Επιχειρηματικά μοντέλα ΜΜΕ και ανεξάρτητη δημοσιογραφία


Δημοσιευμένα: Μαρ 3, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Δημοσιογραφία Ενημέρωση Επιχειρηματικό Μοντέλο
Νίκος Αντωνόπουλος
Περίληψη



Τα ΜΜΕ για να είναι αμερόληπτα από τα πολιτικά κόμματα και τους επιχειρηματικούς ομίλους πρέπει να έχουν έσοδα που τα καθιστούν ανεξάρτητα. Το επιχειρηματικό μοντέλο που ακολουθεί το κάθε δημοσιογραφικό μέσο επικοινωνίας επηρεάζει και τα άρθρα τα οποία δημοσιεύει και την κατεύθυνση τους. Σε αυτή την έρευνα μελετούνται τα επιχειρηματικά μοντέλα σε διαδικτυακούς τόπους ΜΜΕ και η ποσότητα των άρθρων τα οποία δημοσιεύουν για συγκεκριμένα θέματα. Η έρευνα με την μέθοδο της ποσοτικής ανάλυσης περιεχομένου καταλήγει σε συμπεράσματα όσον αφορά τη σύνδεση των ΜΜΕ, του επιχειρηματικού τους μοντέλου και της ανεξάρτητης / αδέσμευτης δημοσιογραφίας. Τα αποτελέσματα της παρούσας μελέτης βοηθούν να γίνει πιο δημοκρατικό το πολίτευμα και σε ΜΜΕ που έχουν άμεση σχέση με τους αναγνώστες/πολίτες.




Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • cclabs2
Αναφορές
Antonopoulos, N., Konidaris, A., Polykalas, S., & Lamprou, E. (2020). Online Journalism: Crowdsourcing, and Media Websites in an Era of Participation. Studies in Media and Communication, 8, 25-36. https://doi.org/10.11114/smc.v8i1.4734
Antonopoulos, N., Lamprou, E., Kiourexidou, M., Konidaris, A., & Polykalas, S. (2020). Media websites services and users subscription models for online journalism. Media Watch, 11(2), 310-322
Antonopoulos, N., & Veglis, A. (2012) Technological Characteristics and Tools for Web Media Companies in Greece. In D. D. Vergados & C. Lqmbrinoudakis (Eds.), PCI 2012 16th Panhellenic Conference on Informatics (pp. 44-49). https://doi.org/10.1109/PCi.2012.20.
DPG Media Group. (2023, Αύγουστος 10). Πολιτική κατά της Δωροδοκίας και της Διαφθοράς. https://www.dpgmediagroup.gr/el/politiki-kata-tis-dorodokias-kai-tis-diafthoras
Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.). (2023, Αύγουστος 10).
Κανελλόπουλος, Δ. (2019, Νοέμβριος 9) Διαδρομές και διαπλοκές στην ενημέρωση. Εφημερίδα των Συντακτών.
Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης Ανεξάρτητη Αρχή. (2023, Αύγουστος 10). https://www.esr.gr
Παπαθανασόπουλος, Σ. (2013, Ιουνίου 7). Δημοσιογραφία: Σε αναζήτηση ενός νέου μοντέλου. Media Analysis. https://medianalysis.net/2013/06/07/journalism_newmedia
Ρηγούτσου, Μ. (2023, Ιανουάριος 3).Τι γίνεται με την Ελευθερία του Τύπου στην Ελλάδα. Deutsche Welle.
Σύνταγμα της Ελληνικής Δημοκρατίας - Άρθρο 14. (2023, Αύγουστος 10). Βουλή των Ελλήνων.
e-tetradio.gr. (2019, Οκτώβριος 17). Αυτοί είναι οι Ιδιοκτήτες των Πανελλαδικών Καναλιών και των Ραδιοφώνων της Αθήνας.
Karyotakis, M.-A., Lamprou, E., Kiourexidou, M., & Antonopoulos, N. (2019). SEO Practices: A Study about the Way News Websites Allow the Users to Comment on Their News Articles. Future Internet, 11(9), 188. https://doi.org/10.3390/fi11090188
Lamprou, E. & Antonopoulos N. (2020). Fake news, crowdsourcing and media outlets in Greece: Is news credibility a matter of professionalism? In Proceedings of the 11th Asian conference on media, communication & film (pp. 129-42). https://doi.org/10.22492/issn.2186-5906.2021.10
Wikipedia. (2023, Αύγουστος 8). Δείκτης Ελευθερίας του Τύπου. https://el.wikipedia.org/wiki/Δείκτης_Ελευθερίας_του_Τύπου
Wikipedia. (2023, Αύγουστος 10). Πολιτικά Κόμματα στην Ελλάδα. https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Political_parties_in_Greece
Zott, C., & Amit, R. (2017). Business model innovation: How to create value in a digital world. Marketing Intelligence Review, 9(1), 18-23.