ΑΠΘ

Μπίμπου – Νάκου Ιωάννα, Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ, ΑΠΘ

Ξανθίδου Πηνελόπη, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ70, Δ/νση ΠΕ Αν. Θεσσαλονίκης

Παπαϊωάννου Αθανασία, Αναπληρώτρια Προϊσταμένη Εκπαιδευτικών Θεμάτων, Δ/νση ΠΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης

Πατεράκης, Αριστείδης Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ70, Δ/νση ΠΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης

Σαμαρά Σωτηρία, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ70, Δ/νση ΠΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης

Σιδηρόπουλος Δημήτριος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ70, Δ/νση ΠΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης

Σταγιόπουλος Πέτρος, Προϊστάμενος 1ο ΚΕΔΑΣΥ Ανατ. Θεσσαλονίκης

Ταμπακιάρη Αφροδίτη, Γραμματειακή Υποστήριξη Συνεδρίου, Δ/νση ΠΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης

Τέλη Αφροδίτη, Προϊσταμένη 2ο ΚΕΔΑΣΥ Ανατ. Θεσσαλονίκης

Τσορμπατζούδης Χαράλαμπος, Καθηγητής, Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, ΑΠΘ

Χαλκιάς Γεώργιος, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ70, Δ/νση ΠΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης

Χατζηγεωργιάδου Σοφία, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ60, Δ/νση ΠΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης

 

 

Επικοινωνία - Υποστήριξη

Ταμπακιάρη Αφροδίτη, τηλέφωνο επικοινωνίας 2310-954114

e-mail: 2o.synedrio.dipea@gmail.com (και για την υποβολή του αρχείου παρουσιάσεων - PowerPoint)

web: https://www.sxoleio.eisodos.com

 

Υποβολή εργασιών: https://eproceedings.epublishing.ekt.gr/index.php/pansynschool

 

Από την Οργανωτική Επιτροπή