∆ιδασκαλία δοµών επανάληψης µε τη χρήση του µεταγλωττιστή ∆ιερµηνευτής της ΓΛΩΣΣΑΣ στα πλαίσια του µαθήµατος «Ανάπτυξη Εφαρµογών σε Προγραµµατιστικό Περιβάλλον»


Δημοσιευμένα: Apr 27, 2025
Άλκης Γεωργόπουλος
Περίληψη

Το µάθηµα «Ανάπτυξη Εφαρµογών σε Προγραµµατιστικό Περιβάλλον» αποτελεί το
βασικό µάθηµα της Γ΄ τάξης του κύκλου Πληροφορικής και Υπηρεσιών της
Τεχνολογικής Κατεύθυνσης του Ενιαίου Λυκείου. Ο γενικός σκοπός του µαθήµατος
είναι να αναπτύξουν οι µαθητές αναλυτική και συνθετική σκέψη, να αποκτήσουν
ικανότητες µεθοδολογικού χαρακτήρα και να µπορούν να επιλύουν απλά προβλήµατα
σε προγραµµατιστικό περιβάλλον (ΥΠΕΠΘ-ΠΙ, 1997).
Συνεπώς, το συγκεκριµένο µάθηµα έχει ως πρωταρχικό στόχο την ανάπτυξη
δεξιοτήτων και ικανοτήτων σχετικών µε την αλγοριθµική και την ορθολογική χρήση
των δεξιοτήτων αυτών στην καθηµερινή ζωή. Πολλές βασικές έννοιες αλγοριθµικής
(αλλά και προγραµµατισµού), όπως συνθήκες ελέγχου, λογικές προτάσεις και
συµπεράσµατα, κ.α., συνιστούν αναπόσπαστο τµήµα των γενικών γνώσεων και
δεξιοτήτων που πρέπει να αποκτήσει ο µαθητής στο πλαίσιο της γενικής του παιδείας,
οι οποίες - στην πλειονότητά τους - δεν προσεγγίζονται από άλλα γνωστικά αντικείµενα
(Πολίτης & Κόµης, 1999).
Βασικό ζητούµενο ενός σύγχρονου προγράµµατος σπουδών είναι η καλλιέργεια
δεξιοτήτων σχετικών µε την κατανόηση, ανάλυση και επίλυση προβληµάτων. Το εν
λόγω µάθηµα έρχεται να καλύψει το κενό που υπάρχει στο πρόγραµµα σπουδών και
αφορά στις δραστηριότητες επίλυσης προβληµάτων. Η διδασκαλία του περιλαµβάνει
την ανάπτυξη τέτοιου είδους δεξιοτήτων µε επικέντρωση στα ποικίλα - ως προς τη
φύση τους - προβλήµατα, στο ίδιο το πρόβληµα, την σχεδίαση της επίλυσής του και σε
µικρότερο βαθµό στην υλοποίηση της επίλυσης.
Το µάθηµα «Ανάπτυξη Εφαρµογών σε Προγραµµατιστικό Περιβάλλον» δεν έχει ως
στόχο τη διδασκαλία και την εκµάθηση κάποιου συγκεκριµένου προγραµµατιστικού
περιβάλλοντος. ∆εν αποσκοπεί στη λεπτοµερειακή εξέταση της δοµής, του ρεπερτορίου
και των συντακτικών κανόνων κάποιας γλώσσας προγραµµατισµού. Με άλλα λόγια,
δηλαδή, δεν προτίθεται να δηµιουργήσει προγραµµατιστές, γι’ αυτό το λόγο δεν
αναφέρεται στην εκµάθηση εξεζητηµένων τεχνικών προγραµµατισµού, αλλά εστιάζει
στις προσεγγίσεις και στις τεχνικές επίλυσης προβληµάτων δίνοντας έµφαση στον
τρόπο δόµησης της σκέψης (ΥΠΕΠΘ-ΠΙ, 1998).

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles