Η Πολιτική Επικοινωνία στην ψηφιακή εποχή: Η περίπτωση των Κοινωνικών Μέσων


Δημοσιευμένα: Μαρ 3, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Πολιτική Επικοινωνία Κοινωνικά Μέσα Δημοσιογραφία
Γεωργία Γιολτζίδου
Φωτεινή Γιολτζίδου
Θεόδωρος Χρυσάφης
Περίληψη



Η παρούσα μελέτη επιχειρεί να σκιαγραφήσει τον ρόλο των Κοινωνικών Μέσων στην πολιτική επικοινωνία, στην περίπτωση της Ελλάδας. Στόχος, είναι να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με το αν τελικά το X (πρώην Twitter) συμβάλει στην εκδημοκράτιση της πολιτικής επικοινωνίας, ή αν η διαδικασία επικοινωνίας στην Ελλάδα παραμένει στην εποχή πριν την έλευση των ψηφιακών Κοινωνικών Μέσων. Προς αυτήν την κατεύθυνση, μέσα από 15 εις βάθος συνεντεύξεις με ενεργούς στο Χ πολιτικούς, δημοσιογράφους και πολίτες, εξετάζεται ο τρόπος με τον οποίο οι τρεις πυλώνες της πολιτικής επικοινωνίας επικοινωνούν ψηφιακά. Το ερευνητικό αντικείμενο είναι καινοτόμο καθώς επιχειρεί να αποτελέσει την πρώτη έρευνα στην Ελλάδα, που προσεγγίζει το φαινόμενο της ψηφιακής πολιτικής επικοινωνίας με ποιοτικές μεθόδους. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι σε αντίθεση με τις χώρες της Αμερικής και της Βόρειας Ευρώπης, οι πολιτικοί και οι δημοσιογράφοι της Ελλάδας, σε αντίθεση με τους πολίτες, δεν δείχνουν να κατανοούν και να αξιοποιούν τις δυνατότητες επικοινωνίας που τους προσφέρουν οι ψηφιακές πλατφόρμες επικοινωνίας, και ιδιαίτερα το Χ.




Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • cclabs2
Αναφορές
Chadwick, A. (2017). The hybrid media system: Politics and power. Oxford University Press.
Chadwick, G. (2013). A systems view of planning: towards a theory of the urban and regional planning process. Elsevier.
Habermas, J. (1974). On social identity. Telos, 1974(19), 91-103.
Lippmann, E. O. (1925). Gechichte der Rübe (Beta) als Kulturpflanze von den ältesten Zeiten an bis zum Erschienen von Achard's Hauptwerk (1809): Festschrifts zum 75jährigen Bestande des Vereins der deutschen Zuckerindustrie. J. Springer.
McNair, B. (1995). An introduction to political communication (5th ed.). Routledge
McNair, B. (1998). The sociology of journalism. Oxford University Press.
Siapera, E. (2017). Understanding new media. Sage Publications.
UNDP (United Nations Development Programme) (2016). Human Development Report 2016. New York.
Δημητρακοπούλου, Δ. (2005) Πολιτική μέσω SMS: το μήνυμα εστάλη; https://dimitrakopoulou.files.wordpress.com/2009/06/cf80cebfcebbceb9cf84ceb9cebaceb7-cebcceb5cf83cf89-sms2.pdf
Καϊτατζή-Whitlock, Σ. (2010). Μορφές και μέσα πολιτικής επικοινωνίας, Θεσσαλονίκη: University Studio Press

Παρόμοια άρθρα

Μπορείτε επίσης ξεκινήστε μια προηγμένη αναζήτηση ομοιότητας για αυτό το άρθρο.