Μη λεκτική επικοινωνία σε εικονικά περιβάλλοντα μάθ


Δημοσιευμένα: Μαρ 3, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Εικονική Πραγματικότητα Εκτεταμένη Πραγματικότητα Εκπαίδευση
Βλάσιος Κασαπάκης
Elena Dzardanov
Ανδρονίκη Αγελαδά
Περίληψη



Η έκρηξη της χρήσης των εικονικών περιβαλλόντων μάθησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας ανέδειξε την χρησιμότητα της ένταξης τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ πλέον η μεθοδολογία χρήσης τους κατά τη διάρκεια αυτής απασχολεί πληθώρα επιστημόνων και επαγγελματιών. Ταυτόχρονα, οι τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα της εικονικής πραγματικότητας ωθούν την ανάπτυξη και αξιολόγηση πρωτότυπων εικονικών περιβαλλόντων μάθησης που επιτρέπουν την σε πραγματικό χρόνο επικοινωνία μεταξύ απομακρυσμένων εκπαιδευτών και εκπαιδευόμενων διάμεσό εικονικών εκπροσώπων υψηλής πιστότητας. Η παρούσα εργασία συζητά το σχεδιασμό, την ανάπτυξη, και την αξιολόγηση της χρηστικότητας και χρησιμότητας ενός εικονικού περιβάλλοντος μάθησης το οποίο επιτρέπει σε έναν/μία εκπαιδευτή/τρια να ελέγξει σε πραγματικό χρόνο έναν/μία εικονικό εκπρόσωπο μεταφέροντας σε αυτόν/ην λεπτομερή μη λεκτικά σήματα επικοινωνίας, όπως την κίνηση του σώματος του/της, την κίνηση της κόρης των ματιών του/της και των δακτύλων του/της, αλλά και των εκφράσεων του προσώπου του/της. Το εικονικό περιβάλλον μάθησης αξιολογήθηκε στο πλαίσιο διάλεξης από πραγματικούς εκπαιδευόμενους δίνοντας σημαντικές κατευθυντήριες γραμμές για την ανάπτυξη ανάλογων συστημάτων στο μέλλον.




Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • cclabs2
Αναφορές
Al-Ajlan, A. (2012). A comparative study between e-learning features. In E. Pontes, A. Silva, A. Guelfi & S.T. Kofuji (Eds.), Methodologies, tools and new developments for e-learning (pp. 191-214). InTech.
Archer, D., & Akert, R. (1977). Words and everything else: Verbal and nonverbal cues in social interpretation. Journal of Personality and Social Psychology, 35(6), 443.
Dharmawansa, A., Fukumura, Y., Marasinghe, A., & Madhuwanthi, R. (2015). Introducing and Evaluating the Behavior of Non-Verbal Features in the Virtual Learning. International Education Studies, 8(6), 82-94.
Dong, Y., Jörg, S., & Jain, E. (2022). Is the avatar scared? Pupil as a perceptual cue. Computer Animation and Virtual Worlds, 33(2), e2040.
Kavanagh, S., Luxton-Reilly, A., Wuensche, B., & Plimmer, B. (2017). A systematic review of virtual reality in education. Themes in Science and Technology Education, 10(2), 85-119.
Latoschik, M. E., Roth, D., Gall, D., Achenbach, J., Waltemate, T., & Botsch, M. (2017). The effect of avatar realism in immersive social virtual realities. Proceedings of the 23rd ACM symposium on virtual reality software and technology. Gothenburg, Sweden.
Maloney, D., Freeman, G., & Wohn, D. Y. (2020). " Talking without a Voice" Understanding Non-verbal Communication in Social Virtual Reality. Proceedings of the ACM on Human-Computer Interaction, 4(CSCW2), 1-25.
O’Connor, M., Deeks, H. M., Dawn, E., Metatla, O., Roudaut, A., Sutton, M., Thomas, L. M., Glowacki, B. R., Sage, R., & Tew, P. (2018). Sampling molecular conformations and dynamics in a multiuser virtual reality framework. Science advances, 4(6), eaat2731.
Ripka, G., Grafe, S., & Latoschik, M. E. (2020). Preservice teachers' encounter with social VR–exploring virtual teaching and learning processes in initial teacher education. In E. Langran (Eds.), Proceedings of SITE Interactive 2020 Online Conference (pp. 549-562). Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
Roth, D., Bente, G., Kullmann, P., Mal, D., Purps, C. F., Vogeley, K., & Latoschik, M. E. (2019). Technologies for social augmentations in user-embodied virtual reality. Proceedings of the 25th ACM Symposium on Virtual Reality Software and Technology.
Singh, R. P., Javaid, M., Kataria, R., Tyagi, M., Haleem, A., & Suman, R. (2020). Significant applications of virtual reality for COVID-19 pandemic. Diabetes & Metabolic Syndrome: Clinical Research & Reviews, 14(4), 661-664.
Smith, H. J., & Neff, M. (2018). Communication behavior in embodied virtual reality. Proceedings of the 2018 CHI conference on human factors in computing systems.
Tanenbaum, T. J., Hartoonian, N., & Bryan, J. (2020). " How do I make this thing smile?" An Inventory of Expressive Nonverbal Communication in Commercial Social Virtual Reality Platforms. Proceedings of the 2020 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems.
Zizza, C., Starr, A., Hudson, D., Nuguri, S. S., Calyam, P., & He, Z. (2018). Towards a social virtual reality learning environment in high fidelity. Proceedings of the 15th IEEE Annual Consumer Communications & Networking Conference (CCNC).