Γεφυρώνοντας την «απόσταση» μεταξύ Πανεπιστημίων και Τοπικών Κοινοτήτων: Προς μια αποτελεσματική συνεργασία για Εναλλακτικές Μορφές Μάθησης


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
μη-τυπικές μορφές μάθησης πολιτισμικό κεφάλαιο ανάπτυξη τοπικών κοινωνιών.
Κατερίνα Παζιώνη-Καλλή
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία εξετάζεται η αλληλεπίδραση μεταξύ Πανεπιστημιακής Κοινότητας και Τοπικών Κοινωνιών ως δυναμική σχέση και ως πρόταση για μια εναλλακτική μορφή εκπαίδευσης και μάθησης. Ενώ προηγούμενες μελέτες έχουν επικεντρωθεί στον οικονομικό ρόλο των πανεπιστημίων στην κοινωνία, διαπιστώνεται ανεπαρκής προσοχή ως προς την πολιτιστική και μαθησιακή συμβολή τους στις τοπικές κοινωνίες. Με βάση μια επιτόπια έρευνα μελέτης περίπτωσης, επισημαίνεται ο πολιτιστικός και μαθησιακός ρόλος που αναλαμβάνει ένα συγκεκριμένο Πανεπιστήμιο στην τοπική κοινότητα. Η αναμόρφωση των μαθησιακών σχέσεων (άτυπων και μη) μεταξύ πανεπιστημίων και τοπικών κοινοτήτων μπορεί να αναζωογονήσει και τις δυο κοινότητες και να δημιουργήσει νέες προοπτικές για μάθηση σε τοπικό επίπεδο. Και αυτό, με τη σειρά του θα μπορούσε να αναδείξει νέες δυνατότητες και προτάσεις προς μια εναλλακτική και εξελισσόμενη ιδέα του Πανεπιστημίου. 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα