| More

Εξοικείωση εν ενεργεία εκπαιδευτικών με τις έννοιες της Ανοικτής Εκπαίδευσης και τη χρήση Ανοικτών λογισμικών

Views: 281 Downloads: 131
Κυριακή Κωνσταντίνος Ζερβού, Αλιβίζος Σπυρίδων Σοφός

Περίληψη


Ο χώρος της εκπαίδευσης τα τελευταία χρόνια ακολουθεί τις σύγχρονες τάσεις της εποχής και ενσωματώνει τη χρήση νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία και τη μάθηση. Οι εκπαιδευτικοί στην προσπάθειά τους να βελτιώσουν τις διδακτικές πρακτικές που ακολουθούν, χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο το διαδίκτυο σαν εργαλείο συλλογής και δημιουργίας εκπαιδευτικού υλικού. Αυτό με το οποίο ενδεχομένως δεν είναι εξοικειωμένοι είναι η έννοια της ανοικτότητας στην εκπαίδευση και η χρήση των ανοικτών εκπαιδευτικών λογισμικών. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των γνώσεων των εν ενεργεία εκπαιδευτικών ως προς την ανοικτή εκπαίδευση και τη χρήση των εργαλείων που προσφέρονται για την εξυπηρέτηση της έννοιας της ανοικτότητας. Επιλέχθηκε η επισκοπική έρευνα και το βασικό εργαλείο συλλογής δεδομένων ήταν το γραπτό ανώνυμο ερωτηματολόγιο.


Λέξεις κλειδιά


Ανοικτή Εκπαίδευση; Ανοικτά λογισμικά; Εκπαιδευτικοί

Πλήρες Κείμενο:

PDF

Αναφορές


Bansford, J.D., McNamara, T.P., & Miller, D.L. (1991). Mental models and reading comprehension, In R. Barr, M. L. Kamil, P. B. Mosenthal, & P. D. Pearson (Eds.) Handbook of Reading Research. New York, Longman.

Caswell, T., Henson, S., Jensen, M., & Wiley, D. (2008). Open content and open educational resources: Enabling universal education. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 9(1).

Cohen, L., Manion, L. (1997). Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας. Αθήνα: Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Creative Commons (2007a). History: "Some rights reserved." Building a layer of reasonable copyright. Creative Commons. Ανακτήθηκε 11-11-2015, από http://wiki.creativecommons.org/History

Downes, S. (2013). The Role of Open Educational Resources in Personal Learning. VI International Seminar of the UNESCO chair in e-Learning, Universitat Oberta de Catalunya. Ανακτήθηκε 11-11-2015, από https://goo.gl/AzAR3r

Javeau, C. (2000). Η έρευνα με ερωτηματολόγιο. Το εγχειρίδιο του καλού ερευνητή. Αθήνα: Τυπωθήτω

Jeffery, K. G. (2008). «Επιθυμούμε να δείξουμε τη σημασία της έρευνας για την κοινωνία», Καινοτομία Έρευνα Τεχνολογία.

Johnstone, S. M. (2005). Open educational resources serve the world. Educause Quarterly, 28(3), 15.

Kimmons, R. (2015). Open online system adoption in K-12 as a democratising factor. Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning, 30(2), 138-151.

Pelerman, L. (1992). School’s Out. New York, Morrow.

Ανδριανέσης, Π. (2008). Ανοικτή Πρόσβαση, όταν η γνώση συναντά την κοινωνία, Καινοτομία Έρευνα Τεχνολογία.

Καλλινίκου, Δ. (2008). Επανεξετάζοντας τα όρια της νομοθεσίας για την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας ενόψει της Ανοικτής Πρόσβασης Ι, Πρακτικά διεθνές συνέδριο του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών με θέμα «Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: το Μέλλον της Επιστημονικής Επικοινωνίας»

Koριατοπούλου-Αγγελή, Π. (2008). Πνευματική Ιδιοκτησία, εκδόσεις: Νομική Βιβλιοθήκη.

Μαρίνος, Μ. (2001). «Η Οδηγία 2001/29/ΕΚ για την πνευματική ιδιοκτησία στην κοινωνία των πληροφοριών: μια εισαγωγή», Η κοινωνία των Πληροφοριών και Πνευματική Ιδιοκτησία, εκδόσεις: Σάκκουλα.

Ρούσσος, Π. Λ., & Τσαούσης, Γ. (2011). Στατιστική στις επιστήμες της συμπεριφοράς με τη χρήση του SPSS. Εκδόσεις: Τόπος, Αθήνα.

Σαχίνη, Ε. (2008). Ανοικτή Πρόσβαση, όταν η γνώση συναντά την κοινωνία, Καινοτομία Έρευνα Τεχνολογία.

Σοφός, Α., Κώστας, Α. (2009). Ανοικτές Εκπαιδευτικές Πηγές - Το Παράδειγμα του eXe, Στο: Δαπόντες, Ν., Τζιμόπουλος, Ν. (Επιμ.): Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στη Διδακτική Πράξη, 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ, (σελ. 1-10), Σύρος: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών.

Τζιµογιάννης, Αθ. (2002). Προετοιμασία του Σχολείου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Προς ένα Ολοκληρωµένο Μοντέλο Ένταξης των τεχνολογιών της πληροφορίας και της Επικοινωνίας στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα, Σύγχρονη Εκπαίδευση.




DOI: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.916

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.