| More

ΤΠΕ και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση στην υπηρεσία της Δια Βίου Μάθησης. Πρόσβαση στη γνώση ή ένας νέος ψηφιακός δυϊσμός;

Views: 1454 Downloads: 868
Κ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ, Γ. ΠΟΛΥΧΡΟΝΑΚΗΣ

Περίληψη


Στην παρούσα εργασία, γίνεται μια προσπάθεια ανάδειξης των ΤΠΕ και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (ΕξΑΕ) μέσω Διαδικτύου ως ένα σύγχρονο ελκυστικό εκπαιδευτικό εργαλείο, το οποίο μπορεί να συμβάλλει στη βελτίωση του αποτελέσματος μάθησης και διδασκαλίας στην υπηρεσία της Δια Βίου Μάθησης (ΔΒΜ), λειτουργώντας, τόσο συμπληρωματικά, όσο ακόμη και ως βασικό μέσο παροχής εκπαίδευσης και ένταξης των ενηλίκων στα νέα κοινωνικά και εργασιακά δεδομένα.

Στη εποχή μας, των συνεχών και γρήγορων μεταβολών στον κοινωνικοεργασιακό τομέα, η διαρκής ανανέωση και ο συνεχής εμπλουτισμός των γνώσεων και των δεξιοτήτων,  αναδεικνύουν τη ΔΒΜ ως την απαραίτητη προϋπόθεση για την  αρμονική  και παραγωγική ένταξη των ενηλίκων στις «νέες εξελίξεις». Ένα σημαντικό μέσο πραγμάτωσης των σκοπών της ΔΒΜ μπορεί να αποτελέσει και η ΕξΑΕ με τη χρήση των ΤΠΕ, με στόχο την μετάβαση των εκπαιδευόμενων από την Κοινωνία της Πληροφορίας στην Κοινωνία της Γνώσης.

Όμως, παρά το γεγονός, ότι η ΔΒΜ αναγνωρίζεται, σε Ευρωπαϊκό επίπεδο καθώς και στην πατρίδα μας ως μια από τις σημαντικότερες ανάγκες-προτεραιότητες, στην πραγματικότητα η ΔΒΜ δεν έχει την θέση που της αρμόζει. Γιατί συμβαίνει κάτι τέτοιο; Ποιοι παράγοντες δυσχεραίνουν τη δυνατότητα των ευρύτερων πληθυσμιακών ομάδων για πρόσβαση στη γνώση μέσω της ΔΒΜ;  Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση με την χρήση των ΤΠΕ, μπορεί να προσφέρει τη δυνατότητα  για πρόσβαση στη γνώση ή θα έχει σαν αποτέλεσμα την δημιουργία ενός νέου ψηφιακού δυϊσμού;  Με ποιους τρόπους μπορεί να αποφευχθεί ο ψηφιακός δυϊσμός;­


Λέξεις κλειδιά


εξ αποστάσεως εκπαίδευση; ΤΠΕ; Δια Βίου Μάθηση; ψηφιακός δυϊσμός

Πλήρες Κείμενο:

XML


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.464

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.