| More

10 + 1 Θεωρίες για την πολυμορφική διάσταση του Moodle ως παιδαγωγικό εργαλείο στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Views: 940 Downloads: 653
Μαρία Αργυρίου, Μαρία Κουτσούμπα

Περίληψη


H κατάλληλη χρήση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αξιοποιώντας τις βασικές θεωρίες μάθησης, μπορεί να δημιουργήσει νέα εργαλεία και προοπτικές. Αυτό που έρχεται να μεταμορφώσει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε μια διαδικασία ποιοτικής εκπαίδευσης, είναι, μεταξύ άλλων, η ποικιλία στα μέσα εκπαίδευσης και επικοινωνίας, καθώς και ο πλουραλισμός στις αρχές μάθησης και διδασκαλίας. Η παρούσα εργασία συζητά την ένταξη της πλατφόρμας Moodle στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως σύγχρονη τεχνολογική εφαρμογή στην επικοινωνία, διδασκαλία και μάθηση. Ειδικότερα, σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση του κατά πόσο είναι δυνατόν η πολυμορφικότητα στην εξ αποστάσεως μάθηση να εφαρμοστεί λειτουργικά στο πλαίσιο του συγκεκριμένου διαδικτυακού περιβάλλοντος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Λόγω της ευρείας χρήσης των διαδικτυακών κοινοτήτων μάθησης επιλέχθηκε η διερεύνηση του Moodle ως ένα ανοικτό και ελεύθερο περιβάλλον μάθησης το οποίο αναπτύχθηκε για να βοηθήσει τους χρήστες να δημιουργήσουν διαδικτυακά μαθήματα επικεντρωμένα στη διάδραση και τη συνεργατική κατασκευή του περιεχομένου. Στην εργασία εξετάζονται τα βασικά χαρακτηριστικά του Moodle, η αξιοποίησή του στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση καθώς και ένα ευρύ φάσμα θεωριών μάθησης με σκοπό να εντοπιστούν τα χαρακτηριστικά που καθιστούν ιδανική την αξιοποίηση του σε εκπαιδευτικές διαδικασίες που συσχετίζονται με την εξ αποστάσεως πολυμορφική εκπαίδευση. Καταληκτικά προκύπτει ότι είναι δυνατή η ύπαρξη λειτουργικής σχέσης μεταξύ πολυμορφικότητας στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση με την εφαρμογή συγκεκριμένων εκπαιδευτικών πρακτικών μέσα από διαδικτυακά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα όπως το Moodle.

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.684

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.