ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΜΕ ΑΠΛΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΜΕ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΕΙΣ
Περίληψη
Η συμβολή των υπολογιστών και του λογισμικού στην εκπαιδευτική διαδικασία και ο ρόλος τους στην ενεργητική, διερευνητική και συνεργατική μάθηση είναι κάτι από όλους πλέον αποδεκτό.
Ο υπολογιστής όμως δεν αντικαθιστά ούτε το δάσκαλο ούτε το πείραμα, αλλά αποτελεί μια διαφορετική προσέγγιση με πολλές δυνατότητες.
Ήδη έχουν αξιολογηθεί και έχουν διατυπωθεί κατά ένα μεγάλο μέρος οι δυνατότητες και τα πλεονεκτήματα του λογισμικού των φυσικών μαθημάτων και ειδικά της προσομοίωσης. Συγκεκριμένα η επαναληψιμότητα, η εκτέλεση και μελέτη “επικίνδυνων” εφαρμογών και εφαρμογών που απαιτούν ακριβές και δυσεύρετες ουσίες-συσκευές, η μελέτη του μικρόκοσμου, η αντιμετώπιση χρονοβόρων πειραμάτων, το ελκυστικό περιβάλλον κ.α.
Κατά την ένταξη του εκπαιδευτικού λογισμικού των φυσικών μαθημάτων στη διδακτική πράξη, πρέπει αυτό να συνδυαστεί μεταξύ άλλων με την εργαστηριακή άσκηση - πείραμα. Ένα σωστό ολοκληρωμένο διδακτικό πακέτο θα πρέπει πλέον να περιλαμβάνει εκτός από το βιβλίο, τον εργαστηριακό οδηγό, το εργαστηριακό κίτ των ασκήσεων και το αντίστοιχο προσαρμοσμένο λογισμικό.
Εφαρμογή συνδυασμού πειράματος και προσομοίωσης έγινε σε δύο τμήματα της τρίτης τάξης του 2ου Γυμνασίου Σύρου στο μάθημα της χημείας. Στο συνέδριο θα παρουσιαστούν εκτός από τη μεθοδολογία και τα συμπεράσματα από την εν λόγω εφαρμογή.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Τεύχος
- 1o Συνέδριο Σύρου στις ΤΠΕ
- Ενότητα
- Articles