| More

Πρόσφατες Εξελίξεις στην Ανάπτυξη Αρχιτεκτονικών Προσαρμοστικών Εκπαιδευτικών Συστημάτων με χρήση Υπερμέσων

Views: 223 Downloads: 163
Δημήτριος Α. Γεωργίου, Ηλίας Κουτσής

Περίληψη


Η ασύγχρονη εκπαίδευση αποτελεί μια πρόκληση για την ανάπτυξη νέων μεθόδων και την αντιμετώπιση προβλημάτων σε περιοχές όπως η αλληλεπίδραση ανθρώπου και μηχανής (Human-Computer Interaction). Στόχος της έρευνας είναι η ανάπτυξη λογισμικού που θα ενσωματώνει όλα τα προτερήματα του καλύτερου ανθρώπου – δάσκαλου εκμεταλλευόμενο τις δυνατότητες του σύγχρονου διαδικτύου και των υπολογιστικών συστημάτων που το συγκροτούν. Για να επιτευχθεί ένας τέτοιος στόχος, απαιτείται η χρήση των σύγχρονων θεωριών μάθησης, της γνωσιακής ψυχολογίας, των διαγνωστικών μεθόδων και των τεχνικών διδασκαλίας, από την περιοχή των επιστημών της αγωγής. Απαραίτητες είναι επίσης οι εφαρμογές μεθοδολογιών που μας επιτρέπουν να μετασχηματίζουμε τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των μαθητών, του διδακτικού υλικού και των αξιολογήσεων σε καθαρά ποσοτικά μεγέθη, που να είναι διαχειρίσιμα από τις μηχανές. Τέτοιες μέθοδοι μπορεί να προέρχονται από την ασαφή λογική, η από Μπεϋσιανά μοντέλα ή και από εφαρμογές νευρωνικών δικτύων που επιτρέπουν τον χειρισμό νέων καταστάσεων στη βάση προηγούμενης εμπειρίας. Πλείστες όσες επιστημονικές περιοχές συμβάλλουν στην ανάπτυξη νέων μεθόδων στα Προσαρμοστικά Εκπαιδευτικά Συστήματα με χρήση υπερμέσων[1]. Τα συστήματα αυτά είναι επίγονοι των Συστημάτων Διαχείρισης της Μάθησης[2] της δεκαετίας του 90 και των Ευφυών Συστημάτων Διδασκαλίας[3] της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα. Το κύριο χαρακτηριστικό τους, είναι η προσαρμοστικότητα. Η ιδιότητα αυτή, που είναι το πρόκριμα για την ανάπτυξη του Προσαρμοστικού Ιστού[4],  εισάγει νέες απαιτήσεις για κάθε στοιχείο ενός AEHS. Για παράδειγμα, η προσαρμοστική προς τον χρήστη ανάσυρση των μαθησιακών αντικειμένων από τα αποθετήρια τους, προϋποθέτει τη χρήση των σημασιολογικών επισημάνσεων που συνοδεύουν κάθε ένα Μ.Α. .

Στα επόμενα, θα προσπαθήσουμε να περιγράψουμε την ερευνητική δραστηριότητα, που αναπτύσσεται γύρω από τον τομέα αυτόν στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής του Δ.Π.Θ.


 


Λέξεις κλειδιά


Εφαρμογές και έρευνα στην ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.692

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.