Τι πρέπει να κάνουμε για να τους μάθουμε πώς να μαθαίνουν


Δημοσιευμένα: Νοε 1, 2015
Λέξεις-κλειδιά:
ο ρόλος του καθηγητή – συμβούλου στοχευμένη διδασκαλία γνωστικές δεξιότητες μαθησιακή αυτονομία διδασκαλία γνωστικών δεξιοτήτων
Γεωργία Τζήλου
Aντώνης Λιοναράκης
Περίληψη
Ο ρόλος του καθηγητή – συμβούλου στην πραγματικότητα είναι ένας ρόλος αναβαθμισμένος, ο οποίος έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις στην εκπαιδευτική πράξη. Η αναβάθμιση αυτή στο σύγχρονο παιδαγωγικό περιβάλλον επικεντρώνεται στην ικανότητά του να μπορεί να ανοίξει πόρτες και ευέλικτα μαθησιακά εργαλεία έτσι ώστε, να είναι ικανός να τα μετουσιώσει στα χέρια των μαθητών του ως ανεξάρτητα εργαλεία μάθησης. Επομένως, ο ρόλος του επικεντρώνεται σε ένα ευέλικτο και απαιτητικό ρόλο που τον καθιστά αρωγό στο έργο των μαθητών του. Βασική προϋπόθεση αποτελεσματικής μάθησης είναι η ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων και η χρήση συγκεκριμένων τεχνικών προς επίτευξή τους. Αυτά σε συνδυασμό με τις μαθησιακές απαιτήσεις στο εκάστοτε γνωστικό πεδίο και τα κατάλληλα κίνητρα, προσδιορίζουν το σύνολο των μαθησιακών στόχων. Οι βασικές του δραστηριότητες αποτελούνται από διδακτικές τεχνικές και την ενεργοποίηση των μαθητών, καθώς στοχεύει να τους κάνει ικανούς να μαθαίνουν μόνοι τους.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Βιογραφικό Συγγραφέα
Aντώνης Λιοναράκης, ΕΑΠ
Καθηγητής