Τεχνητή Νοημοσύνη στον τουρισμό Η στάση των επισκεπτών της πλατφόρμας Trip Advisor


Δημοσιευμένα: Μαρ 4, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Τεχνητή Νοημοσύνη TripAdvisor Τουρισμός
Ιωάννης Παπαθανασίου
Δημήτρης Δημητριάδης
Γιώργος Τζιόκας
Περίληψη

Σκοπός της έρευνας, είναι η διερεύνηση των στάσεων των επισκεπτών της πλατφόρμας Τripadvisor στην οποία εφαρμόζεται η τεχνητή νοημοσύνη με στόχο προσφορά υπηρεσιών στον τομέα του τουρισμού. Συγκεκριμένα διερευνάται η στάση τους απέναντι στην εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης, στις δυνατότητες και στους περιορισμούς της πλατφόρμας Τripadvisor καθώς και τις προτάσεις τους για βελτίωσή της. H τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται και στον τομέα του τουρισμού από εφαρμογές και πλατφόρμες οι οποίες προσφέρουν εξατομικευμένες συστάσεις, προσαρμοσμένα δρομολόγια και επιμελημένες προτάσεις, μέσω της ανάλυσης δεδομένων στα οποία συμπεριλαμβάνονται οι προτιμήσεις των χρηστών, των κριτικών, των αξιολογήσεων και των ταξιδιωτικών τάσεων. Ενώ υπάρχει ερευνητικός προβληματισμός προς αυτήν την κατεύθυνση παρουσιάστηκε έλλειψη ερευνών που μελετούν τη στάση χρηστών που επισκέπτονται συγκεκριμένες πλατφόρμες όπως το εργαλείο Τεχνητής Νοημοσύνης του Tripadvisor. Με βάση τον ερευνητικό σκοπό, τα ερευνητικά ερωτήματα, το ερευνητικό πρόβλημα και το ερευνητικό κενό στα πλαίσια της παρούσας μελέτης προτείνεται ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και η αξιολόγηση μιας μελέτης επισκόπησης σε δείγμα επισκεπτών της πλατφόρμας Tripadvisor μέσω ερωτηματολογίων και η παρουσίαση των αντίστοιχων αποτελεσμάτων τα οποία θα προκύψουν από την ανάλυση.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • cclabs3
Αναφορές
Aliyah, Lukita, C., Pangilinan, G. A., Chakim, M. H. R., &Saputra, D. B. (2023). Examining the impact of Artificial Intelligence and Internet of Things on Smart Tourism Destinations: A comprehensive study. Aptisi Transactions on Technopreneurship (ATT), 5(2sp), 135–145. doi:10.34306/att.v5i2sp.332
Alzubaidi, L., Zhang, J., Humaidi, A. J., Al-Dujaili, A., Duan, Y., Al-Shamma, O., … Farhan, L. (2021). Review of deep learning: concepts, CNN architectures, challenges, applications, future directions. Journal of Big Data, 8(1), 53. doi:10.1186/s40537-021-00444-8
Bharadiya, J. P., Thomas, R. K., & Ahmed, F. (2023). Rise of artificial intelligence in business and industry. Journal of Engineering Research and Reports, 25(3), 85–103. doi:10.9734/jerr/2023/v25i3893
Brogan, C. (2023). Tripadvisor Launches AI-Powered Hotel Review Summaries. Ανακτήθηκε απόhttps://www.hospitalitynet.org/news/4118778.html. Ημέρα ανάγνωσης 20η Μαρτίου 2024, ώρα 15:15.
Cheng, Y., Sharma, S., Sharma, P., &Kulathunga, K. (2020). Role of personalization in continuous use intention of mobile news apps in India: Extending the UTAUT2 model. Information (Basel), 11(1), 33. doi:10.3390/info11010033
Chi, O. H., Gursoy, D., & Chi, C. G. (2020). Tourists’ Attitudes toward the Use of Artificially Intelligent (AI) Devices in Tourism Service Delivery: Moderating Role of Service Value Seeking. Journal of Travel Research, 61(1), 170–185. https://doi.org/10.1177/0047287520971054
Cleophas, T. J., & Zwinderman, A. H. (2010). SPSS for starters. In Springer eBooks. https://doi.org/10.1007/978-90-481-9519-0
Eurostat: 8% of EU enterprises used AI technologies in 2023. (2024, May 29). Eurostat. https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/w/ddn-20240529-2. Ώρα 17:40 4/9/2024
Fabrigar, L.,& Wegener, D. (2012). Exploratory factor analysis. Oxford University Press.
Ghouse, S. M., & Chaudhary, M. (2024). Artificial Intelligence (AI) for tourism Start-Ups. In Advances in hospitality, tourism and the services industry (AHTSI) book series (pp. 161–178). https://doi.org/10.4018/979-8-3693-2019-8.ch010
Gomez-Uribe, C. A., & Hunt, N. (2016). The Netflix recommender system. ACM Transactions on Management Information Systems, 6(4), 1–19. https://doi.org/10.1145/2843948
Groumpos, P. P., & University of Patras, Greece. (2023). A critical historic overview of artificial intelligence: Issues, challenges, opportunities, and threats. Artificial Intelligence and Applications, 1(4), 197–213. doi:10.47852/bonviewaia3202689
Hua, Y., Niu, S., Cai, J., Chilton, L. B., Heuer, H., &Wohn, D. Y. (2024, May 11). Generative AI in User-Generated Content. Extended Abstracts of the CHI Conference on Human Factors in Computing Systems. Presented at the CHI ’24: CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, Honolulu HI USA. https://doi.org/10.1145/3613905.3636315
Jarek, K., & Mazurek, G. (2019). Marketing and Artificial Intelligence. Central European Business Review, 8(2), 46–55. https://doi.org/10.18267/j.cebr.213
Martella, R. C., Nelson, J. R., Morgan, R. L., & Marchand-Martella, N. E. (2013). Understanding and interpreting educational research. Guilford Press
Mauran, C. (2023). How to use Tripadvisor’s AI-powered assistant to create a travel itinerary. Ανάκτηση από https://mashable.com/article/tripadvisor-ai-assistant-trips-travel-itinerary-explained. Ημέρα πρόσβαση η 20η Μαρτίου 2024, ώρα 15:50
Mirete, A. B., Maquilón, J. J., Mirete, L., & Rodríguez, R. A. (2020). Digital Competence and University Teachers’ Conceptions about Teaching. A Structural Causal Model. Sustainability, 12(12), 4842. https://doi.org/10.3390/su12124842
Nirala, K. K., Singh, N. K., &Purani, V. S. (2022). A survey on providing customer and public administration based services using AI: chatbot. Multimedia Tools and Applications, 81(16), 22215–22246. https://doi.org/10.1007/s11042-021-11458-y
Noor, N., Rao Hill, S. and Troshani, I. (2022), "Developing a service quality scale for artificial intelligence service agents", European Journal of Marketing, Vol. 56 No. 5, pp. 1301-1336. https://doi.org/10.1108/EJM-09-2020-0672
Nuruzzaman, M., & Hussain, O. K. (2018). A Survey on Chatbot Implementation in Customer Service Industry through Deep Neural Networks. https://doi.org/10.1109/icebe.2018.00019,
Palahan, S., &Arunthari, S. (2024, April 26). Innovating tourism: Personalized recommendations through AI. Proceedings of the 2024 2nd Asia Conference on Computer Vision, Image Processing and Pattern Recognition. Presented at the CVIPPR 2024: 2024 2nd Asia Conference on Computer Vision, Image Processing and Pattern Recognition, Xiamen China. doi:10.1145/3663976.3663991
Parasuraman, A., Berry, L. L., & Zeithaml, V. A. (1991). Refinement and reassessment of the SERVQUAL scale. Journal of retailing, 67(4), 420.
Rajkhowa, B., & Das, A. (2020). Impact of Artificial Intelligence on Customer Experience. International Journal of Recent Technology and Engineering (IJRTE), 9(2), 1237–1242. https://doi.org/10.35940/ijrte.b3727.079220
Statista: Use of AI by accommodation businesses in Europe 2023, by country. (2024, March 4). Statista. https://www.statista.com/statistics/1454174/ai-use-accommodation-europe-by country/#:~:text=In%20an%20August%202023%20study,in%20Spain%20did%20the%20same. Ώρα 17:09 4/9/2024
Tripavisor : About TripAdvisor https://tripadvisor.mediaroom.com/US-about-us ‘Ωρα 11:05 5/5/2024
Turner, D. P. (2020). Sampling methods in research design. Headache: The Journal of Head and Face Pain, 60(1), 8–12.https://doi.org/10.1111/head.13707
Usama, M., Qadir, J., Raza, A., Arif, H., Yau, K.-L. A., Elkhatib, Y., … Al-Fuqaha, A. (2019). Unsupervised machine learning for networking: Techniques, applications and research challenges. IEEE Access: Practical Innovations, Open Solutions, 7, 65579–65615. doi:10.1109/access.2019.2916648
Xu, Y., Shieh, C. H., Van Esch, P., & Ling, I. L. (2020). AI Customer Service: Task Complexity, Problem-Solving Ability, and Usage Intention. Australasian Marketing Journal (AMJ), 28(4), 189–199. https://doi.org/10.1016/j.ausmj.2020.03.005
Λιαργκόβας, Π. (2019). Ανθρώπινο κεφάλαιο, έρευνα-καινοτομία και αειφόρος ανάπτυξη. Εκπαίδευση Δια Βίου Μάθηση Έρευνα Και Τεχνολογική Ανάπτυξη Καινοτομία Και Οικονομία, 2, 45. https://doi.org/10.12681/elrie.2444
Σαρρής, Μ. (2021). Στατιστική́ ανάλυση και ερευνητικοί́ σχεδιασμοί́ στις κοινωνικές επιστήμες. Εκδόσεις Δισιγμα.