Κινηματογραφική εκπαίδευση στο 2ο Γυμνάσιο Αργοστολίου: Μελέτη περίπτωσης, η επίδραση της δημιουργίας ταινίας μικρού μήκους στη συναισθηματική νοημοσύνη των μαθητών της Α΄ τάξης


Δημοσιευμένα: Νοε 1, 2015
Λέξεις-κλειδιά:
κινηματογραφική εκπαίδευση ταινία μικρού μήκους βιωματική μάθηση μέθοδος project συναισθηματική νοημοσύνη παιχνίδι ρόλων οργανωμένο παιχνίδι ομαδοσυνεργατική μάθηση
Χαριτίνη Λιναρδάτου
Περίληψη
Η κινηματογραφική εκπαίδευση στο σχολείο είναι μια καινοτόμα εμπειρία μάθησης, την οποία αξιοποίησαν οι μαθητές της Α΄ τάξης  του 2ου Γυμνασίου Αργοστολίου στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Υγείας με θέμα «παίζοντας και μαθαίνοντας στο σχολείο».  Οι μαθητές συμμετείχαν στον 5ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό ταινιών μικρού μήκους  «Ένας πλανήτης …μια ευκαιρία» με την ταινία μικρού μήκους «το καθαρό παιχνίδι» διάρκειας 6 λεπτών  και το περιεχόμενο της οποίας αφορά στην ενδοσχολική βία.  Εφαρμόζοντας τη μέθοδο «project» οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να προσεγγίσουν με βιωματικό και αλληλεπιδραστικό τρόπο τη διαμόρφωση των σταδίων που απαιτούνται για να γίνει μια ταινία μικρού μήκους. Ανέλαβαν ρόλους (ηθοποιοί, σεναριογράφοι, σκηνοθέτες κ.λ.π) προκειμένου να υλοποιήσουν την ιδέα του σεναρίου. Το ερευνητικό ενδιαφέρον σε αυτό το άρθρο επικεντρώνεται στην «αποτύπωση» της δικής τους ματιάς για τη δημιουργία της ταινίας μικρού μήκους προκειμένου να διερευνηθεί η ανάπτυξη των γνωστικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων και ειδικότερα της  συναισθηματικής νοημοσύνης.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα