Πρόταση αξιοποίησης του Συστήματος Διαχείρισης Μαθησιακών Δραστηριοτήτων (LAMS) για την υποστήριξη του έργου των Καθηγητών-Συμβούλων του ΕΑΠ


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
καθηγητής-σύμβουλος μαθησιακές δραστηριότητες LAMS γραπτή εργασία ακολουθία
Σοφία Παπαδημητρίου
Αντώνης Λιοναράκης
Σπύρος Παπαδάκης
Αχιλλέας Καμέας
Περίληψη

Η υποστήριξη των διδασκόντων στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (εξΑΕ) από προηγμένες μαθησιακές τεχνολογίες συμβάλλει καθοριστικά στην αποτελεσματική άσκηση του ρόλου τους σε οργανωτικό, κοινωνικό και παιδαγωγικό πλαίσιο. Το Σύστημα Διαχείρισης Μαθησιακών Δραστηριοτήτων (LAMS) αποτελεί μία νέα πρόταση που υποστηρίζει με επιτυχία το πρότυπο σχεδιασμού μάθησης (learning design). Σε αυτή την εργασία, προτείνεται αξιοποίησή του LAMS στο ΕΑΠ και παρουσιάζεται ενδεικτικά ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη μιας ακολουθίας μαθησιακών δραστηριοτήτων με αντικείμενο την «προετοιμασία και εκπόνηση μιας γραπτής εργασίας». Η εκπόνηση των γραπτών εργασιών αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία εμπέδωσης του εκπαιδευτικού υλικού και προετοιμασίας των φοιτητών για τις τελικές εξετάσεις. Αποτελεί σημαντικό μέρος της διδασκαλίας των φοιτητών στο πλαίσιο των εξ αποστάσεως σπουδών, όπου οι ίδιοι είναι οι κύριοι υπεύθυνοι για τη μάθησή τους. Μέσα από αυτή την πρόταση αναδεικνύονται τα πλεονεκτήματα, οι απαιτήσεις και οι περιορισμοί που προκύπτουν από την ανάπτυξη ακολουθιών μάθησης σε ψηφιακή μορφή, ειδικά σχεδιασμένων από τους ίδιους τους διδάσκοντες της εξΑΕ. Οι ακολουθίες αξιοποιούν και συμφωνούν με τις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων και της ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού της εξΑΕ, προσανατολισμένες στους εκάστοτε εκπαιδευτικούς στόχους και τις ατομικές ανάγκες των εκπαιδευομένων τους.

 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα