Από το Μουσείο στο Βιντεοπαιχνίδι και Ξανά στο Μουσείο: Μουσειακά αντικείμενα, παίκτες και μουσειακή επικοινωνία


Δημοσιευμένα: Μαρ 3, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Μουσεία Βιντεοπαιχνίδια Επικοινωνία
Αριστοτέλης Γεώργιος Σακελλαρίου
Γεώργιος Παπαϊωάννου
Περίληψη



Τα βιντεοπαιχνίδια σήμερα μελετώνται διεξοδικά και με έμφαση στα πολιτισμικά και εκπαιδευτικά τους χαρακτηριστικά. Μέσα στα βιντεοπαιχνίδια ο παίχτης συναντά μουσεία, μουσειακά αντικείμενα, αρχαιολογικούς χώρους και ιστορικούς τόπους που συνθέτουν μουσειακά και πολιτισμικά αφηγήματα. Οι παίκτες διαδρούν, λύνουν γρίφους, εκτελούν αποστολές και αναπόφευκτα έρχονται σε επαφή με το μουσειακό/πολιτισμικό αυτό πλαίσιο. Είναι προφανές ότι έχουμε να κάνουμε με μια ιδιαίτερη και ιδιότυπη μουσειακή επικοινωνία προς διερεύνηση και ανάλυση. Στην κατεύθυνση αυτή η ανά χείρας εργασία μελετά και παρουσιάζει τρεις περιπτώσεις διάσημων μουσειακών αντικειμένων εντός βιντεοπαιχνιδιών: την Αφροδίτη της Μήλου (Μουσείο Λούβρου, Παρίσι), τον Δισκοβόλο του Μύρωνα και τη στήλη της Ροζέττας (Βρετανικό Μουσείο, Λονδίνο). Η έρευνα επιβεβαιώνει ότι η παρουσία πραγματικών αντικειμένων στα βιντεοπαιχνίδια, καθιστά τα αντικείμενα αυτά ακόμη πιο γνωστά στο κοινό των παιχτών. Δημιουργείται επίσης ιδιαίτερη σχέση οικειότητας μεταξύ αντικειμένων και παικτών, και προκαλείται ή ενδυναμώνεται η τάση των παικτών να επισκεφτούν τα εν λόγω μουσεία, ώστε να δουν τα αντικείμενα αυτά από κοντά.




Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • cclabs2
Αναφορές
Aarseth, E. (2014). Ludology. In M. Wolf & B. Perron (Eds.), The Routledge companion to video game studies (σελ. 185-189). Routledge.
abc_contributors. (2009). Backwards Compatible Edutainment ABC. https://www.abc.net.au/tv/goodgame/stories/s2567035.htm
Abt, C. (1987). Serious Games. University Press of America.
Alexandros_of_Antioch-possibly. (150-125 BCE). Aphrodite of Mylos (Vénus de Milo). Louvre, Louvre Online Collections. https://collections.louvre.fr/en/ark:/53355/cl010277627
Appleford, D. (2022). What happened to the Valderas Museum map in Modern Warfare 2? Dotesports. https://dotesports.com/call-of-duty/news/what-happened-to-museum-map-modern-warfare-2
Associated_Press. (2022). Egyptians call on British Museum to return the Rosetta stone. Euronews. https://www.pbs.org/newshour/world/egyptians-call-on-british-museum-to-return-the-rosetta-stone
Avard, A. (2016). Digital Discovery: Why we Love Museums in Videogames. Comics Games Magazine. https://www.cgmagonline.com/articles/features/digital-love-museums-videogames/
Brame, C. J. (2019). Active Learning. The Ohio State University, Office of Academic Afairs. https://www.oaa.osu.edu/sites/default/files/uploads/nfo/2019/Active-Learning-article.pdf
Butt, A. (2021). The present as past: Science fiction and the museum. Open Library of Humanities, 7(1). https://doi.org/https://doi.org/10.16995/olh.634
Carrington III, Α. (1926). Official Guide to the Leyendecker Museum (Α. Carrington III, Ed. 13 ed.). New York Museum Press Consortium http://www.sierrahelσελ.com/Documents/Misc/Laura_Bow_2_Leyendecker_Museum_Guide.pdf
Dalby, Α. (2019). The Rosetta Stone. WikiJournal of Humanities, 2(1), 1-19. https://doi.org/10.15347/wjh/2019.001
Dannenberg, S., & Fischer, N. (2017). Gaming scenarios: Making sense of diverging developments. Journal of Futures Studies, 22(2), 15-26. https://doi.org/:10.6531/JFS.2017.22(2).A15
DaSilva, V. (2010). Games with Museum Setting. Wolrd Press. https://vieiradasilva.wordpress.com/2010/03/23/museums-game-settings/
Dream_Catcher. (2001). The Messenger (manual). Dream Catcher
Farrant, T. (2022). The Rosetta Stone: 200 years on and calls for repatriation continue. Euronews. https://www.euronews.com/culture/2022/09/28/the-rosetta-stone-200-years-on-and-calls-for-repatriation-continue
Giorgione_or_Titian. (1508-10). Sleeping Venus. Gemäldegalerie Alte Meister, SKD Online Collection. https://skd-online-collection.skd.museum/Details/Index/294844
Hassan, M. (2023). Deleted Museum Level May Be Returning To Modern Warfare 2. DualShockers. https://www.dualshockers.com/deleted-museum-level-may-be-returning-to-modern-warfare-2/
Hill, J. (2017). India and the World: Research Manager JD Hill talks about a brand new exhibition in Mumbai, the latest collaboration between the British Museum and museums in India. The British Museum. https://www.britishmuseum.org/blog/india-and-world
Howell, D. R. (2015). The mystery of museums in graphic novels. Journal of Graphic Novels and Comics, 6(4), 419-429. https://doi.org/10.1080/21504857.2015.1027938
ICOM. (2022). Museum Definition. International Council of Museums. https://icom.museum/en/resources/standards-guidelines/museum-definition/
India_and_The_World. (2017-2018). India and the World. IndiaandtheWorld.com. https://www.indiaandtheworld.org/
Felin (caracal) (1100-1200 CE.). brûle-parfum. Louvre Museum. https://collections.louvre.fr/en/ark:/53355/cl010315017
Komarac, T., Ozretic-Dosen, D., & Skare, V. (2020). Managing edutainment and perceived authenticity of museum visitor experience: insights from qualitative study. Museum Management and Curatorship, 2(35).https://doi.org/10.1080/09647775.2019.1630850
Kuo-Hua Chen, & Hoffman, J. (2017). Serious play: Transforming futures thinking through game-based curriculum design. Journal of Futures Studies, 22(2), 41-60. https://doi.org/10.6531/JFS.2017.22(2).A41
Lesso, R. (2022). Why Is the Venus de Milo So Famous? The Collector. https://www.thecollector.com/why-is-the-venus-de-milo-so-famous/.
Mayra, F. (2008). An Introduction to Game Studies. Sage Publications.
Michon, E. (1900). La Vénus de Milo : son arrivée et son exposition au Louvre. Revue des Études Grecques, 53/54, 302-370.
Perron, B., Arsenault, D., Picard, M., & Therrien, C. (2008). Methodological questions in ‘interactive film studies’. New Review of Film and Television Studies, 6(3), 233-252.
Raj, H. (2023). Where Is The Valderas Museum Map In MW2? GGrecon. https://www.ggrecon.com/guides/mw2-museum-map/
Riding, A. (2006). Fictionalizing the Louvre for 'Da Vinci Code' film. New York Times. https://www.nytimes.com/2006/05/04/arts/04iht-davinci.html
Rijksmuseum. (2023). Image Request: Order high resolution images free of charge. Rijks Museum. https://www.rijksmuseum.nl/en/research/image-requests
Ruberg, B. (2019). Getting a Game Studies PhD: A Guide for Aspiring Video Game Scholars. http://ourglasslake.com/
Sakellariou, A. G., & Papaioannou, G. (2019). 40 years in 40 Minutes: Museums in Popular Videogames. MW19. https://mw19.mwconf.org/proposal/museums-in-videogames-four-decades-in-four-minutes/
Sakellariou, A. G., & Papaioannou, G. (2021). Museums in videogames: do we need a guidebook- under publication Digital Culture & Audiovisual Challenges, 3rd International Conference online.
Sakellariou, A. G., & Papaioannou, G. (2023). Museums in the future as depicted in popular videogames: Looking forward to visit or better run-run away? Journal of Future Studies, 27(3), 75-90. https://doi.org/10.6531/JFS.202303_27(3).0005
Stapleton, A. (2004). Beyond Entertainment: Games as Learning Technologies AIMIA Game-Based Learning Seminar, Melbourne VIC.
Sukhov, A. (2015). Computer games and art. Култура/Culture, 5(12), 197-204
Susi, T., Johannesson, M., & Backlund, P. (2007). Serious games: An overview. Digitala Vetenskapliga Arkivet. https://www.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A2416&dswid=-1331
The_British_Museum_Curators. (2017). Everything you ever wanted to know about the Rosetta Stone. The British Museum. https://www.britishmuseum.org/blog/everything-you-ever-wanted-know-about-rosetta-stone
The_British_Museum_Curators. (2022-23). Exhibition: Hieroglyphs: unlocking ancient Egypt (13 Oct 2022 – 19 Feb 2023). The British Museum. https://www.britishmuseum.org/exhibitions/hieroglyphs-unlocking-ancient-egypt
The Rosetta Stone (196 BC). The British Museum, British Museum online Collections https://www.britishmuseum.org/collection/object/Y_EA24
The_Smithsonian_Institution_Archives. (2023). The Smithsonian in Movies. The Smithsonian https://siarchives.si.edu/history/smithsonian-movies
Tong, S. (2001). Active Learning, theory and aσελlications Stanford University]. online. https://www.proquest.com/openview/1805ff280a91a5a5ff5a0fdd15fb5a5d/1?pq-origsite=gscholar&cbl=18750&diss=y
White Hutchinson Leisure & Learning Group. (2019). Can entertainment save malls and shopping centers?
Wood, G. (1930). American gothic. Art Institute of Chicago, online collection. https://www.artic.edu/artworks/6565/american-gothic
Χαλκουτσάκης, Γ. Μ. (1988). Η ιστορία της Αφροδίτης της Μήλου. ΙΩΝ. https://metabook.gr/search?query=%CE%93%CE%B9%CE%AC%CE%BD%CE%BD%CE%B7%CF%82%20%CE%9C%20%CE%A7%CE%B1%CE%BB%CE%BA%CE%BF%CF%85%CF%84%CF%83%CE%AC%CE%BA%CE%B7%CF%82
Βιντεοπαιχνιδογραφία
Animal Crossing: City Folk 2008, Animal Crossing: Doubutsu no Mori 2001, Animal Crossing: New Horizons 2020, Animal Crossing: New Leaf 2013, Animal Crossing: Wild World 2005, Battune to the Museum 1989, Curious George 2006, Da Vinci Code 2006, Dagger of Amon Ra 1992 Intensive Exposure 2016, Medievil 2 2000, Sherlock Holmes Versus Arsène Lupin 2007, Sinking City 2019, Temujin 1997.