Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ: Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ


Δημοσιευμένα: Δεκ 19, 2023
Νίκος Δαπόντες
Περίληψη

Τα τελευταία χρόνια κοινή είναι η διαπίστωση ότι το «Σχολείο οφείλει να αλλάξει» έτσι ώστε να εκπληρώνει το πιο σημαντικό ρόλο του: να προετοιμάζει επαρκώς τους νέους πολίτες που θα ζήσουν σε μια κοινωνία που γίνεται ολοένα και πιο ανταγωνιστική. Το εκπαιδευτικό σύστημα, όμως, ως συντηρητικός θεσμός αντιστέκεται στις αλλαγές με αποτέλεσμα η κρίση του σχολείου να είναι διαρκής. Από την άλλη, η γρήγορη ανάπτυξη της Τεχνολογίας και η έλευση των Πολυμέσων και του Διαδικτύου στις αρχές της δεκαετίας του ΄90, προκάλεσε ραγδαίες αλλαγές σε μια σειρά κοινωνικούς τομείς και δραστηριότητες. Αυτές τις αλλαγές αδυνατεί να παρακολουθήσει το εκπαιδευτικό σύστημα και αυτό γιατί «η εκπαίδευση είναι μια διαρκής διαδικασία» που απαιτεί όχι μόνο πολλές και ποικίλες συντονισμένες δράσεις και θεσμικές αλλαγές, αλλά χρόνο και χρήμα για την αναγκαία οργανική ένταξη. Το φαινόμενο δεν είναι καινούριο, το ζήσαμε και την περίοδο κατά την οποία διαπιστώθηκε το μεγάλο χάσμα ανάμεσα στη διδασκαλία των Επιστημών και στις επαναστατικές αλλαγές που συνέβησαν στην επιστήμη και την τεχνολογία. Εκείνη την περίοδο, αυτή η αδράνεια αλλαγής περιγραφόταν με τη χαρακτηριστική φράση: «Είναι πιο εύκολο να μετακινήσεις ένα νεκροταφείο από το να αλλάξεις το σχολικό Αναλυτικό Πρόγραμμα».

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles