Μετατοπίζοντας την εστίαση από το περιεχόμενο στην παιδαγωγική κατά το σχεδιασμό των ανοιχτών κοινοτήτων μάθησης


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Pagona Panagiotidi
Περίληψη

Είναι σαφές ότι τουλάχιστον μέχρι τώρα, η δια ζώσης επικοινωνία εξακολουθεί να διατηρεί τον κύριο ρόλο της δηλαδή να κρατά τους ανθρώπους κοντά. Από την άλλη πλευρά, η εκπαιδευτική τεχνολογία έχει επιδείξει την δυναμική της με το να συμπεριλαμβάνει ένα σημαντικό αριθμό διασκορπισμένων ατόμων και απομονωμένων ομάδων σε ένα νέο δυναμικό χώρο. Μπορεί επίσης να τους προσφέρει ισχυρά εργαλεία για να συνεργαστούν καθώς επίσης και την επιλογή του χρόνου και του χώρου για το σκοπό αυτό. Η εισαγωγή της ‘ανοιχτής’ αλληλεπίδρασης στο σχεδιασμό ενός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος συνεπάγεται την αποδοχή μιας διαφορετικής παιδαγωγικής. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια την απλή μεταφορά γνώσεων. Σημαίνει ενθάρρυνση στην ανταλλαγή ιδεών και μια σειρά χρήσιμων διασυνδέσεων ανάμεσα στο υλικό και τους συμμετέχοντες. Αυτές οι δυνατότητες από μόνες τους αποτελούν την απόδειξη για την ανάγκη μιας νέας μορφής παιδαγωγικής στις ανοιχτές εκπαιδευτικές κοινότητες. Στο ακόλουθο κείμενο γίνεται κάποια προσπάθεια σκιαγράφησης αυτής της νέας φιλοσοφίας, κάποιων σημείων για το σχεδιασμό καθώς και τα μαθησιακά αποτελέσματα που οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αναμένουν.

 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β