Κοινωνικά Ιθαγενείς και Facebook


Δημοσιευμένα: Mar 3, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Facebook Κοινωνικά Ιθαγενείς ενημέρωση
Μαρία Δρασιούδη
Γρηγορία Ζιάκα
Περίληψη



Στην προκειμένη έρευνα θα γίνει μία προσπάθεια ανάλυσης της σχέσης των «Κοινωνικά Ιθαγενών» με την ενημέρωση. Θα διερευνηθεί πώς και γιατί οι Κοινωνικά Ιθαγενείς χρησιμοποιούν το Facebook ως ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης για να ικανοποιηθεί η ανάγκη της ενημέρωσης. Βασικός μεθοδολογικός γνώμονας για το προς ανάλυση θέμα αποτελεί η θεωρία «Χρήσεων και Ικανοποιήσεων». Συγκεκριμένα, θα δοθεί έμφαση στην πλατφόρμα του Facebook και πώς οι χρήστες μέσω αυτής ικανοποιούν την ανάγκη τους για ενημέρωση. Μέσα από αυτή την έρευνα είναι ενδιαφέρον να εντοπίσουμε τους τρόπους χρήσης, αλλά και τα κίνητρα που ωθούν τους «Κοινωνικά Ιθαγενείς» να ενημερώνονται μέσω του Facebook. Τέλος, η έρευνα προσπαθεί να απαντήσει και στο ερώτημα εάν τελικά η χρήση του Facebook ικανοποιεί την ανάγκη των κοινωνικά ιθαγενών για ενημέρωση, αλλά και σε ποιο βαθμό.




Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • cclabs2
Αναφορές
Atay, A. & Ashlock, M. Z. (Eds.). (2022). Social Media, Technology, and New Generations:Digital Millennial Generation and Generation Z. Lexington Books.
Boczkowski, P., & Mitchelstein, E., & Matassi, M. (2017). Incidental News: How Young People Consume News on Social Media. Hawaii International Conference on System Sciences. DOI:10.24251/HICSS.2017.217
Devadas, M. (2022). Updating ‘Stories’ on social media and its relationships to contextual age and narcissism: A tale of three platforms – WhatsApp, Instagram and Facebook. Heliyon 8 (5), page 3. DOI: https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2022.e09412
Eddy, Κ. (2022). The changing news habits and attitudes of younger audiences. Reuters Institute for the Study of Journalism. Retrieval date: 15.01.2023. https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/digital-news-report/2022/young-audiences-news-media
Goldring, D., & Azab, C. (2021). New rules of social media shopping: Personality differences of US Gen Z versus Gen X market mavens. Journal of Consumer Behaviour, 20(4), 884-897.doi:10.1002/cb.1893
Kalogeropoulos, A. (2022). Digital News Report. Reuters Institute for the Study of Journalism.https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/sites/default/files/2022-06/Digital_News-Report_2022.pdf
Katz, E., Blumler, J.G. and Gurevitch, M. (1974) ‘Utilization of mass communication by the individual’, in J.G. Blumler and E. Katz (eds), The Uses of Mass Communication, pp. 19–32. Beverly Hills, CA: Sage.
Lichy, J. & Kachour, M. (2020). “Fake it and make it”: How Gen Y and Z manage Facebook as a news source. Gestion 2000, 37, 125-146. https://doi.org/10.3917/g2000.374.0125
McQuail, D. (1983). Mass Communication Theory. file:///C:/Users/drasioudi/Downloads/McQuails_Mass_Communication_Theory.pdf PrakashYadav, G., & Rai, J. (2020). The Generation Z and their Social Media Usage: A Review and a Research Outline. Global Journal of Enterprise Information System, 9(2), 110-116. https://www.gjeis.com/index.php/GJEIS/article/view/222 .
O’Carroll, R., & Rooney, T. (2020). Uses and gratifications of Generation Z within social networks: A dialectical investigation into the Facebook domain. Journal of promotional communications, 8(1), 1-27. DOI:10.21427/8trc-g6.
Seemiller C. & Clayton J. (2019). Developing the Strengths of Generation Z College Students. Journal of College and Character, 20(3), 268-275, https://doi.org/10.1080/2194587X.2019.1631187.
Wright, C.R. (1974) ‘Functional analysis and mass communication revisited’, in J.G. Blumler and E. Katz (eds), The Uses of Mass Communications, pp. 197–212. Beverly Hills, CA: Sage.
Βενετή, Α., Πουλιδάκος, Σ., & Μινωτάκης, Α. (2022). Research Gen Z Voice ON ETERON. Eteron - Ινστιτούτο για την Έρευνα και την Κοινωνική Αλλαγή. https://eteron.org/wp-content/uploads/2022/03/ETERON-Research-GEN-Z-Digital-28-3-2022-1.pdf
Bryman, A. (2017). Μέθοδοι Κοινωνικής Έρευνας. Εκδόσεις Gutenberg.
ΜακΚουέιλ, Ν., & Βιντάλ, Σ. (2001). Σύγχρονα Μοντέλα Επικοινωνίας: Για μελέτη της Μαζικής Επικοινωνίας. (2η έκδ.). Εκδόσεις Καστανιώτη.
McQuail, D., & Deuze, M. (2020). ΜΜΕ & Θεωρία της Μαζικής Επικοινωνίας. (7η εκδ.). Εκδόσεις Παπασωτηρίου.
Οστιούνη, Μ. Λ. (2017). Η επίδραση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης στην ενημέρωση των νέων: μελετώντας τον τρόπο που τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης διαμορφώνουν ένα νέο τοπίο στην ενημέρωση των νέων. Αριστοτελειο Πανεπιστημιο Θεσσαλονικης. https://doi.org/10.26262/heal.auth.ir.287690
Παπαθανασόπουλος, Σ., & Αρμενάκης, Α. (2002). Το διαδίκτυο και οι φοιτητές των Αθηνών. The Greek Review of Social Research, 108, 189–205. https://doi.org/10.12681/grsr.9069
Παπάνης, Ε. (2011). Μεθοδολογία έρευνας και διαδίκτυο. Ι. Σίδερης.