Αντιλήψεις των Καθηγητών Συμβούλων για το ρόλο του Κ.Σ. στην Επικοινωνία με τους Φοιτητές στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση


Δημοσιευμένα: Νοε 1, 2015
Λέξεις-κλειδιά:
εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Καθηγητής-Σύμβουλος αποτελεσματική επικοινωνία
Ασημίνα Παπάζογλου
Περίληψη
Η έλλειψη της τακτικής επαφής ανάμεσα στον Καθηγητή Σύμβουλο (ΚΣ) και τον φοιτητή, που χαρακτηρίζει την εξ ΑΕ, καθιστά ιδιαίτερα απαιτητικό τον ρόλο του ΚΣ στην επικοινωνία με τους φοιτητές. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να αναδειχθεί και να διερευνηθεί ο ρόλος των ΚΣ του Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Σπουδές στην Εκπαίδευση» του ΕΑΠ, στην επικοινωνία με τους φοιτητές, μέσα από τις απόψεις των ΚΣ. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2015, σε 8 ΚΣ της Θ.Ε. ΕΚΠ62 - Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ). Η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε με ημιδομημένες προσωπικές συνεντεύξεις που εξέταζαν τις αντιλήψεις των ΚΣ για τον ρόλο τους στην επικοινωνία με τους φοιτητές, τα βιώματά τους από αυτή την επικοινωνία και τις εκτιμήσεις και τις προτάσεις τους για την αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας που είχαν με τους φοιτητές κατά το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015. Για την ανάλυση των ευρημάτων χρησιμοποιήθηκε η θεματική ανάλυση. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο ΚΣ λειτουργεί ως εμψυχωτής, ως διαμεσολαβητής/καθοδηγητής και ως καταλύτης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αναπτύσσει αποτελεσματικά την επικοινωνία με τους φοιτητές ώστε να καλύψει συναισθηματικές και εκπαιδευτικές ανάγκες των φοιτητών και ταυτόχρονα να ενισχύσει τη δυναμική της ομάδας.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Βιογραφικό Συγγραφέα
Ασημίνα Παπάζογλου, ΕΑΠ
Εκπαιδευτικός Μεταπτυχιακή φοιτήτρια