Η Εκπαίδευση Χαρισματικών Ατόμων στην Ιαπωνία


Δημοσιευμένα: Οκτ 13, 2021
Λέξεις-κλειδιά:
εκπαίδευση χαρισματικότητα Ιαπωνια sainou
ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Αικατερίνη Σοφία Παρούση
ΜΑΡΙΑ-ΕΙΡΗΝΗ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗ
Γιάννης Παπαδάτος
Περίληψη

 Ένα άτομο χαρακτηρίζεται ως χαρισματικό εάν  επιδεικνύει εξαιρετικές ικανότητες σε έναν ή περισσότερους τομείς της βιοψυχοκοινωνικής του συγκρότησης. Κάποιες από αυτές τις ικανότητες είναι πολύ γενικές και μπορεί να καλύπτουν ένα μεγάλο φάσμα της ζωής του ατόμου, όπως η ικανότητα της δημιουργικής σκέψης, η ικανότητα της κριτικής αλλά και της αφαιρετικής σκέψης, η φαντασία, οι αρχηγικές ικανότητες και η συνεχής στοχοθεσία. Κάποιες φορές υπάρχουν συγκεκριμένα προτερήματα και ταλέντα τα οποία εμφανίζονται σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, όπως είναι η ιδιαίτερη ικανότητα στα μαθηματικά, στην επιστήμη ή στις τέχνες.

             Η Ιαπωνία δεν διέθετε ιδιαίτερα σχολεία για τα χαρισματικά παιδιά. Ωστόσο, το 2005, το υπουργικό συμβούλιο της Ιαπωνίας ενέκρινε και καθιέρωσε το τρίτο βασικό σχέδιο επιστήμης και τεχνολογίας (2006-10), το οποίο περιλαμβάνει «την καλλιέργεια της ατομικότητας και της ικανότητας των χαρισματικών παιδιών (sainou)». Εισήγαγαν τέσσερα Προγράμματα για την Εκπαίδευση των χαρισματικών μαθητών, εκτός σχολικού πλαισίου καθώς πιστεύουν πως η χαρισματικότητα μπορεί να διδαχθεί. Η παρούσα μελέτη περιγράφει τις τάσεις στην εκπαιδευτική πολιτική της Ιαπωνίας αναφορικά με την Εκπαίδευση των χαρισματικών μαθητών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Οικονομολόγος
Αικατερίνη Σοφία Παρούση
Msc Ειδικής Αγωγής, ΕΚΠΑ
ΜΑΡΙΑ-ΕΙΡΗΝΗ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗ
Φιλόλογος, Ειδική Παιδαγωγός
Γιάννης Παπαδάτος
Ομότιμος Καθηγητής Ψυχοφυσιολογίας & Ψυχικής Υγιεινής  Ε.Κ.Π.Α.