Τεχνητή Νοημοσύνη και Δημοσιογραφία απόψεις των επαγγελματιών των ελληνικών Μέσων


Δημοσιευμένα: Μαρ 4, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Τεχνητή νοημοσύνη δημοσιογραφία τεχνολογικές εφαρμογές
Μαρία Ματσιώλα
Γεώργιος Λάππας
Περίληψη

Το τελευταίο διάστημα όλο και περισσότερες συζητήσεις αναπτύσσονται γύρω από τον όρο της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) και τις εξελίξεις που αφορούν τις εφαρμογές του σε μία πληθώρα πεδίων, συμπεριλαμβανομένης της δημοσιογραφίας. Η παρούσα εργασία, μέσα από πρωτογενή έρευνα με χρήση ερωτηματολογίων ανάμεσα σε 148 Έλληνες και Ελληνίδες επαγγελματίες δημοσιογράφους, ερευνά τον ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης στη σύγχρονη δημοσιογραφία. Οι συμμετέχοντες/ουσες στην έρευνα θεωρούν ότι η χρήση της ΤΝ μπορεί να βοηθήσει ώστε η εργασία τους να γίνει περισσότερο αποτελεσματική, να μειώσει τα ανθρώπινα λάθη και να βοηθήσει στη διαχείριση μη-δομημένων δεδομένων. Εκτιμούν ότι ενώ μπορεί να τους βοηθήσει να κάνουν καλύτερα τη δουλειά τους, δε θα τους αποδώσει καλύτερες οικονομικές απολαβές και θα οδηγήσει σε απώλειες θέσεων εργασίας. Τέλος, θεωρούν ότι θα πρέπει να διοργανώνονται σεμινάρια για τις νέες τεχνολογίες από τα πανεπιστημιακά τμήματα, τις εταιρίες δημιουργίας εξειδικευμένων λογισμικών, το Μέσο που εργάζονται και τις Ενώσεις Συντακτών. 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • cclabs3
Αναφορές
BBC. (n.d.). The Juicer. https://www.bbc.co.uk/rdnewslabs/projects/juicer/ (Accessed August 28, 2024).
Broussard, M., Diakopoulos, N., Guzman, A. L., Abebe, R., Dupagne, M., & Chuan, C. H. (2019). Artificial intelligence and journalism. Journalism & Mass Communication Quarterly, 96(3), 673-695. https://doi.org/10.1177/1077699019859901
Coddington, M. (2019). Aggregation and journalism. In Oxford Research Encyclopedia of Communication. https://doi.org/10.1093/acrefore/9780190228613.013.778
Diakopoulos, N. (2013, December). Algorithmic accountability reporting: On the investigation of black boxes. Tow Center for Digital Journalism. https://academiccommons.columbia.edu/doi/10.7916/D8ZK5TW2
Dörr, K. N., & Hollnbuchner, K. (2017). Ethical challenges of algorithmic journalism. Digital Journalism, 5(4), 404-419. https://doi.org/10.1080/21670811.2016.1167612
Georgiadou, E., & Matsiola, M. (2023). Understanding and enhancing journalism students’ perception of data journalism. Journalism and Media, 4(4), 1232-1247. https://doi.org/10.3390/journalmedia4040078
Giansiracusa, N. (2021). Crafted by computer. In How Algorithms Create and Prevent Fake News (pp. 21-43). Apress, Berkeley, CA. https://doi.org/10.1007/978-1-4842-7155-1_2
Gutiérrez-Caneda, B., Vázquez-Herrero, J., & López-García, X. (2023). AI application in journalism: ChatGPT and the uses and risks of an emergent technology. Profesional de la Información, 32(5). https://doi.org/10.3145/epi.2023.sep.01
Gutierrez Lopez, M., Porlezza, C., Cooper, G., Makri, S., MacFarlane, A., & Missaoui, S. (2022). A question of design: Strategies for embedding AI-driven tools into journalistic work routines. Digital Journalism, 11(3), 484-503. https://doi.org/10.1080/21670811.2022.2043759
Helberger, N., van Drunen, M., Moeller, J., Vrijenhoek, S., & Eskens, S. (2022). Towards a normative perspective on journalistic AI: Embracing the messy reality of normative ideals. Digital Journalism, 10(10), 1605-1626. https://doi.org/10.1080/21670811.2022.2122050
Heravi, B. R. (2019). 3Ws of data journalism education. Journalism Practice, 13(3), 349-366. https://doi.org/10.1080/17512786.2018.1463167
Kotenidis, E., Vryzas, N., Veglis, A., & Dimoulas, C. (2022). Integrating chatbot media automations in professional journalism: An evaluation framework. Future Internet, 14(11), 343. https://doi.org/10.3390/fi14110343
Lawrence, R. G., Radcliffe, D., & Schmidt, T. R. (2017). Practicing engagement: Participatory journalism in the Web 2.0 era. Journalism Practice, 12(10), 1220-1240. https://doi.org/10.1080/17512786.2017.1391712
Leppänen, L., Munezero, M., Granroth-Wilding, M., & Toivonen, H. (2017, September). Data-driven news generation for automated journalism. In Proceedings of the 10th International Conference on Natural Language Generation (pp. 188-197). https://doi.org/10.18653/v1/W17-3518
Lewis, S. C., Guzman, A. L., & Schmidt, T. R. (2019). Automation, journalism, and human–machine communication: Rethinking roles and relationships of humans and machines in news. Digital Journalism, 7(4), 409-427. https://doi.org/10.1080/21670811.2019.1577147
Maiden, N., Zachos, K., Brown, A., Brock, G., Nyre, L., Nygård Tonheim, A., Apostolou, D., & Evans, J. (2018, April). Making the news: Digital creativity support for journalists. In Proceedings of the 2018 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (pp. 1-11). https://doi.org/10.1145/3173574.3174049
Moran, R. E., & Shaikh, S. J. (2022). Robots in the news and newsrooms: Unpacking meta-journalistic discourse on the use of artificial intelligence in journalism. Digital Journalism, 10(10), 1756-1774. https://doi.org/10.1080/21670811.2022.2085129
Noain-Sánchez, A. (2022). Addressing the impact of artificial intelligence on journalism: The perception of experts, journalists and academics. Communication & Society, 35(3), 105-121. https://doi.org/10.15581/003.35.3.105-121
Opdahl, A. L., Tessem, B., Dang-Nguyen, D. T., Motta, E., Setty, V., Throndsen, E., Tverberg, Α., & Trattner, C. (2023). Trustworthy journalism through AI. Data & Knowledge Engineering, 146, 102182. https://doi.org/10.1016/j.datak.2023.102182
Pérez-Seijo, S., & Vicente, P. N. (2022). After the hype: How hi-tech is reshaping journalism. In Vázquez-Herrero, J., Silva-Rodríguez, A., Negreira-Rey, M. C., Toural-Bran, C., & López-García, X. (Eds.), Total Journalism. Studies in Big Data (Vol. 97, pp. 69-83). Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-88028-6_4
Sidiropoulos, E., Vryzas, N., Vrysis, L., Avraam, E., & Dimoulas, C. (2019). Growing media skills and know-how in situ: Technology-enhanced practices and collaborative support in mobile news-reporting. Education Sciences, 9(3), 173. https://doi.org/10.3390/educsci9030173
Spyridou, L. P., Matsiola, M., Veglis, A., Kalliris, G., & Dimoulas, C. (2013). Journalism in a state of flux: Journalists as agents of technology innovation and emerging news practices. International Communication Gazette, 75(1), 76-98. https://doi.org/10.1177/1748048512461763
Stray, J. (2021). Making artificial intelligence work for investigative journalism. Digital Journalism, 7(8), 1076-1097. https://doi.org/10.1080/21670811.2019.1630289
Túñez-López, J. M., Fieiras-Ceide, C., & Vaz-Álvarez, M. (2021). Impact of artificial intelligence on journalism: Transformations in the company, products, contents, and professional profile. Communication & Society, 34(1), 177-193. https://doi.org/10.15581/003.34.1.177-193

Παρόμοια άρθρα

Μπορείτε επίσης ξεκινήστε μια προηγμένη αναζήτηση ομοιότητας για αυτό το άρθρο.