Υποβολές

Λίστα Ελέγχου Προετοιμασίας Υποβολής


Κατά την υποβολή εργασιών στο περιοδικό ή/και συνέδριο, ζητείται από τους Συγγραφείς να επιβεβαιώσουν ότι η υποβολή ανταποκρίνεται στα ακόλουθα κριτήρια. Μη συμβατές υποβολές ενδέχεται να επιστραφούν στους Συγγραφείς.
  • Η υποβολή δεν έχει δημοσιευτεί στο παρελθόν, ούτε έχει υποβληθεί σε άλλο περιοδικό για εξέταση (ή έχει δοθεί μια εξήγηση στα Σχόλια προς τον επιμελητή).
  • Το αρχείο υποβολής είναι σε μορφή αρχείου εγγράφου OpenOffice, Microsoft Word, RTF, ή WordPerfect.
  • Έχουν παρασχεθεί διευθύνσεις URL για τις αναφορές, όπου είναι διαθέσιμες.
  • Το κείμενο έχει μονό διάκενο, χρησιμοποιεί γραμματοσειρά Calibri μεγέθους 10, χρησιμοποιεί όπου απαιτείται κείμενο σε πλάγια γραφή και όχι με υπογράμμιση (εκτός από τις διευθύνσεις URL) και όλες οι εικόνες, τα σχήματα και οι πίνακες τοποθετούνται εντός του κειμένου σε κατάλληλα σημεία, και όχι στο τέλος αυτού.
  • Το κείμενο τηρεί τις στυλιστικές και βιβλιογραφικές απαιτήσεις που ορίζονται στις Οδηγίες προς τους Συγγραφείς.

Οδηγίες για τους Συγγραφείς


(Η παρούσα οδηγία δεν αφορά τις περιλήψεις)

Τίτλος
- Πρότυπο Μορφοποίησης Εργασίας

 

Πρώτος Εισηγητής

Ιδιότητα, Εργασιακός Φορέας

Διεύθυνση email

 

Δεύτερος Εισηγητής

Ιδιότητα, Εργασιακός Φορέας

Διεύθυνση email

 

Τρίτος Εισηγητής

Ιδιότητα, Εργασιακός Φορέας

Διεύθυνση email

 

Περίληψη

Η περίληψη συνίσταται σε μόνο μία παράγραφο με έκταση 200 λέξεις το ανώτερο. Η γραμματοσειρά πρέπει να είναι Calibri 10 στιγμών και μονό διάστιχο. Το κείμενο της περίληψης θα πρέπει να είναι σε πλήρη στοίχιση (χωρίς παραγραφοποίηση). Ο τίτλος «Περίληψη» θα στοιχηθεί αριστερά με γραμματοσειρά Calibri, 10 στιγμών, έντονα. Πρέπει να υπάρχει διάστημα δύο γραμμών ανάμεσα στην τελευταία διεύθυνση e-mail και τον τίτλο «Περίληψη». Η περίληψη πρέπει να περιέχει επαρκείς πληροφορίες, να είναι τεκμηριωμένη και να περιλαμβάνει τα βασικά στοιχεία της προφορικής ανακοίνωσης ή του εργαστηρίου.

 

Λέξεις κλειδιά: Χρησιμοποιήστε 3 έως 5 λέξεις κλειδιά χωρισμένες με κόμμα

 

  1. Εισαγωγή

Κάθε εργασία, η οποία θα συμπεριληφθεί στα πρακτικά του συνεδρίου (μαζί με την βιβλιογραφία, πίνακες, διαγράμματα κτλ), πρέπει να εναρμονίζεται απόλυτα με τις οδηγίες μορφοποίησης που δίνονται σε αυτό τον οδηγό. Η έκταση κάθε εργασίας δεν μπορεί να ξεπερνά τις 5000 λέξεις (συμπεριλαμβάνονται η βιβλιογραφία, οι πίνακες, τα διαγράμματα κ.λπ.). Για το κυρίως κείμενο θα γίνει χρήση της γραμματοσειράς Calibri, 11-στιγμών. Η στοίχιση πρέπει να είναι πλήρης και το διάστιχο γραμμής μονό. Το αρχείο που θα υποβάλετε θα πρέπει να έχει τη μορφή .doc / .docx. Τίτλος του αρχείου το επώνυμο του πρώτου συγγραφέα στα ελληνικά (πεζά).

 

  1. Δομή Εργασιών

Οι εργασίες με ερευνητικό χαρακτήρα προτείνεται να έχουν την παρακάτω δομή: Εισαγωγή, Συνοπτική περιγραφή της ερευνητικής μελέτης, αναγκαιότητα της ερευνητικής μελέτης και σύντομη βιβλιογραφική ανασκόπηση προγενέστερων ερευνών, η Μεθοδολογία της ερευνητικής διαδικασίας (Ερευνητικά ερωτήματα-Σκοπός και υποθέσεις της έρευνας, Το Δείγμα, Οι τεχνικές ανάλυσης, παρουσίασης και ερμηνείας των αποτελεσμάτων), Παρουσίαση – Ανάλυση – Συζήτηση των αποτελεσμάτων, Συμπεράσματα-Προτάσεις, Βιβλιογραφικές αναφορές, Παράρτημα (αν απαιτείται).

Οι εργασίες που παρουσιάζουν διδακτικές προτάσεις ή εφαρμογές προτείνεται να έχουν την παρακάτω δομή: Εισαγωγή, Στοιχεία εφαρμογής (βαθμίδα Εκπαίδευσης, τάξη/εις, χρονολογία εφαρμογής, διάρκεια εφαρμογής), Στόχοι-επιδιώξεις, Μεθοδολογία της διδασκαλίας, Διδακτικό υλικό (μορφή, περιεχόμενο, διδακτική χρήση), Παρουσίαση των δραστηριοτήτων-Τα διδακτικά βήματα, Αξιολόγηση, Βιβλιογραφικές αναφορές, Παράρτημα (αν απαιτείται).

Τα κείμενα τα οποία παρουσιάζουν τα βιωματικά εργαστήρια προτείνεται να έχουν την παρακάτω δομή: Εισαγωγή, Στοιχεία εφαρμογής (βαθμίδα Εκπαίδευσης, τάξη/εις, χρονολογία εφαρμογής, διάρκεια εφαρμογής), Στόχοι-επιδιώξεις-προσδοκώμενα αποτελέσματα, Μεθοδολογία της επιμορφωτικής διαδικασίας, Διδακτικό υλικό (μορφή, περιεχόμενο, διδακτική χρήση), Παρουσίαση των δραστηριοτήτων-Τα διδακτικά βήματα, Αξιολόγηση, Βιβλιογραφικές αναφορές, Παράρτημα (αν απαιτείται).

 

  1. Κυρίως Κείμενο

3.1. Μορφοποίηση σελίδας

Ακολουθήστε αυτό το υπόδειγμα για τη μορφοποίηση των σελίδων.

Το κείμενο θα πρέπει να έχει γραφεί σε διαστάσεις χαρτιού τύπου Α4, να είναι πλήρως στοιχισμένο και να χρησιμοποιείται η γραμματοσειρά Calibri, 11-στιγμών και μονό διάστιχο. Τα περιθώρια πρέπει να είναι: 2,54cm (πάνω και κάτω) και 3,17cm (αριστερά και δεξιά). Το μέγεθος της γραμματοσειράς Τίτλου είναι 14 στ., έντονη γραφή, γράμματα πεζά, στοιχισμένη στο κέντρο και μονό διάστιχο. Ακολουθεί κενή γραμμή. Ακολουθούν τα ονόματα των συγγραφέων με γραμματοσειρά 12 στ., έντονα, κεντραρισμένα και αμέσως μετά ο φορέας απασχόλησης με 12 στ. πλάγια και οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις των συγγραφέων με 12 στ. κανονικά, κεντραρισμένα. Ακολουθούν δύο κενές γραμμές έως την Περίληψη. Μην υποβάλλεται προτάσεις με τη συμμετοχή περισσότερων των τριών συγγραφέων.

Δεν απαιτείται εσοχή (παραγραφοποίηση) στην πρώτη παράγραφο μετά τον τίτλο της ενότητας ή της υποενότητας. Αντίθετα απαιτούνται εσοχές (πρώτη γραμμή) ενός εκατοστού (1 cm) για όλες τις υπόλοιπες παραγράφους της ενότητας ή της υποενότητας. Οι παράγραφοι δηλώνονται με εσοχή 1 cm (πρώτη γραμμή) και όχι με κενό.

Αποφύγετε μέσα στο κείμενο τις υπογραμμίσεις, τα έντονα ή τα πλάγια γράμματα. Αποφύγετε, επίσης, τη χρήση συνδυασμού συμβόλων. Αν απαιτούνται σύμβολα, χρησιμοποιείστε τις τελείες (·). «Διπλά εισαγωγικά» χρησιμοποιούνται για αυτούσιες αναφορές από άλλα κείμενα, “απλά εισαγωγικά” για τεχνικούς όρους ή για αναφορά μέσα σε αναφορά. Αποφύγετε τις υποσημειώσεις ή τις τελικές σημειώσεις. Σε περίπτωση κατά την οποία κρίνεται απαραίτητη κάποια επεξήγηση, αυτή εντάσσεται στο σώμα της εργασίας.

 

3.2. Μορφοποίηση τίτλων

Ακολουθήστε αυτό το υπόδειγμα για τις επικεφαλίδες ενοτήτων και των υποενοτήτων. Υπάρχουν οι τίτλοι των Ενοτήτων (με γραμματοσειρά 11 στ., έντονα), π.χ. 1. Εισαγωγή. Υπάρχουν και οι τίτλοι των Υποενοτήτων (με γραμματοσειρά 11 στ., έντονα και πλάγια), π.χ. 3.1. Μορφοποίηση σελίδας. Πριν από τον τίτλο της ενότητας ή της υποενότητας υπάρχει κενή γραμμή.

 

3.3. Σχήματα και πίνακες

Όλα τα σχήματα και οι πίνακες θα πρέπει να έχουν αρίθμηση, να τοποθετούνται σε στοίχιση στο κέντρο και σε οριζόντια διάταξη σε σχέση με το κείμενο. Οι εικόνες ή τα σχεδιαγράμματα μπαίνουν στην κανονική ροή του κειμένου και έχουν ενιαία αρίθμηση και τίτλο.

Για τη λεζάντα εικόνας χρησιμοποιήστε γραμματοσειρά 10 στιγμών με έντονη γραφή. Τοποθετήστε τον τίτλο κάτω από την εικόνα, στο κέντρο.

 

(Εδώ μπαίνει η εικόνα)

Εικόνα 1. Κατανομή....

 

Τοποθετήστε τον τίτλο πάνω από το σώμα του πίνακα. Πίνακας και τίτλος έχουν στοίχιση στο κέντρο. Δεν επιτρέπεται η χρήση κατακόρυφων γραμμών στους πίνακες. Αποφύγετε παράθεση πινάκων οι οποίοι καταλαμβάνουν έκταση μεγαλύτερη της μιας σελίδας.

 

Πίνακας 1. Παράδειγμα μορφοποίησης πίνακα

Ηλικία

Συχνότητα

Ποσοστό %

Κάτω των 40

44

32.1

40-49

68

49.6

50 και άνω

25

18.2

Σύνολο

137

100.0

 

Ανάλογη μορφοποίηση ακολουθείται στα σχήματα.

 

3.4. Οδηγίες για τις αναφορές

Θα ακολουθήσετε το σύστημα βιβλιογραφίας APA. Κάθε φορά που χρησιμοποιείται μία πηγή μέσα στο σώμα του κειμένου πρέπει να αναφέρεται σε παρένθεση το κύριο όνομα του συγγραφέα και η χρονολογία της δημοσίευσης, π.χ. (Αρβανίτης, 2007: 168-169).

Σε περίπτωση που χρησιμοποιείτε ως πηγές δύο ή περισσότερες εργασίες του ίδιου συγγραφέα, θα πρέπει να συμπεριληφθούν στη λίστα αναφοράς με χρονολογική σειρά, ακολουθώντας το έτος δημοσίευσης της κάθε εργασίας. Στην περίπτωση που χρησιμοποιείτε ως πηγές εργασίες τις οποίες ο συγγραφέας έχει δημοσιεύσει το ίδιο έτος, εισάγετε αλφαβητική αρίθμηση μετά την αναγραφή του έτους δημοσίευσης (Αρβανίτης, 2006a; 2006b).

Εφόσον μία πηγή έχει μέχρι δύο συγγραφείς, στο σώμα του κειμένου αναφέρονται και τα δύο ονόματα μαζί με την χρονολογία (Carr & Kemmis, 1997). Εφόσον οι συγγραφείς μίας πηγής είναι τρεις και παραπάνω, αναφέρεται μόνο το όνομα του πρώτου συγγραφέα συνοδευόμενο από κ.ά. για αναφορές στα ελληνικά (Παπαθεοδώρου κ.ά., 2010) ή et al. για αναφορές στα αγγλικά (Smith et al., 2010) και κατόπιν αναγράφεται η χρονολογία. Στην αλφαβητική λίστα των βιβλιογραφικών αναφορών, όμως, καταγράφονται τα ονόματα όλων των συγγραφέων.

Ακολουθήστε πιστά το παρόν υπόδειγμα για την ενότητα βιβλιογραφικές αναφορές. Όλες οι αναφορές καταγράφονται με αλφαβητική σειρά με βάση το επώνυμο του πρώτου συγγραφέα κάθε πηγής (πρώτα οι ξενόγλωσσες και μετά οι ελληνικές), με προεξοχή της δεύτερης σειράς (1 cm) όπως παρακάτω.

Για αναφορές από τον Παγκόσμιο Ιστό θα πρέπει να καταγράφεται, επιπλέον, η ημερομηνία προσπέλασης, καθώς και η πλήρης ηλεκτρονική διεύθυνση του δικτυακού τόπου (Ανακτήθηκε στις 5/6/17 από http://www.ekedisy.gr). Παρακαλείσθε να ελέγχετε αν ο σύνδεσμος είναι ενεργός για κάθε ηλεκτρονική διεύθυνση που αναγράφεται στη λίστα αναφορών. Αποφύγετε ηλεκτρονικές διευθύνσεις συνδέσμων με μεγάλη έκταση.

 

Βιβλιογραφικές αναφορές

Ξενόγλωσσες

Booth, M. (1987). “Ages and Concepts. A Critique of the Piagetian Approach to History Thinking”. In, Portal C. (ed.), The History Curriculum for teachers. The Falmer Press.

Haris Al., Martin L. & W. Prescott (1975). Curriculum innovation. Groom Helm.

 

Ελληνόγλωσσες

Αθανασοπούλου, Α. (2004). “Ιστορία και Λογοτεχνία στο Σχολείο. Μια διεπιστημονική πρόταση διδασκαλίας για την κριτική αγωγή των μαθητών στο σύγχρονο πολιτισμό”. Στο, Αγγελάκος, Κ. και Κόκκινος, Γ. (επιμ.). Η διαθεματικότητα στο σύγχρονο σχολείο και η διδασκαλία της Ιστορίας με τη χρήση πηγών. Πρακτικά επιστημονικού σεμιναρίου. Μεταίχμιο.

Αρβανίτης, Ν. (2007). “Ο φάκελος υλικού ως μέσο εναλλακτικής και αυθεντικής παιδαγωγικής αξιολόγησης του μαθητή”. Επιστημονικό Βήμα, 6, 168-181.

Γεωργούσης, Π. (1998). Η αξιολόγηση των μαθητών με βάση το φάκελο υλικού. Δελφοί.

Moniot, H. (2011). Η διδακτική της Ιστορίας/μφρ. Έφη Κάννερ. Μεταίχμιο.

Τσιλιμένη, Τ., (2012). “Μεγάλες προσδοκίες: Συνομιλώντας για τη δημιουργική γραφή με φοιτητές του ΠΤΠΕ του Π.Θ.”. Κείμενα, 14.

             http://keimena.ece.uth.gr/main/index.php?option=com_content&view=article&id=257:15-kotopoulos&catid=59:tefxos15&Itemid=95

1. Παγκοσμιοποίηση, Οικογένεια και Εκπαίδευση


Πώς τα διεθνή πρότυπα επηρεάζουν τις τοπικές κοινωνίες και την εκπαίδευση.

2. Νέες Τεχνολογίες και Εκπαίδευση


Η επίδραση της τεχνολογίας -συμπεριλαμβανομένων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και τα μέσα ενημέρωσης- στη σχέση σχολείου-οικογένειας.

3. Πολυπολιτισμικότητα και Διαπολιτισμικότητα στην Εκπαίδευση


Η σημασία της πολιτισμικής ποικιλομορφίας στη σχολική κοινότητα και πώς τα σχολεία μπορούν να αντιμετωπίσουν την πολιτισμική ποικιλομορφία, προωθώντας την αλληλοκατανόηση και τον σεβασμό μεταξύ διαφορετικών πολιτιστικών ομάδων.

4. Επαγγελματική Ανάπτυξη και Δια Βίου Μάθηση


Η σημασία της συνεχούς εκπαίδευσης και επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και γονέων για την ψυχοκοινωνική υποστήριξη της ευρύτερης σχολικής κοινότητας, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης της σύνδεσης σχολείου-οικογένειας.

5. Το Σχολείο ως Κέντρο Κοινότητας


Η λειτουργία των σχολείων ως κοινοτικών κέντρων στήριξης των μελών της κοινότητας.

6. Κοινοτικές Στρατηγικές Ενεργοποίηση


Η δημιουργία στρατηγικών που ενισχύουν την ενεργοποίηση της κοινότητας στην εκπαίδευση.

7. Εναλλακτικές Προσεγγίσεις Διδασκαλίας


Πώς διαφορετικές διδακτικές και παιδαγωγικές μέθοδοι μπορούν να ενισχύσουν τη σχέση σχολείου-οικογένειας.

8. Κοινωνική και Συναισθηματική Μάθηση


Ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων στο σχολικό πλαίσιο.

9. Συνεργασία Σχολείου με Τοπικές Αρχές


Ο ρόλος της τοπικής διακυβέρνησης στην υποστήριξη της εκπαίδευσης.

10. Εκπαίδευση για τον περιορισμό της βίας


Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην πρόληψη και τη διαχείριση των συγκρούσεων, στη μείωση της βίας στη σχολική και την ευρύτερη κοινότητα και στη διαμόρφωση μιας ειρηνικής κοινωνίας.

11. Ευημερία σχολικής κοινότητας


Ευημερία μαθητών/ριών, εκπαιδευτικών και γονέων.

12. Εκπαίδευση και οικολογία


Η σημασία της εκπαίδευσης για την προαγωγή της βιώσιμης ανάπτυξης και της προστασίας του περιβάλλοντος.

13. Εκπαίδευση και τέχνη


Πώς οι διάφορες μορφές τέχνης (μουσική, ζωγραφική, θέατρο κ.α.) επηρεάζουν την ανάπτυξη και τη σχέση σχολείου-οικογένειας.

14. Ανάπτυξη των ήπιων δεξιοτήτων


Πώς η ανάπτυξη των ήπιων δεξιοτήτων σε εκπαιδευτικούς, γονείς και παιδιά μπορεί να επηρεάσει τις καθημερινές αλληλεπιδράσεις και τις ζωές μας.

15. Το σημερινό ενταξιακό/ συμπεριληπτικό σχολείο


Το σχολείο που φιλοδοξεί να ανταποκριθεί στις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών του, ανεξάρτητα από το γνωστικό τους επίπεδο, το χρώμα, την προέλευση και το θρήσκευμά τους.

Άρθρο


Προεπιλεγμένη πολιτική της ενότητας

Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων


Τα ονόματα και οι διευθύνσεις email που καταχωρούνται στις ιστοσελίδες του περιοδικού θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τους καθορισμένους σκοπούς του περιοδικού και δεν θα διατίθενται για κανένα άλλο σκοπό ή σε κανένα τρίτο μέρος.