Η αυτοφωτογράφιση (selfie) στην τέχνη και στην επικοινωνία: τέχνη, τεχνολογία, εκπαίδευση
Περίληψη
Η αυτοφωτογράφιση (selfie) αποτελεί ιστορικό και πολιτισμικό φαινόμενο το οποίο ιδιαίτερα την τελευταία δεκαπενταετία έχει γνωρίσει πολύ μεγάλη άνθηση, κατά κύριο λόγο χάρη στις τεχνολογίες των smartphones και σε συνδυασμό με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η αυτοφωτογράφιση αποτελεί συστηματική πρακτική πολλών χρηστών με πολλές νέες δυνατότητες σε επίπεδο τεχνολογιών (φίλτρα, επαυξημένη πραγματικότητα, εφαρμογές, τεχνητή νοημοσύνη), αλλά και καλλιτεχνικών, εκπαιδευτικών, μουσειολογικών και μουσειοπαιδαγωγικών πρακτικών. Η εργασία αυτή εξετάζει τις απαρχές της αυτοφωτογράφισης, την ιστορία της και τις ποικίλες διαστάσεις που έχει λάβει, με σκοπό την χαρτογράφησή της ως πολιτισμικού φαινομένου και την ανάδειξη των δυνατοτήτων της στην τέχνη, την επικοινωνία και την εκπαίδευση. Επιχειρείται ταξινόμηση των selfies ανάλογα με τους τρόπους δημιουργίας τους και την σχέση τους με τον πολιτισμό: με μουσεία, πολιτιστικές δράσεις, με την τέχνη και/ή τα έργα τέχνης. Στην συνέχεια παρουσιάζεται παράδειγμα εκπαιδευτικής δραστηριότητας αυτοφωτογράφισης με μαθητές Γ’ Γυμνασίου. Τα αποτελέσματα της δραστηριότητας αυτής καταδεικνύουν τις πολλαπλές δυνατότητες της αυτοφωτογράφισης σέλφι (selfie) σε επίπεδο μαθησιακό, δεξιοτήτων και δημιουργικό.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Σουλιώτου Α. Ζ., & Καραγιαννάκη Ά. (2024). Η αυτοφωτογράφιση (selfie) στην τέχνη και στην επικοινωνία: τέχνη, τεχνολογία, εκπαίδευση. Ετήσιο Ελληνόφωνο Επιστημονικό Συνέδριο Εργαστηρίων Επικοινωνίας, 2(1), 51–59. https://doi.org/10.12681/cclabs.6451
- Ενότητα
- cclabs2
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού 4.0.