The role of audiovisual resources in active learning methodologies
Δημοσιευμένα:
Οκτ 13, 2021
Λέξεις-κλειδιά:
Audiovisual Resources Video Image Active Methodologies
Περίληψη
Η εκπαίδευση αλλάζει και οι ενεργητικές μεθοδολογίες μάθησης είναι ολοένα και πιο
ουσιαστικές στη σύγχρονη διδακτική διαδικασία. Ως εκ τούτου, υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία
ενεργών μεθοδολογιών, όπως η Ανεστραμμένη Τάξη (Flipped Classroom), η μάθηση
βασισμένη σε πρότζεκτ (Project-Learning) και η μάθηση βασισμένη στην επίλυση
προβλημάτων (Problem-Based Learning), που μπορούν να εφαρμοστούν στην τάξη,
συμπεριλαμβανομένου του βίντεο ως εμπλουτιστικού υλικού για τη συμβολή στη βελτίωση
της διδασκαλίας και της μαθησιακής διαδικασίας αφήνοντας στην άκρη την παραδοσιακή
μεθοδολογία. Η εφαρμογή ενεργών μεθοδολογιών μαζί με τη χρήση του διδακτικού βίντεο
στο σχολείο προσφέρει πολλά οφέλη, όπως η προώθηση της συνεργασίας, η ανάληψη
πρωτοβουλιών, οι δεξιότητες διαπραγμάτευσης, η επίλυση προβλημάτων, η
δημιουργικότητα, η φαντασία και η κριτική σκέψη. Ωστόσο, είναι απαραίτητο να
επισημανθεί ότι τα σχολεία θα πρέπει να διευκολύνουν τη χρήση οπτικοακουστικών πόρων,
παρέχοντας κατάλληλες εγκαταστάσεις και προγράμματα για τη χρήση και τη δημιουργία
τέτοιου υλικού. Από την άλλη πλευρά, οι ψηφιακές τεχνολογίες παρουσιάζουν έναν
διευκολυντικό ρόλο με συμπληρωματικό τρόπο στις ενεργές μεθοδολογίες και όχι έναν
υποχρεωτικό χαρακτήρα για την ανάπτυξή τους. Τέλος, θα ήταν ενδιαφέρον να διερευνηθεί ο
αντίκτυπος της συμπερίληψης οπτικοακουστικών πόρων στις μικρότερες βαθμίδες
εκπαίδευσης προκειμένου να γίνουν γνωστές οι αντιλήψεις και των μαθητών σχετικά με τη
δημιουργία περιεχομένου με εκπαιδευτικά βίντεο και όχι μόνο οι αντιλήψεις των
εκπαιδευτικών.
ουσιαστικές στη σύγχρονη διδακτική διαδικασία. Ως εκ τούτου, υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία
ενεργών μεθοδολογιών, όπως η Ανεστραμμένη Τάξη (Flipped Classroom), η μάθηση
βασισμένη σε πρότζεκτ (Project-Learning) και η μάθηση βασισμένη στην επίλυση
προβλημάτων (Problem-Based Learning), που μπορούν να εφαρμοστούν στην τάξη,
συμπεριλαμβανομένου του βίντεο ως εμπλουτιστικού υλικού για τη συμβολή στη βελτίωση
της διδασκαλίας και της μαθησιακής διαδικασίας αφήνοντας στην άκρη την παραδοσιακή
μεθοδολογία. Η εφαρμογή ενεργών μεθοδολογιών μαζί με τη χρήση του διδακτικού βίντεο
στο σχολείο προσφέρει πολλά οφέλη, όπως η προώθηση της συνεργασίας, η ανάληψη
πρωτοβουλιών, οι δεξιότητες διαπραγμάτευσης, η επίλυση προβλημάτων, η
δημιουργικότητα, η φαντασία και η κριτική σκέψη. Ωστόσο, είναι απαραίτητο να
επισημανθεί ότι τα σχολεία θα πρέπει να διευκολύνουν τη χρήση οπτικοακουστικών πόρων,
παρέχοντας κατάλληλες εγκαταστάσεις και προγράμματα για τη χρήση και τη δημιουργία
τέτοιου υλικού. Από την άλλη πλευρά, οι ψηφιακές τεχνολογίες παρουσιάζουν έναν
διευκολυντικό ρόλο με συμπληρωματικό τρόπο στις ενεργές μεθοδολογίες και όχι έναν
υποχρεωτικό χαρακτήρα για την ανάπτυξή τους. Τέλος, θα ήταν ενδιαφέρον να διερευνηθεί ο
αντίκτυπος της συμπερίληψης οπτικοακουστικών πόρων στις μικρότερες βαθμίδες
εκπαίδευσης προκειμένου να γίνουν γνωστές οι αντιλήψεις και των μαθητών σχετικά με τη
δημιουργία περιεχομένου με εκπαιδευτικά βίντεο και όχι μόνο οι αντιλήψεις των
εκπαιδευτικών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Anagnostopoulou, V., & Izquierdo Becerro, V. (2021). The role of audiovisual resources in active learning methodologies. Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, 1(1), 3–12. https://doi.org/10.12681/edusc.3363
- Ενότητα
- Εισηγήσεις
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του πανελληνίου Συνεδρίου Επιστημών Εκπαίδευσης διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).